Jump to content

Film Geert Wilders


Arjen

Recommended Posts

Het christendom is zeker in het verleden ook al vaak genoeg misbruikt voor massamoorden. Om enkele voorbeelden te noemen.

De bekende kruistochten onder het motto "God wil het". Als je kijk hoeveel niet-christenen daar onschuldig gedood zijn door de kruisvaarders, dan kun je jezelf ervoor schamen ook als christen door het leven te gaan.

Toen Luther met zijn hervorming kwam, heeft de Rooms-Katholieke kerk enorm veel ketters op de meest gruwelijke manieren laten ombrengen. Hier betroft het dus in feite christenen die christenen afmaakten.

Zelfs Hitler gebruikte een uitspraak van Luther om zijn jodenvervolging te rechtvaardigen. Toen Luther zelf inzag in de Bijbel dat het zo niet langer door kon gaan in zijn leven, vond hij dat de Joden dit toch ook wel in moesten zien. Toen ze dat niet zagen, deed hij ook uitspraken als dat ze er allemaal aan moesten. Hitler gebruikte een uitspraak als deze dat het toch niet al te verkeerd was. Helaas heeft hij andere uitspraken van Luther nooit gebruikt of nagevolgd.

De IRA in Ierland schuwt ook het gebruik van geweld niet om politieke doeleinden te bereiken. Ook zij geven zich uit voor christelijk.

Het jammere van godsdienst-extremisten is bijna altijd dat zij het geloof als dekmantel gebruiken om hun geweld te rechtvaardigen. Dat geloof verwerpt zulke mensen juist, en vind het verschrikkelijk dat het geloof gebruikt wordt om geweld te rechtvaardigen, aangezien dan de hele religie het stempel van gewelddadig opgeplakt krijgt.

Ik geloof dat dit geldt voor alle godsdiensten, als extremisten de godsdienst gebruiken om geweld te rechtvaardigen, krijgt de hele godsdienst een negatief imago opgeplakt, waar je bijna niet meer vanaf komt.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 404
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Arjen

    34

  • TomHagen

    25

  • Vegeta

    23

  • Jay;

    20

Top Posters In This Topic

Het christendom is zeker in het verleden ook al vaak genoeg misbruikt voor massamoorden. Om enkele voorbeelden te noemen.

De bekende kruistochten onder het motto "God wil het". Als je kijk hoeveel niet-christenen daar onschuldig gedood zijn door de kruisvaarders, dan kun je jezelf ervoor schamen ook als christen door het leven te gaan.

Toen Luther met zijn hervorming kwam, heeft de Rooms-Katholieke kerk enorm veel ketters op de meest gruwelijke manieren laten ombrengen. Hier betroft het dus in feite christenen die christenen afmaakten.

Zelfs Hitler gebruikte een uitspraak van Luther om zijn jodenvervolging te rechtvaardigen. Toen Luther zelf inzag in de Bijbel dat het zo niet langer door kon gaan in zijn leven, vond hij dat de Joden dit toch ook wel in moesten zien. Toen ze dat niet zagen, deed hij ook uitspraken als dat ze er allemaal aan moesten. Hitler gebruikte een uitspraak als deze dat het toch niet al te verkeerd was. Helaas heeft hij andere uitspraken van Luther nooit gebruikt of nagevolgd.

De IRA in Ierland schuwt ook het gebruik van geweld niet om politieke doeleinden te bereiken. Ook zij geven zich uit voor christelijk.

Het jammere van godsdienst-extremisten is bijna altijd dat zij het geloof als dekmantel gebruiken om hun geweld te rechtvaardigen. Dat geloof verwerpt zulke mensen juist, en vind het verschrikkelijk dat het geloof gebruikt wordt om geweld te rechtvaardigen, aangezien dan de hele religie het stempel van gewelddadig opgeplakt krijgt.

Ik geloof dat dit geldt voor alle godsdiensten, als extremisten de godsdienst gebruiken om geweld te rechtvaardigen, krijgt de hele godsdienst een negatief imago opgeplakt, waar je bijna niet meer vanaf komt.

Baffie, ik heb daar niets aan toe te voegen. Werkelijk geweldig uitgelegd! _O_

Daarom vind ik ook dat de meeste mensen eens verder moeten kijken dan hun neus lang is en niet iedereen over één kam moeten scheren. En dat moet in mijn opinie al helemáál als je een politicus bent met een eigen politieke partij; Geert Wilders faalt daar al sowieso in, dus.

Bewerkt: door Pietje II
Link to comment
Delen op andere websites

De meest voorkomende mening is: Ja het lokt gevaar uit maar we hebben ook nog vrijheid van meningsuiting.

Ik ben volledig eens met dat recht, maar ik vind dat de 2e kamer moet gaan stemmen: Wel of Niet verbieden?

Op een bepaald punt moet je een lijn trekken

Iemand in dit onderwerp had al iets gezegd waarmee ik het 100% mee eens ben: Alle gewelddadige idioten zien dit als een film van de Nederlandse overheid, niet van een of andere idioot waar veel mensen het al zoiezo oneens zijn.

