Jump to content

Film Geert Wilders


Arjen

Recommended Posts

Hij heeft zich volgens mij al bewezen. Iedereen heeft het over die film, en iedereen is bang voor wraakacties van de islamieten als die film straks uitkomt. Als dat niet genoeg zegt over hoe Nederland denkt over de islam. Iedereen gaat het vergelijken met de spotprinten in Denemarken. Daar brak ook de hel los toen. En waarom?? Omdat het islamitische geloof alles denkt op te lossen met geweld!!

Kijk bijvoorbeeld ook eens naar Parijs, dat waren ook allemaal islamieten die weken lang Parijs hebben omgetoverd in een rampgebied.

Kijk naar Theo van Gogh, die kreeg ook gelijk een kogel door zn kop heen en een paar mesteken, en waarom?? Omdat een paar extremistische moslims zich door hem bedreigd voelen en geen andere uitweg konden vinden dan hem maar van het leven te beroven.

En waarom denk je dat Geert Wilders ook zo streng bewaakt wordt?? Omdat iedereen bang is voor wraakacties!! En van wie komen die wraakacties dan?? Juist!! Van een aantal extremistische moslims! En dat denken ze niet voor niks!

En de conclusie is dus:

Dat ze alles op gaan lossen wat tegen hun geloof is met geweld hebben ze echt niet met ze alleen in een keer bedacht. Dat moet ergens geschreven staan. En hoe kun je moslims via deze weg nu het best bereiken dan via een boek dat ze allemaal kennen?? De koran...

Ik heb in al mijn discussies over Geert Wilders en de Islam toch heel wat onzin gelezen maar met deze post span jij de kroon, van harte! :dans:

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 404
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Arjen

    34

  • TomHagen

    25

  • Vegeta

    23

  • Jay;

    20

Top Posters In This Topic

Hij heeft zich volgens mij al bewezen. Iedereen heeft het over die film, en iedereen is bang voor wraakacties van de islamieten als die film straks uitkomt. Als dat niet genoeg zegt over hoe Nederland denkt over de islam. Iedereen gaat het vergelijken met de spotprinten in Denemarken. Daar brak ook de hel los toen. En waarom?? Omdat het islamitische geloof alles denkt op te lossen met geweld!!

Kijk bijvoorbeeld ook eens naar Parijs, dat waren ook allemaal islamieten die weken lang Parijs hebben omgetoverd in een rampgebied.

Kijk naar Theo van Gogh, die kreeg ook gelijk een kogel door zn kop heen en een paar mesteken, en waarom?? Omdat een paar extremistische moslims zich door hem bedreigd voelen en geen andere uitweg konden vinden dan hem maar van het leven te beroven.

En waarom denk je dat Geert Wilders ook zo streng bewaakt wordt?? Omdat iedereen bang is voor wraakacties!! En van wie komen die wraakacties dan?? Juist!! Van een aantal extremistische moslims! En dat denken ze niet voor niks!

En de conclusie is dus:

Dat ze alles op gaan lossen wat tegen hun geloof is met geweld hebben ze echt niet met ze alleen in een keer bedacht. Dat moet ergens geschreven staan. En hoe kun je moslims via deze weg nu het best bereiken dan via een boek dat ze allemaal kennen?? De koran...

Ik heb in al mijn discussies over Geert Wilders en de Islam toch heel wat onzin gelezen maar met deze post span jij de kroon, van harte! :dans:

Dankje!! :tu:

Maar ik citeer uit de Koran

98:6. Voorwaar, de ongelovigen onder de mensen van het Boek en de afgodendienaren zullen in het Vuur der hel geworpen worden, daarin zullen zij verblijven. Zij zijn de slechtste der schepselen.’

‘21:19. Voor de ongelovigen zullen gewaden van Vuur worden gesneden en over hun hoofd zal kokend water worden uitgegoten. Waardoor hun ingewanden alsmede hun huiden zullen worden verteerd. En hen zullen ijzeren roeden wachten. Telkens wanneer zij er uit (uit de hel) wensen te gaan, zullen zij er in terug worden gedreven; men zal zeggen: "Proeft gij de straf van het branden?’

