Jump to content

Film Geert Wilders


Arjen

Recommended Posts

Stel je voor je bent een jongen van 4 jaar oud die naar Nederland gevlucht is omdat er oorlog in zijn land is. Hij doet niks kwaads, doet goed zijn best op school en heeft veel vrienden. Na zijn school gaat hij studeren en daarna werken.

Opeens krijgt hij te horen dat alle moslims weg moeten uit Nederland. Waar moet hij en nog duizenden andere van zijn voorbeeld naartoe?

Bewerkt: door Gangsta
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 404
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Arjen

    34

  • TomHagen

    25

  • Vegeta

    23

  • Jay;

    20

Top Posters In This Topic

Je snapt wel dat ik het over de aanslagen heb van de laatste tijd, waarbij altijd Islamieten bij betrokken zijn geweest.

Ik heb het net zo goed over recente gebeurtenissen.

Je hoort nooit een terrorist die niet van Islamitische afkomst is en ook nog eens een aanslag heeft gepleegd waarbij meer dan duizend mensen zijn omgekomen.

Je hoort dat - buiten de aanslag op het WTC om - ook nóóit over terroristen van Islamitische afkomst, bovendien heeft het aantal doden dat je kan veroorzaken bar weinig met ras te maken, dunkt me. Mijn eerder genoemde voorbeeld - de aanslag in Oklahoma city - is misschien ook interessant om erbij te halen, blanke Amerikaan, 1995, 168 doden en meer dan 800 gewonden.

Natúúrlijk zijn er 'blanke' terroristen in de wereld. Maar die kan je niet bestrijden, er bestaan gewoon zulke gekken op aarde.
..en dat is hoe anders bij radicale islamieten? Die stoppen van schrik met aanslagen als Geertje-lief zijn film laat verschijnen? :7 Mijn punt is, dat deze film niet gemaakt is/wordt om voorlichting te geven, maar om te provoceren.
Dat jij van mening bent dat hij haat zaait is jouw probleem.

Niet mijn probleem, mijn mening. Helaas gaat die steeds meer op een feit lijken.

Wat Wilders dus het liefst wil is alle terroristen er uit.

Sure, alle terroristen - voor zover je daar in Nederland van kan spreken - ziet iedereen het liefst verdwijnen, maar alle moslims het leven zuur maken en provocerende films uitbrengen gaat hier echt niet bij helpen, dat zul je toch met me eens zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Inderdaad, hier kan ik me in vinden. Er zijn eerder misschien fouten geweest met het hoge aantal immigranten, maar het is geen mogelijkheid of oplossing om ze allemaal het land uit te zetten. Sowieso gaat dat nooit lukken, Nederland heeft al eeuwen vrijheid van godsdienst, en dat zol ook nooit veranderen.

Ik snap ook het doel van de film niet, wat wil hij ermee bereiken? "Awareness creeëren?" voor het probleem van moslims in Nederland? Ik vind dat Wilders in sommige opzichten gelijk heeft, maar hij gaat té vaak te ver vind ik. Moedwillig een etnische groep gaan beledigen is belachelijk, het levert je niets op. Hij mag dan zijn recht van meningsuiting hebben, een recht van beledigen toeëigenen zoals hij doet vind ik veel te ver gaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Ah dus al die radicale Christenen in Ierland doen geen vlieg kwaad? :7 Gast Christenen moorden net zoveel als moslims..

Ik kan er niet zo een opnoemen. Wat ik wel weet is dat ze strijden tegen abortus e.d. Dus juist om levens te sparen.

Je hoort dat - buiten de aanslag op het WTC om - ook nóóit over terroristen van Islamitische afkomst, bovendien heeft het aantal doden dat je kan veroorzaken bar weinig met ras te maken, dunkt me. Mijn eerder genoemde voorbeeld - de aanslag in Oklahoma city - is misschien ook interessant om erbij te halen, blanke Amerikaan, 1995, 168 doden en meer dan 800 gewonden.

Heb je helemaal gelijk in. Maar nogmaals, dat was niet vanwege het geloof, maar vanwege wraak. Dat soort dingen zijn gebeurt, gebeuren en zullen nog komen.