Ik zie het nu al voor me hoor.

TV moment van het jaar 2008. Grote groep mensen in de straten van India die de Nederlandse vlag verbranden.

Stel je dat moment eens voor. Dan weet je dat we een grote fout hebben gemaakt.

Bewerkt: door De Plag
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind vrijheid van meningsuiting één van de beste dingen die de Nederlandse maatschappij ons te bieden heeft. Echter als je ervoor kiest om een politieke functie uit te oefenen krijg je vanzelf een voorbeeldrol en daarmee een grote verantwoordelijkheid, je vertegenwoordigd namelijk 16 miljoen mensen. Als jij een fout maakt, is een heel land daar de dupe van. Daarom vind ik dat Wilders het niet kan maken om deze film te maken, of hij zou eerst af moeten treden en daarna op eigen risico dit idee voortzetten. Als het kabinet Wilders toestaat deze film te maken dan hoop ik dat Wilders ergens diep in zich het besef vind dat hij niet de enige is die de consequenties moet nemen voor deze film maar dat het hele land dat zal moeten.

Link to comment
Delen op andere websites

De meest voorkomende mening is: Ja het lokt gevaar uit maar we hebben ook nog vrijheid van meningsuiting.

Ik ben volledig eens met dat recht, maar ik vind dat de 2e kamer moet gaan stemmen: Wel of Niet verbieden?

Op een bepaald punt moet je een lijn trekken

Balkenende heeft - helaas - al naar buiten gebracht niets aan de film te zullen doen.

Link to comment
Delen op andere websites

Het lijkt mij dan niet meer dan redelijk om een referendum te houden over of Geert Wilders in de 2e kamer mag blijven en deze film mag uitbrengen of dat hij geforceerd zal moeten aftreden als hij deze filmplannen doorzet. Dit is namelijk een zaak die het hele volk aangaat, en wie kan er dus beter over beslissen dan het volk zelf?

Link to comment
Delen op andere websites

Het lijkt mij dan niet meer dan redelijk om een referendum te houden over of Geert Wilders in de 2e kamer mag blijven en deze film mag uitbrengen of dat hij geforceerd zal moeten aftreden als hij deze filmplannen doorzet. Dit is namelijk een zaak die het hele volk aangaat, en wie kan er dus beter over beslissen dan het volk zelf?
Een referendum wordt echt niet 1-2-3 geregeld. Een filmpje is wat onzinnig voor een heel referendum. Ik denk dat de film gewoon verboden moet worden.
Link to comment
Delen op andere websites

Zoals je net las heeft onze geliefde Minister-President de film dus niet verboden, en daarbij is het niet zomaar een "filmpje". De hoogste piet van Iran heeft al laten weten zijn banden met Nederland te verbreken als deze film wordt doorgezet, ik weet niet hoe het met de rest van Nederland zit maar ik heb geen zin om door moslims over de hele wereld vervloekt te worden samen met alle andere Nederlandse burgers omdat één man het idee kreeg om een racisitische film te maken.

Link to comment
Delen op andere websites

ik ben opzich wel voor maar ook tegen de film

de moslims hebben ook films over god enzo gemaakt waarin hij belachelijk word gemaakt

.en als de moslims zon film hebben gemaakt over god of jezus dan blijven wij ook heel rustig en gaan neit gelijk vechten of rellen.

en de moslims gaandarin tegen gelijk rellen en vechten(niet alle moslims) en slechte comentaar geven doden en nog heel wat

en de veiligheid kan nu rampzalig worden

want nu is nederland nog aantrekkelijker voor bom aanslagen door taliban,al quada kkk ofzo

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zal het nog even in het kort vertalen naar het normaal Nederlands:

De mensen die niet geloven in de Koran moeten uitgegoten worden met kokend water waardoor hun ingewanden en huid verteren. Nu zijn ze dus dood en kunnen ze zo snel mogelijk naar de hel omdat ze niet geloven in Allah.

En in de bijbel staat alleen dat je naar de hel gaat als je niet in god gelooft. En niet dat je ervoor uitgekookt moet worden zodat je zo snel mogelijk naar de hel gaat..

Je vertaald het verkeerd. Er wordt eigenlijk gezegt, dat de ongelovigen naar de hel zullen gaan, omdat ze slecht zijn. Niet dat de gelovigen daar zelf voor moeten zorgen :Y

En dus het zelfde als in de Bijbel. Maar die vertaling is overigens wel erg bruut, misschien dat sommige mensen er niet meer logisch van kunnen nadenken...

Het is precies zoals Tom zegt, nergens in dat stukje is te lezen dat de ongelovigen moeten worden gestraft, wat jij blijft herhalen. Wat er wel staat is dat de ketters zullen worden gestraft in de hel.