Oftewel: Iedereen die niet in in de koran gelooft moet boeten. En hoe?? Lijkt mij nogal duidelijk...

En lees DIT bericht ook maar even..

Bewerkt: door Klokkie89
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben anders wel met hem eens. :)

Dat mag, natuurlijk.

Dankje!! :tu:

You're most welcome. :)

Maar ik citeer uit de Koran
98:6. Voorwaar, de ongelovigen onder de mensen van het Boek en de afgodendienaren zullen in het Vuur der hel geworpen worden, daarin zullen zij verblijven. Zij zijn de slechtste der schepselen.’

‘21:19. Voor de ongelovigen zullen gewaden van Vuur worden gesneden en over hun hoofd zal kokend water worden uitgegoten. Waardoor hun ingewanden alsmede hun huiden zullen worden verteerd. En hen zullen ijzeren roeden wachten. Telkens wanneer zij er uit (uit de hel) wensen te gaan, zullen zij er in terug worden gedreven; men zal zeggen: "Proeft gij de straf van het branden?’

Oftewel: Iedereen die niet in in de koran gelooft moet boeten. En hoe?? Lijkt mij nogal duidelijk...

Nergens lees ik anders dat we (Ik ben geen deel van die we, maar je begrijpt wat ik bedoel) de ongelovigen moeten laten boeten, hoor. Er staat misschien dat de ongelovigen gestraft zúllen worden, maar zoals het er staat is het precíes als in de Bijbel: Een straf voor de slechte en ongelovige mensen na de dood in een 'hel'.

Nergens is te lezen dat de gelovigen ongelovigen moeten straffen. Laat staan er strijd tegen moeten leveren, ze verwonden of zelfs doden. Geen geweldoproepende en zéker geen facistische teksten dus en laat dat nu net zijn wat Geertje-lief met zijn film aan wil tonen.

Vertaling bestaat voor 50% uit interpretatie.

Link to comment
Delen op andere websites

Nergens is te lezen dat de gelovigen ongelovigen moeten straffen. Laat staan er strijd tegen moeten leveren, ze verwonden of zelfs doden. Geen geweldoproepende en zéker geen facistische teksten dus en laat dat nu net zijn wat Geertje-lief met zijn film aan wil tonen.

‘4:101. Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u.’
‘3:118. O gij die gelooft, neemt buiten uw volk geen ander tot intieme vrienden; zij zullen niet in gebreke blijven u te benadelen. Zij houden van leedvermaak. Nijd laten zij blijken en wat hun innerlijk verbergt is nog erger.’
‘5:51. O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner.’

Misschien is het allemaal zo bedoelt, maar dit soort primitieve teksten zijn de grootste aanleidingen voor bloedbaden ;)

Link to comment
Delen op andere websites

De schilderswijk (een wijk vol allochtonen en ook een van de gevaarlijkste wijken van Nederland) zit niet zo gek ver van mij vandaan,en als er inderdaad rellen komen door die film van Geert Wilders en er ook Parijse taferelen zich gaan afspelen dan zou het flink balen zijn als een hele grote relgroep mijn wijk intrekt.dus dan moet die film vooral niet uitkomen. :N

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben anders wel met hem eens. :)

Dat mag, natuurlijk.

Dankje!! :tu:

You're most welcome. :)

Maar ik citeer uit de Koran
98:6. Voorwaar, de ongelovigen onder de mensen van het Boek en de afgodendienaren zullen in het Vuur der hel geworpen worden, daarin zullen zij verblijven. Zij zijn de slechtste der schepselen.’

‘21:19. Voor de ongelovigen zullen gewaden van Vuur worden gesneden en over hun hoofd zal kokend water worden uitgegoten. Waardoor hun ingewanden alsmede hun huiden zullen worden verteerd. En hen zullen ijzeren roeden wachten. Telkens wanneer zij er uit (uit de hel) wensen te gaan, zullen zij er in terug worden gedreven; men zal zeggen: "Proeft gij de straf van het branden?’