..en dat is hoe anders bij radicale islamieten? Die stoppen van schrik met aanslagen als Geertje-lief zijn film laat verschijnen? :7 Mijn punt is, dat deze film niet gemaakt is/wordt om voorlichting te geven, maar om te provoceren.

Nee, de film zal bewijzen of de Koran onzin is of niet. Het is juist bedoelt voor mensen zoals ik die weinig afweten van de Koran. Ik hoor veel om me heen dat hij onzin lult, dus waar maken jullie je druk om als hij toch ongelijk heeft. Miriam zegt dat als Wilders door de kop wordt geschoten dat het net zo goed een zelfmoordaanslag is. Als dat zo blijkt, dan sta ik daar volkomen achter, maar dat is pas nadat de film is uitgezonden.

Sure, alle terroristen - voor zover je daar in Nederland van kan spreken - ziet iedereen het liefst verdwijnen, maar alle moslims het leven zuur maken en provocerende films uitbrengen gaat hier echt niet bij helpen, dat zul je toch met me eens zijn.

Terroristen zie je in Nederland sporadisch. Maar zodra er een gigantische bijeenkomst is o.i.d van mensen die strijden voor anti-terrorisme, dan zal het ook bij de extremisten beginnen te kriebelen om eens even die mensen van hun vrijheid te beroven. Voor de rest ben ik het helemaal met je eens als het een provocerende film wordt, maar dat kan ik pas zeggen nadat ik die film heb gezien.

Ik snap ook het doel van de film niet, wat wil hij ermee bereiken? "Awareness creeëren?" voor het probleem van moslims in Nederland? Ik vind dat Wilders in sommige opzichten gelijk heeft, maar hij gaat té vaak te ver vind ik. Moedwillig een etnische groep gaan beledigen is belachelijk, het levert je niets op. Hij mag dan zijn recht van meningsuiting hebben, een recht van beledigen toeëigenen zoals hij doet vind ik veel te ver gaan.

Heb ik al eerder gezegd, op een paar vlakken qua handelen van Wilders ben ik het niet met hem eens. Maar wel op de manier die Hirsi Ali zou willen zien en dat is de Islamitische school af willen schaffen. Maar de grondwet is in dit geval met zichzelf in strijd. De wet van vrijheid van meningsuiting en vrijheid van geloof werken elkaar tegen. Daarom kan je dit pas beoordelen nadat de film is uitgezonden.

Link to comment
Delen op andere websites

Ah dus al die radicale Christenen in Ierland doen geen vlieg kwaad? :7 Gast Christenen moorden net zoveel als moslims..

Ik kan er niet zo een opnoemen. Wat ik wel weet is dat ze strijden tegen abortus e.d. Dus juist om levens te sparen.

Recent misschien niet, maar in het verleden toch zeker wel.

Edit: Je spaart levens door abortus te creeeren, maar betekent het dan dat het gelijk goed is. Een abortus wordt niet voor niks gepleegd.

Misschien omdat het een down kindje is of een ongewenste zwangerschap.

Bewerkt: door Ewoud
Link to comment
Delen op andere websites

Klopt, heb je helemaal gelijk in. Maar ik denk dat het een onderdeel is van de bestrijding van terrorisme. En aangezien hij er 9 zetels heeft meer verdiend, blijkt hij niet de enige te zijn die het met hem eens is.

Integendeel, deze film schreeuwt om terrorisme. Denk je dat alle 30.000 terroristen in ons land (:7 ) na het zien van deze film ineens denken van 'Hé, hij heeft gelijk, voortaan ga ik postzegels verzamelen'?

Geert Wilders ziet zijn actie als een soort van bescherming van Nederland. En wat krijgt hij er voor terug? Een uitspraak van de koningin die zegt dat men uit moet kijken voor onverdraagzaamheid. Natuurlijk is het zo geformuleerd dat het niet richting hem is, maar wel toevallig dát het er in staat.