In de Bijbel staat dat ketters na de dood eeuwig in vuur zullen staan terwijl ze uitgelachen en gemarteld worden door duivels. In de Koran staat dat ketters na de dood met kokend water overgoten worden en ook geslagen en verbrand. Ja, er staat dus iets "geweldadigs" in de Koran, maar dat is in precies dezelfde mate als in de Bijbel en daar hoor je maar weinig mensen over huilen. Angst voor het onbekende for the win. :{

En dat komt omdat de mensen die geloven in de Bijbel het niet op een geweldadige manier opvatten.. Dat doet een bepaalde groep Moslims dus wel.. (de extremisten, want ik weet donders goed dat er goede Moslims zijn, ken er zelf ook genoeg) Tuurlijk was het niet goed wat er gebeurd is in Ierland.. Daar ben ik het ook niet mee eens nu. En ik geloof in geen van beide boeken Ik ben niet met de Bijbel opgevoed dus je kan niet zeggen dat ik achter een bepaald Boek sta. Als dat wat er toen in Ierland gebeurd is, nu gebeurd was en er was een film over gemaakt door iemand in de Nederlandse politiek, had ik er ook op deze manier op gereageerd. (en dan niet zeggen dat ik nu makkelijk praten heb want het gaat nu toevalig over de Koran) Want ik sta buiten elk geloof, Voor mij is de Koran precies hetzelfde als de Bijbel.. Ik heb er helemaal niets mee..

En geloof mij ook, ik hoef die film ook echt niet te zien, en ik had ook liever gewild dat Wilders niet op het idee kwam om er een te maken want hij brengt niet alleen de samenleving in gevaar, maar ook de economie.. Als alle islamitische landen de banden gaan verbreken met Nederland wordt er dus ook geen handel meer gedreven met die landen.. De gevolgen zijn dus niet te overzien als die film uitkomt..

Link to comment
Delen op andere websites

Van mij mogen alle boeken zoals bijbel, koran en alles verbrand worden.

Er komen alleen maar problemen van, door de verhalen die erin staan.

En ik denk dat als god of allah of wie dan ook er hetzelfde over denkt want uiteindelijk willen hun toch het beste voor de mensen en dat die elkaar accepteren? Dat kan door alle geloven gewoon weg weg te halen. Alleen gaat dat jammer genoeg niet.

Ik ben zelf christelijk maar als ik moet kiezen voor mensen die elkaar afslachten voor een geloof of dat dat boek gewoon verbrand wordt en er niets aan de hand is kies is voor dat 2e.

Link to comment
Delen op andere websites

Van mij mogen alle boeken zoals bijbel, koran en alles verbrand worden.

Er komen alleen maar problemen van, door de verhalen die erin staan.

En ik denk dat als god of allah of wie dan ook er hetzelfde over denkt want uiteindelijk willen hun toch het beste voor de mensen en dat die elkaar accepteren? Dat kan door alle geloven gewoon weg weg te halen. Alleen gaat dat jammer genoeg niet.

Ik ben zelf christelijk maar als ik moet kiezen voor mensen die elkaar afslachten voor een geloof of dat dat boek gewoon verbrand wordt en er niets aan de hand is kies is voor dat 2e.

Je vergeet wel dat veel mensen steun vinden in dat boek, mensen die ergens geen verklaring voor hebben zoeken het op in hun heilige boek en berusten in de informatie die ze daar vinden. Dit is geruststellend voor veel mensen en ze hechten veel waarde aan het oordeel van hun geloof. Als je deze boeken weg zou nemen, zou je voor veel mensen hun zekerheid wegnemen en zullen ze andere verklaringen gaan zoeken voor bijvoorbeeld de plotselinge dood van een familielid. Als mensen geen oplossing voor iets kunnen vinden gaan ze al snel anderen beschuldigen en dit kan tot erg veel haat leiden. Een zeer overdreven voorbeeld is de 2e Wereldoorlog, het ging slecht met Duitsland en mensen konden er geen verklaring voor vinden, Hitler kwam en gaf ze de verklaring d.m.v het beschuldigen van een andere bevolkingsgroep. Zo zie je maar dat de zaken erg uit de hand kunnen lopen op het moment dat mensen geen oplossingen kunnen vinden, en veel mensen vinden oplossingen in het boek dat voor hen heilig is.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat sommigen de boeken veel te letterlijk gebruiken. De Bijbel en de Koran moet je gebruiken als een leddraad. Oftewel, je moet met dat boek erachter kunnen komen hoe jij vind dat je moet leven. Als iemand dat boek helemaal gaat lezen, en letterlijk doet wat dat boek zegt, gaat het fout.

Dan kun je zeggen dat het boek om die reden verboden moet worden, maar ik denk dat de grote meerderheid van de Moslim het boek als een goed middel gebruikt. De rest is extremist, en die vinden het volgende:

Er staat in het boek dat de ongelovigen gestraft zullen worden. Maar zo ziet het er niet naar uit in het Westen, dus moeten we er zelf maar wat aan doen.

Ik denk dat het iets in die richting is, en dat is spijtig.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...