AwiVC Geplaatst: 15 februari 2008 Rapport Geplaatst: 15 februari 2008 (bewerkt) En als Pietje zijn fiets pakt en daar een raket op zet, daarmee naar de maan vliegt en dan vrienden gaat zoeken op de maan heeft uit weinig succes.. Als je een huis hebt dan woon je er ook in, uitzonderingen daar gelaten.. Ik hoor Pietje niet zeggen dat iedereen in Nederland mag komen wonen hoor.. jij bent daar zo van overtuigd en als je ergens van overtuigd bent dan zet je je daar meestal volledig voor in. Maar ok, stel dat we jouw millieuverwoestende plannen volgen, we kappen gewoon alle bossen in Nederland en zetten overal huizen neer, die huizen kosten geld om te bouwen en de meeste asielzoekers hebben geen geld, wou je die huizen gewoon weg gaan geven? Dat zal lekker wat geld gaan kosten en hoe moet de regering dat betalen? Belastingen maar weer omhoog? Meer bezuinigingen? Ik vind het erg dat vluchtelingen ergens voor op de vlucht moeten zijn maar ik vind het het niet waard om goudzoekers een gratis huis te geven ten koste van mijn school, ziekenzorg of inkomen. Bewerkt: 15 februari 2008 door AwiVC Reageren
FerryN Geplaatst: 15 februari 2008 Rapport Geplaatst: 15 februari 2008 (bewerkt) En als Pietje zijn fiets pakt en daar een raket op zet, daarmee naar de maan vliegt en dan vrienden gaat zoeken op de maan heeft uit weinig succes.. Als je een huis hebt dan woon je er ook in, uitzonderingen daar gelaten.. Ik hoor Pietje niet zeggen dat iedereen in Nederland mag komen wonen hoor.. jij bent daar zo van overtuigd en als je ergens van overtuigd bent dan zet je je daar meestal volledig voor in. Maar ok, stel dat we jouw millieuverwoestende plannen volgen, we kappen gewoon alle bossen in Nederland en zetten overal huizen neer, die huizen kosten geld om te bouwen en de meeste asielzoekers hebben geen geld, wou je die huizen gewoon weg gaan geven? Dat zal lekker wat geld gaan kosten en hoe moet de regering dat betalen? Belastingen maar weer omhoog? Meer bezuinigingen? Ik vind het erg dat vluchtelingen ergens voor op de vlucht moeten zijn maar ik vind het het niet waard om goudzoekers een gratis huis te geven ten koste van mijn school, ziekenzorg of inkomen. Idd, meeste vluchtelingen hebben geen tot weinig geld, Ze hebben een huis nodig, daarvoor moet er voor jou bossen gekapt worden(kost geld, tja de mensen die kappen hebben ook een prijskaartje en materialen) daarna moet de huis gebouwt worden (kost geld, tja bouwvakkers hebben ook een prijskaartje en materialen) en moet er iets instaan en krijgen de mensen in (kleine) inkomen ervoor om hier te overleven(kost geld, tja dat kost de regering voor de 3de keer geld) Ga jij Mania dit betalen? denk het niet. Dat jij mensen wilt helpen begrijp ik, maare je moet niet altijd op je gevoel gaan, maar ook aan financieringen denken. Want anders is Nederland zo in de ergere schulden. Dadelijk zit Nederland in de shit kan Beatrix zeggen, Ja het is Mania 92 zijn schuld omdat hij iedereen wilt helpen en het ons geld kost. Verder, Nederland heeft voor de stuk grond gevochten, en dat zullen ze blijven doen omdat het bij Nederland hoort. Nouja, Dat verhaal met pietje snap ik niet maargoed. Greetz Bewerkt: 15 februari 2008 door FerryN Reageren
Mania-92 Geplaatst: 15 februari 2008 Rapport Geplaatst: 15 februari 2008 Om te beginnen vind ik absoluut niet dat huizen zomaar aan asielzoekers moeten worden gegeven.. Maar als je gewoon relatief kleine huisjes bouwt, kun je de (huur)kosten relatief laag houden en is het goed betaalbaar voor mensen die hier komen wonen en gaan werken, gaan ze niet werken hebben ze ook geen huis, kost het ons ook geen geld.. Daarnaast zal het kappen van bossen best geld kosten maar dat is relatief laag als je het vergelijkt met al het geld dat weggegooid word (in mijn mening) aan CO² reductie, het broeikaseffect etc.. Daar waar het kappen van bossen (wat niet zo heel duur zal zijn) nuttig kan zijn denk ik dat al het geld dat uitgegeven wordt aan het voorkomen van CO² etc gewoon nutteloos is.. En als laatste hoeven die huizen niet gebouwd te worden door de overheid, dit kan ook gebeuren door een particulier of onderneming, die kan dan de huizen verhuren en daardoor de kosten weer terugwinnen en winst maken.. Reageren