Het is inderdaad niet toevallig dat de koningin dat zei, maar dat neemt toch niet weg dat ze dat best mag zeggen? Dat mens zou wel enorme oogkleppen ophebben, moest ze haar hoed in het zand steken voor één van de grootste problemen van de samenleving deze tijd.

Wilders wil aantonen dat de Koran een soort van 'Mein Kampf' is. Als ik mijn eerste gedachte moet vertellen toen dit nieuws boven water kwam, dat is dat iedere terrorist iets met het Islam en dus de Koran heeft te maken. Zie 9/11, zie Irak nu, zie Israël... Moet dat dan van Allah?

Je maakt een grapje? Zeker nooit gehoord van Zuid-Amerika, waar allerlei politieke rebellenclubjes de regering omver proberen te werpen? ETA, Noord-Ierland, zegt je allemaal niets?

Precies en dat is nou het grote probleem. De moslimextremisten is geen apart groep, dat is niet iemand waarvan je op straat ziet 'Oh dat is een extremist'. En ik ben het helemaal met Wilders eens in dat opzicht. Helaas brengt hij het op een manier waar ik het dan niet weer mee eens ben.

Criminelen zijn ook niet te herkennen aan een sticker op hun voorhoofd, zullen we gewoon iedereen de cel ingooien? Dat is wel zo makkelijk.

Overigens scheer ik niet alles over een kam, maar ik zeg dat bij de aanslagen van de laatste paar jaar dat de grote meerderheid van de terroristen een Islamitische achtergrond hebben.

Nou, dat is simpelweg niet zo, zie wat ik al eerder zei in dit bericht.

Als je niet weet wat je zegt, houdt jezelf dan alsjeblieft buiten dit topic. Wilders uitmaken voor fascist is wel de domste opmerking die ik heb gehoord.

Ik zie de overeenkomsten anders wel tussen wat Geert Wilders nu doet en wat er begin jaren '30 gebeurde. Niet exact natuurlijk, maar waar hebben we ook alweer eerder gezien dat één of andere gek ineens een bepaald geloof de schuld geeft van alle ellende?

Je snapt wel dat ik het over de aanslagen heb van de laatste tijd, waarbij altijd Islamieten bij betrokken zijn geweest. Je hoort nooit een terrorist die niet van Islamitische afkomst is en ook nog eens een aanslag heeft gepleegd waarbij meer dan duizend mensen zijn omgekomen. Natúúrlijk zijn er 'blanke' terroristen in de wereld. Maar die kan je niet bestrijden, er bestaan gewoon zulke gekken op aarde.

Ja, het is jammer dat al die blanke terroristen geen gemeenschappelijk geloof of zoiets hebben waar je lekker veel mensen op kunt discrimineren. Wat een gemiste kans zeg :Y

Jeetje, is het weleens in je opgekomen dat jouw moslimterroristen ook gewoon gek zijn? Kun je me trouwens even aanwijzen wat behalve 9/11 ookalweer die andere aanslag was waarbij meer dan duizend mensen zijn gedood :?

Dat jij van mening bent dat hij haat zaait is jouw probleem. Ik zie het als bescherming van Nederland, en zoals ik al eerder zei, Wilders doet het op een manier waar ik niet achter sta, maar wel wat hij wil. Natuurlijk kun je niet alle moslims zo het land uit sturen, maar je kunt de extremisten ook het land niet uitsturen want die groep herken je niet, die bestaat niet. Wat Wilders dus het liefst wil is alle terroristen er uit.

En Geert Wilders gaat Nederland beschermen met zijn film..hoe? Ik zou eerder zeggen dat Geert Wilders' film een gevaar voor de hele samenleving is. Iedereen met ook maar een greintje fatsoen wordt woedend en iedereen die dat niet heeft zal alleen nog maar racistischer worden. Polarisatie heet dat, maar het maatschappelijk belang daarvan is compleet afwezig.

Ik zou graag een idee van je willen horen hoe je dan het moslim-terrorisme moet aanpakken. Zoals ik dus al eerder zei, het is óf alle moslims uit het land óf helemaal niks doen. Terrorisme bestrijden gaat niet op een andere manier, tenminste niet een die ik ken.
Natúúrlijk zijn er 'blanke' terroristen in de wereld. Maar die kan je niet bestrijden, er bestaan gewoon zulke gekken op aarde.