Oftewel: Iedereen die niet in in de koran gelooft moet boeten. En hoe?? Lijkt mij nogal duidelijk...

Nergens lees ik anders dat we (Ik ben geen deel van die we, maar je begrijpt wat ik bedoel) de ongelovigen moeten laten boeten, hoor. Er staat misschien dat de ongelovigen gestraft zúllen worden, maar zoals het er staat is het precíes als in de Bijbel: Een straf voor de slechte en ongelovige mensen na de dood in een 'hel'.

Nergens is te lezen dat de gelovigen ongelovigen moeten straffen. Laat staan er strijd tegen moeten leveren, ze verwonden of zelfs doden. Geen geweldoproepende en zéker geen facistische teksten dus en laat dat nu net zijn wat Geertje-lief met zijn film aan wil tonen.

Vertaling bestaat voor 50% uit interpretatie.

Ik zal het nog even in het kort vertalen naar het normaal Nederlands:

De mensen die niet geloven in de Koran moeten uitgegoten worden met kokend water waardoor hun ingewanden en huid verteren. Nu zijn ze dus dood en kunnen ze zo snel mogelijk naar de hel omdat ze niet geloven in Allah.

En in de bijbel staat alleen dat je naar de hel gaat als je niet in god gelooft. En niet dat je ervoor uitgekookt moet worden zodat je zo snel mogelijk naar de hel gaat..

Bewerkt: door Klokkie89
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zal het nog even in het kort vertalen naar het normaal Nederlands:

De mensen die niet geloven in de Koran moeten uitgegoten worden met kokend water waardoor hun ingewanden en huid verteren. Nu zijn ze dus dood en kunnen ze zo snel mogelijk naar de hel omdat ze niet geloven in Allah.

En in de bijbel staat alleen dat je naar de hel gaat als je niet in god gelooft. En niet dat je ervoor uitgekookt moet worden zodat je zo snel mogelijk naar de hel gaat..

Je vertaald het verkeerd. Er wordt eigenlijk gezegt, dat de ongelovigen naar de hel zullen gaan, omdat ze slecht zijn. Niet dat de gelovigen daar zelf voor moeten zorgen :Y

En dus het zelfde als in de Bijbel. Maar die vertaling is overigens wel erg bruut, misschien dat sommige mensen er niet meer logisch van kunnen nadenken...

Link to comment
Delen op andere websites

De schilderswijk (een wijk vol allochtonen en ook een van de gevaarlijkste wijken van Nederland) zit niet zo gek ver van mij vandaan,en als er inderdaad rellen komen door die film van Geert Wilders en er ook Parijse taferelen zich gaan afspelen dan zou het flink balen zijn als een hele grote relgroep mijn wijk intrekt.dus dan moet die film vooral niet uitkomen. :N

En dat is nou precies hetgene waar ik kwaad om kan worden.

Dat ze dan maar rellen gaan schoppen omdat iemand via een film wil laten zien hoe hij over iets denkt (mischien wel een extremere manier maar alsnog) Het is niet verboden dus laat hem lekker.

Als er een film over de bijbel verschijnt waar ik het niet mee eens ben ga ik echt niet met een grote groep de straat op om iedereen te straffen die er niets mee te maken heeft.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zal het nog even in het kort vertalen naar het normaal Nederlands:

De mensen die niet geloven in de Koran moeten uitgegoten worden met kokend water waardoor hun ingewanden en huid verteren. Nu zijn ze dus dood en kunnen ze zo snel mogelijk naar de hel omdat ze niet geloven in Allah.

En in de bijbel staat alleen dat je naar de hel gaat als je niet in god gelooft. En niet dat je ervoor uitgekookt moet worden zodat je zo snel mogelijk naar de hel gaat..

Je vertaald het verkeerd. Er wordt eigenlijk gezegt, dat de ongelovigen naar de hel zullen gaan, omdat ze slecht zijn. Niet dat de gelovigen daar zelf voor moeten zorgen :Y

En dus het zelfde als in de Bijbel. Maar die vertaling is overigens wel erg bruut, misschien dat sommige mensen er niet meer logisch van kunnen nadenken...