Waarom wél zo nodig je islamitische terrorisme aanpakken, maar vervolgens doodleuk toegeven dat blanke terroristen niet aan te pakken zijn? Je zegt zelf dat radicale moslims niet te herkennen zijn tussen gewone moslims, volgens mij geldt hetzelfde voor 'blanke terroristen'. Waarom moeten we het dan toch proberen bij die eerste groep, maar die tweede groep lekker hun gang laten gaan? Het komt allemaal een beetje hypocriet en inconsequent op me over.

Link to comment
Delen op andere websites

Het spijt me zeer hoor, van die dubbelpost, maar er konden niet meer citaten in m'n vorige bericht, ondanks m'n verzoek daartoe enkele maanden geleden.

@ SoadTom: Wij zijn voor democratie. Wij zijn het met de landen eens waar de extremisten het liefst kernwapens op afsturen. Als we geen voorzorgsmaatregelen nemen zijn we binnen de kortste keren ook in oorlog met de Taliban.. Wat zeg ik, we zijn al in oorlog met de Taliban. En wat als er wel zo'n aanslag gebeurt?

Natuurlijk is het hard om zomaar alle moslims het land uit te sturen. Het klinkt ook zo negatief, maar Nederland is een land die het meeste geld uitgeeft aan hulpmiddelen voor het buitenland. Dus waarom niet ook voor deze mensen?

Jammer dat deze film niet bijdraagt aan de 'oorlog met de Taliban.' :-( En ik snap het verband niet tussen ontwikkelingshulp en 'alle moslims eruit' :?

Zo weinig denk je? Wat als ik zeg dat er tussen de 20.000 en 30.000 radicale moslims in Nederland zijn. Voor mij zijn dat 30.000 teveel.

Gelukkig zijn niet alle radicale moslims terroristen. Als hier 30.000 terroristen los zouden lopen, zijn het óf prutser, óf het zijn er geen 30.000, anders was het al veel eerder misgelopen. In beide gevallen hebben we geloof ik weinig te vrezen.

Radicale Nederlands plegen toch geen aanslagen? Vermoorden toch geen mensen? Totale onzin wat je nu zegt.

Genoeg Nederlanders die mensen vermoorden hoor, en voordat je nu aankomt met iets als 'maar dat zijn geen radicale Nederlanders!`!1`!!@', mag je me eerst het verschil uitleggen.

Omdat je dan als gevolg krijgt dat de extremistengroep zich hier kan uitbreiden, groter wordt en uiteindelijk zo groot wordt dat het in opstand kan komen.

Ook geloof ik niet dat hij dit voor zijn plezier doet, 24 uur per dag onder beveiliging staan en in een celletje in kamp Zeist wonen.

Leuk, een opstand. Tegen wie precies, het allesoverheersende moslimbewind? :7

Goed, als jij dat al weet dat er geen hout van klopt. En de andere paar miljoenen mensen in Nederland weten dat niet, dan zal het duidelijk worden door de film. Of Geert heeft gelijk of hij valt door de mand, omdat hij het niet kan aantonen.

Ja, want alles wat in die film komt zal waar zijn :7 Iedere loser kan de Koran wel als gewelddadig aan proberen af te schilderen, maar ik denk dat het gros van de Geert Wilders-stemmer het verschil niet ziet tussen waarheden en leugens. Anders zouden ze al veel eerder op een normale partij gestemd hebben.

dan wordt heel NL afgebroken, als hij vermoordt wordt (geen mening maar feit).. maar hij heeft gewoon gelijk, je wilt niet weten hoeveel mensen achter hem staan (ik ook trouwens)

Het is mij ook wel duidelijk dat het verhaaltje Geert Wilders pas afloopt als 'ie tussen zes planken onder de grond ligt, maar zeg dan alsjeblieft niet dat 'ie er niet om vroeg. Sterker nog, volgens mij wil hij niets liever. 'Hij heeft gewoon gelijk', veel verder komen de meeste Geert Wilders-aanhangers inderdaad niet :7

"Het fascisme baseert zich meer op het gevoel dan op het verstand. eel fascistische ideeen, bijvoorbeeld dat het eigen volk beter was dan andere volkeren, konden niet met het verstand bewezen worden: die moest men " aanvoelen". Een goede fascist "voelde" dat zijn leider altijd gelijk had."