Het is precies zoals Tom zegt, nergens in dat stukje is te lezen dat de ongelovigen moeten worden gestraft, wat jij blijft herhalen. Wat er wel staat is dat de ketters zullen worden gestraft in de hel.

In de Bijbel staat dat ketters na de dood eeuwig in vuur zullen staan terwijl ze uitgelachen en gemarteld worden door duivels. In de Koran staat dat ketters na de dood met kokend water overgoten worden en ook geslagen en verbrand. Ja, er staat dus iets "geweldadigs" in de Koran, maar dat is in precies dezelfde mate als in de Bijbel en daar hoor je maar weinig mensen over huilen. Angst voor het onbekende for the win. :{

Link to comment
Delen op andere websites

En de conclusie is dus:

Dat ze alles op gaan lossen wat tegen hun geloof is met geweld hebben ze echt niet met ze alleen in een keer bedacht. Dat moet ergens geschreven staan. En hoe kun je moslims via deze weg nu het best bereiken dan via een boek dat ze allemaal kennen?? De koran...

Wie is hier "ze"? Zijn dat alle moslims of de extremistische?

Zoals net al gezegd is een groot deel interpretatie, de citaten uit de Koran kunnen opgevat worden als een straf die Allah na het leven van de ongelovigen voor hen heeft klaar staan.

Extremisten kunnen het echter opvatten als hun taak om ervoor te zorgen dat dit gebeurt.

Ik vind jouw redenatie heel ver goed, maar je haalt alle moslims over één kam. Als alle moslims de Koran zo zouden interpreteren, zou er nooit een relatieve vrede kunnen zijn tussen de Moslimwereld en de Westerse Landen. Daaruit blijkt dus ook dat er moslims zijn die de genoemde straffen aan Allah overlaten, en zelf gewoon in vrede met anersdenkenden proberen te leven.

Link to comment
Delen op andere websites

En de conclusie is dus:

Dat ze alles op gaan lossen wat tegen hun geloof is met geweld hebben ze echt niet met ze alleen in een keer bedacht. Dat moet ergens geschreven staan. En hoe kun je moslims via deze weg nu het best bereiken dan via een boek dat ze allemaal kennen?? De koran...

Wie is hier "ze"? Zijn dat alle moslims of de extremistische?

Zoals net al gezegd is een groot deel interpretatie, de citaten uit de Koran kunnen opgevat worden als een straf die Allah na het leven van de ongelovigen voor hen heeft klaar staan.

Extremisten kunnen het echter opvatten als hun taak om ervoor te zorgen dat dit gebeurt.

En dat is nou juist het probleem. In de Bijbel zullen heus wel zulke teksten staan, maar veel Christenen nemen dat niet al te letterlijk op. Wat zij in de Bijbel zien is dat je vriendelijk tegen elkaar moet zijn, en er met elkaar een goed leven van maken. Zo'n soort boodschap zal er ook heus wel in de Koran staan, maar als je het letterlijk opvat dan krijg je dus veel gruwelijke moorden zoals dat in meerdere Islamtische landen het geval is. En die groep zijn ook diegene die Nederland onveilig maken, waardoor Wilders zijn film uitbrengt.

Het hangt er maar net vanaf hoe je de Koran of Bijbel interpreteerd: je kan het vergelijken met een injectienaald of een mes. Met een injectienaald of een mes kan je injecties geven of je boterhammetjes smeren, of je kan mensen met een ander geloof op een gruwelijke wijzen om het leven brengen.

Link to comment
Delen op andere websites

De schilderswijk (een wijk vol allochtonen en ook een van de gevaarlijkste wijken van Nederland) zit niet zo gek ver van mij vandaan,en als er inderdaad rellen komen door die film van Geert Wilders en er ook Parijse taferelen zich gaan afspelen dan zou het flink balen zijn als een hele grote relgroep mijn wijk intrekt.dus dan moet die film vooral niet uitkomen. :N

En dat is nou precies hetgene waar ik kwaad om kan worden.