Je snapt niet dat die radicale moslims volledig achter de acties van 9/11 stonden? Vind je dat dan normaal? En als we ze toch hun gang laten gaan dan werken we tegen onze eigen wil in.

En je snapt niet dat bijna de hele moslimswereld alle aanslagen die zogenaamd vanuit de islam zijn gepleegd afkeurt? Maar goed, als we toch bezig zijn: Volgens mij hebben alle mensen, zelfs radicale moslims, vrijheid van meningsuiting. Als zij achter de acties van 9/11 staan, hebben ze daar het volste recht toe. Het mes snijdt aan twee kanten ;)

Ik kan er niet zo een opnoemen. Wat ik wel weet is dat ze strijden tegen abortus e.d. Dus juist om levens te sparen.

Nieuwe aanslagen in Noord-Ierland van zowel protestanten als katholieken

Real IRA waarschuwt burgers voor aanslagen

Om maar wat te noemen, als je even zoekt vindt je nog tien andere berichten van die strekking over het geweld tussen protestanten en katholieken in Noord-Ierland.

Nee, de film zal bewijzen of de Koran onzin is of niet. Het is juist bedoelt voor mensen zoals ik die weinig afweten van de Koran. Ik hoor veel om me heen dat hij onzin lult, dus waar maken jullie je druk om als hij toch ongelijk heeft. Miriam zegt dat als Wilders door de kop wordt geschoten dat het net zo goed een zelfmoordaanslag is. Als dat zo blijkt, dan sta ik daar volkomen achter, maar dat is pas nadat de film is uitgezonden.

En je denkt dat die film een betrouwbare, objectieve bron is van hoe de Koran nou daadwerkelijk is? :7 Er zijn betere manieren.

Laten we het nou niet over abortus hebben, dat is weer een hele discussie apart.

Draag het dan ook niet als argument aan.

Link to comment
Delen op andere websites

Zeker nooit gehoord van Zuid-Amerika, waar allerlei politieke rebellenclubjes de regering omver proberen te werpen? ETA, Noord-Ierland, zegt je allemaal niets?

Inderdaad. Dat is 't 'm nu juist: de meeste mensen horen eigenlijk nooit zoveel over andere 'problemen' in de wereld. Dat komt, volgens mij, door het feit dat de media alleen maar problemen die toevallig veroorzaakt zijn door 'moslims' ontzettend veel in de schijnwerpers zetten en wellicht overdrijven. Er zijn nog zó veel meerdere problemen i.v.m. terrorisme (om het alleen even daar op te houden), zoals je al zegt het gedoe in Latijns-Amerika, et cetera. Maar wat valt nu op? Nóóit hoor je daar maar íets over. Probleem is dat mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is op het journaal zien dat er bijvoorbeeld weer een hoop gerotzooi plaatsvindt in het Midden-Oosten. De conclusie luidt dan al snel dat de moslims het grote probleem zijn.

Wat ik dus zeggen wil is dat de media ook wel een grote schuld hebben aan dit gedoe. Wilders maakt daar - waarschijnlijk - gelukkig gebruik van (als hij daadwerkelijk zo stom is om graag complete bevolkingsgroepen te discrimineren), of hij is ook iemand die niet verder kijkt dan zijn neus lang is.

Dit even tussendoor, verder ben ik het ook roerend eens met wat je zegt, Piet-Herr.

Bewerkt: door Pietje II
Link to comment
Delen op andere websites

Geert Wilders ziet zijn actie als een soort van bescherming van Nederland. En wat krijgt hij er voor terug? Een uitspraak van de koningin die zegt dat men uit moet kijken voor onverdraagzaamheid. Natuurlijk is het zo geformuleerd dat het niet richting hem is, maar wel toevallig dát het er in staat.

Het is inderdaad niet toevallig dat de koningin dat zei, maar dat neemt toch niet weg dat ze dat best mag zeggen? Dat mens zou wel enorme oogkleppen ophebben, moest ze haar hoed in het zand steken voor één van de grootste problemen van de samenleving deze tijd.

Volgens mijn zijn er wel belangrijkere en grotere problemen dan Geertje alleen.

Goed, als jij dat al weet dat er geen hout van klopt. En de andere paar miljoenen mensen in Nederland weten dat niet, dan zal het duidelijk worden door de film. Of Geert heeft gelijk of hij valt door de mand, omdat hij het niet kan aantonen.

Ja, want alles wat in die film komt zal waar zijn :7 Iedere loser kan de Koran wel als gewelddadig aan proberen af te schilderen, maar ik denk dat het gros van de Geert Wilders-stemmer het verschil niet ziet tussen waarheden en leugens. Anders zouden ze al veel eerder op een normale partij gestemd hebben.

Alsof andere partijen niet liegen. Elke politieke partij liegt tegenwoordig om zieltjes te winnen. Loze beloften doe en uit eindelijk als een haas ervan doorgaan.

Dus wat is een betere partij hedendaags. Ik kan er geen een noemen.

dan wordt heel NL afgebroken, als hij vermoordt wordt (geen mening maar feit).. maar hij heeft gewoon gelijk, je wilt niet weten hoeveel mensen achter hem staan (ik ook trouwens)

Het is mij ook wel duidelijk dat het verhaaltje Geert Wilders pas afloopt als 'ie tussen zes planken onder de grond ligt, maar zeg dan alsjeblieft niet dat 'ie er niet om vroeg. Sterker nog, volgens mij wil hij niets liever. 'Hij heeft gewoon gelijk', veel verder komen de meeste Geert Wilders-aanhangers inderdaad niet :7

"Het fascisme baseert zich meer op het gevoel dan op het verstand. eel fascistische ideeen, bijvoorbeeld dat het eigen volk beter was dan andere volkeren, konden niet met het verstand bewezen worden: die moest men " aanvoelen". Een goede fascist "voelde" dat zijn leider altijd gelijk had."

Als jij een ass likker van de SP bent en Jan Marijnsen is jouw man. Is dat ook Facisme of is dat gewoon kiesrecht?

Nee, de film zal bewijzen of de Koran onzin is of niet. Het is juist bedoelt voor mensen zoals ik die weinig afweten van de Koran. Ik hoor veel om me heen dat hij onzin lult, dus waar maken jullie je druk om als hij toch ongelijk heeft. Miriam zegt dat als Wilders door de kop wordt geschoten dat het net zo goed een zelfmoordaanslag is. Als dat zo blijkt, dan sta ik daar volkomen achter, maar dat is pas nadat de film is uitgezonden.

En je denkt dat die film een betrouwbare, objectieve bron is van hoe de Koran nou daadwerkelijk is? :7 Er zijn betere manieren.

Vertel? Het fabeltjesboek lezen?

Link to comment
Delen op andere websites

@ Piet Herr: Ik moet eerlijk zijn dat ik onder de indruk ben van je reactie. Want zo heb ik het nog niet bekeken, maar die kant van het verhaal is mij ook nooit verteld en ben ik zelf ook niet opgekomen. Wel ben ik van mening dat Nederland eerder bedreigt zal worden door de Islamitische terroristen dan de blanke terroristen. Daar doelt Geert Wilders' film ook op. Ik probeer mijn mening ook te vormen en als ik heel eerlijk ben vond ik eerst dat zijn film zeker wel vertoond mag worden, maar zo langzamerhand begint die mening ook te vervormen.