Dat ze dan maar rellen gaan schoppen omdat iemand via een film wil laten zien hoe hij over iets denkt (mischien wel een extremere manier maar alsnog) Het is niet verboden dus laat hem lekker.

Als er een film over de bijbel verschijnt waar ik het niet mee eens ben ga ik echt niet met een grote groep de straat op om iedereen te straffen die er niets mee te maken heeft.

Jij hebt makkelijk praten,maar als er rellen komen en ik uit de raam kijk en dan zie dat onze auto in brand staat

Is het de schuld van die film,en Geert moet er rekening meehouden dat er rellen kunnen onstaan :duh:

Link to comment
Delen op andere websites

En dat is nou precies hetgene waar ik kwaad om kan worden.

Dat ze dan maar rellen gaan schoppen omdat iemand via een film wil laten zien hoe hij over iets denkt (mischien wel een extremere manier maar alsnog) Het is niet verboden dus laat hem lekker.

Huh? Ik begrijp het niet. :? Er zijn toch helemaal (nog) geen rellen geschopt? Waarom doe je nu net alsof moslims in Nederland al de boel vernield hebben als Geert Wilders' film uitkomt? Je moet niet van iets een probleem maken als het nog niet voorgekomen is.

En dat is nou juist het probleem. In de Bijbel zullen heus wel zulke teksten staan, maar veel Christenen nemen dat niet al te letterlijk op. Wat zij in de Bijbel zien is dat je vriendelijk tegen elkaar moet zijn, en er met elkaar een goed leven van maken.

Dat is juist niet waar. Kijk maar eens naar extremistische christenen in bijvoorbeeld Ierland, die gaan ook over 'lijken' om hun verkeerde interpretaties uit de Bijbel te rechtvaardigen. Ook in Latijns-Amerika is er een hoop geklooi met de christenen...

Toch vind ik het niet gek dat je juist het tegenovergestelde zei. Dat is nu juist het probleem wat ik bedoel met o.a. de media: die houden zich alleen maar bezig met de islam. Heel waarschijnlijk wordt het negatieve enorm overdreven, en zodoende lijkt de (extremistische*) islam het enige grote probleem hier in de wereld.

*= Met de extremistische islam bedoel ik de extremistische moslims.

Bewerkt: door Pietje II
Link to comment
Delen op andere websites

Dat is juist niet waar. Kijk maar eens naar extremistische christenen in bijvoorbeeld Ierland, die gaan ook over 'lijken' om hun verkeerde interpretaties uit de Bijbel te rechtvaardigen. Ook in Latijns-Amerika is er een hoop geklooi met de christenen...

Toch vind ik het niet gek dat je juist het tegenovergestelde zei. Dat is nu juist het probleem wat ik bedoel met o.a. de media: die houden zich alleen maar bezig met de islam. Heel waarschijnlijk wordt het negatieve enorm overdreven, en zodoende lijkt de (extremistische*) islam het enige grote probleem hier in de wereld.

*= Met de extremistische islam bedoel ik de extremistische moslims.

In Noord Ierland was er inderdaad ook een hele erge periode, maar nu is dat veel en veel minder. Over Latijns Amerika weet ik weinig, maar als het daar echt zo erg is als af en toe in Pakistan of Afganistan dan zou dat de media zeker niet ontgaan.

Het is uiteraard niet het enige probleem, maar meestal leiden een aantal problemen totdat extremistische. In Afganistan zul je bijvoorbeeld makkelijker een arm jochie die elke dag keihard werkt van een jaar of 20 vinden dan een verwend Amerikaans kind om een zelfmoord aanslag te plegen. Dat negatieve kan je inderdaad niet helemaal aan de Islam wijten, maar moslim extremisten hebben wel erg veel invloed op de (negatieve) gang van zaken. Meestal staat dit wel in artikels in tijdschriften of kranten, maar als je alleen het 8 uur journaal kijkt dan zal je inderdaad niet veel meer meekrijgen dan 'zelfmoord aanslag in Pakistan, 40 doden en 120 gewonden'.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...