Inderdaad. Dat is 't 'm nu juist: de meeste mensen horen eigenlijk nooit zoveel over andere 'problemen' in de wereld. Dat komt, volgens mij, door het feit dat de media alleen maar problemen die toevallig veroorzaakt zijn door 'moslims' ontzettend veel in de schijnwerpers zetten en wellicht overdrijven. Er zijn nog zó veel meerdere problemen i.v.m. terrorisme (om het alleen even daar op te houden), zoals je al zegt het gedoe in Latijns-Amerika, et cetera. Maar wat valt nu op? Nóóit hoor je daar maar íets over. Probleem is dat mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is op het journaal zien dat er bijvoorbeeld weer een hoop gerotzooi plaatsvindt in het Midden-Oosten. De conclusie luidt dan al snel dat de moslims het grote probleem zijn.

Maar wat hebben wij in hemelsnaam met het Latijn-Amerika te maken? Waarom zouden we daar ook een probleem van maken? We worden eerder bedreigt door de Islamitische terroristen dan door de mensen in Latijn-Amerika.

Bewerkt: door Arjen
Link to comment
Delen op andere websites

Zeker nooit gehoord van Zuid-Amerika, waar allerlei politieke rebellenclubjes de regering omver proberen te werpen? ETA, Noord-Ierland, zegt je allemaal niets?

Inderdaad. Dat is 't 'm nu juist: de meeste mensen horen eigenlijk nooit zoveel over andere 'problemen' in de wereld. Dat komt, volgens mij, door het feit dat de media alleen maar problemen die toevallig veroorzaakt zijn door 'moslims' ontzettend veel in de schijnwerpers zetten en wellicht overdrijven.

Volgensmij is dat niet alleen de media, maar het zijn ook erg veel moslims die iets te gevoelig zijn. Als je je druk maakt om een één of andere Deense spotprent in een regionaal krantje en daarom Deense ambassades laat afbranden, Deense vlaggen in de fik steekt, en als Deense ambassadeurs Islamatische landen moeten verlaten dan vind ik het niet meer dan logisch dat dat media aandacht krijgt. Misschien is het wel provocerend, maar ga eens na wat er met ons gebeurt als we de Iraanse ambassade uit laten branden en alle Iraniërs gaan bedreigen omdat er daar in Iran een teddybeer naar Jezus vernoemd is. Dan hebben we binnen de korste keren oorlog met 't halve Midden Oosten.

Daarom vind ik het ook zo dom van Meneer Wilders, ookal vind ik dat hij volledig het recht heeft op die film. Maar als hij nou eens beter nadenkt over de gevolgen dan komt hij erachter dat er heel wat consequencies aan vast zitten.

Link to comment
Delen op andere websites

Volgensmij is dat niet alleen de media, maar het zijn ook erg veel moslims die iets te gevoelig zijn. Als je je druk maakt om een één of andere Deense spotprent in een regionaal krantje en daarom Deense ambassades laat afbranden, Deense vlaggen in de fik steekt, en als Deense ambassadeurs Islamatische landen moeten verlaten dan vind ik het niet meer dan logisch dat dat media aandacht krijgt. Misschien is het wel provocerend, maar ga eens na wat er met ons gebeurt als we de Iraanse ambassade uit laten branden en alle Iraniërs gaan bedreigen omdat er daar in Iran een teddybeer naar Jezus vernoemd is. Dan hebben we binnen de korste keren oorlog met 't halve Midden Oosten.

Daarom vind ik het ook zo dom van Meneer Wilders, ookal vind ik dat hij volledig het recht heeft op die film. Maar als hij nou eens beter nadenkt over de gevolgen dan komt hij erachter dat er heel wat consequencies aan vast zitten.

Daar heb je helemaal gelijk in, er zijn zat rotte appels binnen de islam. Ik vond het ook ronduit belachelijk dat er zo'n hoop moslims zo idioot reageerden. Maar overal zitten rotte appels tussen. Het gaat er mij maar om dat onder andere de media de boel zo opblazen. Zoals ik al zei zijn er zat meer problemen in de wereld (de christenen, bijvoorbeeld, in Noord-Ierland zijn ook geen lieverdjes) maar daar wordt totaal geen aandacht aan besteed in de media. Veel mensen kijken gewoonweg niet verder dan hun neus lang is. Dat is jammer en daar kun je ook niets aan doen, maar die mensen zien gewoon wel in het journaal alleen maar het gerotzooi in het Midden-Oosten en verder niet echt iets. Als de media nou eens wat objectiever zouden zijn zou dat al een hoop trammelant schelen. Maar ja, het sensatiegehalte schijnt kennelijk belangrijker te zijn.

En dat is nog maar één van de aspecten waarom er zoveel gezeur heerst.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik snap ook niet dat iedereen zich zo bedreigd voelt hier in Nederland. Ik loop ook niet over straat en zie een moslim en denk dat het een terrorist is.

Maar volgens mij wonen wij in 1 van de veiligste landen van de wereld. Alhoewel ze ons natuurlijk ook erg makkelijk zouden kunnen raken maar ik zie dat niet zo gebeuren. Waarom wij? Van ons hebben ze toch amper last.

Link to comment
Delen op andere websites

Volgens mijn zijn er wel belangrijkere en grotere problemen dan Geertje alleen.

Ik ben van mening dat Geert Wilders hard bezig is om de samenleving uit elkaar te drijven met z'n uitspraken en mogelijk met die film. Aan de ene kant de Geert Wilders-aanhangers, die het na het zien van die film nog roerender met hem eens zijn, aan de andere kant moslims, die natuurlijk woedend zijn op meneer Wilders, en waarschijnlijk met hun een hoop niet-moslims. De samenleving wordt steeds verdeelder en dat lijkt me een serieus probleem. Er zijn natuurlijk andere problemen, maar ik vind dat juist maatschappelijke problemen in een toespraak van de koningin thuishoren.

Ja, want alles wat in die film komt zal waar zijn :7 Iedere loser kan de Koran wel als gewelddadig aan proberen af te schilderen, maar ik denk dat het gros van de Geert Wilders-stemmer het verschil niet ziet tussen waarheden en leugens. Anders zouden ze al veel eerder op een normale partij gestemd hebben.

Alsof andere partijen niet liegen. Elke politieke partij liegt tegenwoordig om zieltjes te winnen. Loze beloften doe en uit eindelijk als een haas ervan doorgaan. Dus wat is een betere partij hedendaags. Ik kan er geen een noemen.

Zo bedoel ik het niet. Andere partijen komen hun beloftes lang niet altijd na, maar ik bedoel dat Geert Wilders leugens vertelt om een bevolkingsgroep zwart te maken, en daarmee stemmen wint. Dat heeft niets te maken met loze beloften.

Als jij een ass likker van de SP bent en Jan Marijnsen is jouw man. Is dat ook Facisme of is dat gewoon kiesrecht?

Ik snap oprecht niet wat je wil zeggen met die opmerking, maar van Jan Marijnissen ben ik ook niet altijd door het dolle heen. Op zich heeft 'ie vaak wel aardige punten, maar al dat anti-Europese gedoe altijd, daar knap ik een beetje op af.

Vertel? Het fabeltjesboek lezen?

Uiteraard lijkt het mij het meest voor de hand-liggend om, als je iets over een boek wil weten, het dan gewoon een keer te lezen. Of wil jij beweren dat, als je een objectief beeld wil vormen van de Koran, dat je dan beter naar een extreem-provocerende film van Geert Wilders kunt kijken over dat onderwerp dan gewoon het boek zelf lezen?

Ik snap ook niet dat iedereen zich zo bedreigd voelt hier in Nederland. Ik loop ook niet over straat en zie een moslim en denk dat het een terrorist is.

Maar volgens mij wonen wij in 1 van de veiligste landen van de wereld. Alhoewel ze ons natuurlijk ook erg makkelijk zouden kunnen raken maar ik zie dat niet zo gebeuren. Waarom wij? Van ons hebben ze toch amper last.

Precies, dat moeten we zo houden. En dat doe je níet door zo'n film uit te brengen, want reken maar dat je dan in één keer in de spotlight van het wereldtoneel staat. Reken maar dat de kans dan ineens wél aanwezig is dat een club als Al-Quaeda ons als doelwit gaat zien. Daarom vind ik ook dat dit een uitzonderlijk geval is, en dat de overheid deze film best mag verbieden.

Bewerkt: door Piet-Herr
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...