AwiVC Geplaatst: 15 februari 2008 Rapport Geplaatst: 15 februari 2008 Om te beginnen vind ik absoluut niet dat huizen zomaar aan asielzoekers moeten worden gegeven.. Maar als je gewoon relatief kleine huisjes bouwt, kun je de (huur)kosten relatief laag houden en is het goed betaalbaar voor mensen die hier komen wonen en gaan werken, gaan ze niet werken hebben ze ook geen huis, kost het ons ook geen geld.. Daarnaast zal het kappen van bossen best geld kosten maar dat is relatief laag als je het vergelijkt met al het geld dat weggegooid word (in mijn mening) aan CO² reductie, het broeikaseffect etc.. Daar waar het kappen van bossen (wat niet zo heel duur zal zijn) nuttig kan zijn denk ik dat al het geld dat uitgegeven wordt aan het voorkomen van CO² etc gewoon nutteloos is..En als laatste hoeven die huizen niet gebouwd te worden door de overheid, dit kan ook gebeuren door een particulier of onderneming, die kan dan de huizen verhuren en daardoor de kosten weer terugwinnen en winst maken.. En jij denkt dat een woningcorporatie die ook maar een beetje goed bij z'n hoofd is huisjes gaat bouwen om daar tegen een veel te lage huur waar ze nooit winst op kunnen maken asielzoekers in laten wonen? De meeste asielzoekers die hier komen verblijven hier zwart en hebben dus geen werkvergunning en als een woningcorporatie huur aan zou nemen zou dit belastingloos moeten en is dus illegaal. Daarbij hebben vrijwel alle asielzoekers geen kennis van de Nederlandse taal en een zeer lage tot geen opleiding, wat het moeilijk maakt om een baantje hoger als schoonmaker te vinden, al helemaal als je hier zwart verblijft. Een woningprogramma zoals jij het voor je ziet is non-profit en waarschijnlijk maakt elke deelnemer nog verlies ook. Ik ben niet bereid de welvaart van dit land op het spel te zetten om goudzoekers een thuis te geven in dit land. Politieke vluchtelingen zijn een heel ander verhaal maar daar wordt op dit moment al goed genoeg voor gezorgd. Reageren
Mania-92 Geplaatst: 15 februari 2008 Rapport Geplaatst: 15 februari 2008 Om te beginnen vind ik absoluut niet dat huizen zomaar aan asielzoekers moeten worden gegeven.. Maar als je gewoon relatief kleine huisjes bouwt, kun je de (huur)kosten relatief laag houden en is het goed betaalbaar voor mensen die hier komen wonen en gaan werken, gaan ze niet werken hebben ze ook geen huis, kost het ons ook geen geld.. Daarnaast zal het kappen van bossen best geld kosten maar dat is relatief laag als je het vergelijkt met al het geld dat weggegooid word (in mijn mening) aan CO² reductie, het broeikaseffect etc.. Daar waar het kappen van bossen (wat niet zo heel duur zal zijn) nuttig kan zijn denk ik dat al het geld dat uitgegeven wordt aan het voorkomen van CO² etc gewoon nutteloos is..En als laatste hoeven die huizen niet gebouwd te worden door de overheid, dit kan ook gebeuren door een particulier of onderneming, die kan dan de huizen verhuren en daardoor de kosten weer terugwinnen en winst maken.. En jij denkt dat een woningcorporatie die ook maar een beetje goed bij z'n hoofd is huisjes gaat bouwen om daar tegen een veel te lage huur waar ze nooit winst op kunnen maken asielzoekers in laten wonen? De meeste asielzoekers die hier komen verblijven hier zwart en hebben dus geen werkvergunning en als een woningcorporatie huur aan zou nemen zou dit belastingloos moeten en is dus illegaal. Daarbij hebben vrijwel alle asielzoekers geen kennis van de Nederlandse taal en een zeer lage tot geen opleiding, wat het moeilijk maakt om een baantje hoger als schoonmaker te vinden, al helemaal als je hier zwart verblijft. Een woningprogramma zoals jij het voor je ziet is non-profit en waarschijnlijk maakt elke deelnemer nog verlies ook. Ik ben niet bereid de welvaart van dit land op het spel te zetten om goudzoekers een thuis te geven in dit land. Politieke vluchtelingen zijn een heel ander verhaal maar daar wordt op dit moment al goed genoeg voor gezorgd. Om te beginnen gaat het hier voor een oplossing als iedereen het land in mag, niemand werkt dan zwart dus dat is geen probleem.. Daarnaast waarom zou een onderneming geen winst kunnen maken? Voor een kleine woning hoef je echt niet veel huur te vragen om er winst op te maken (of iig de kosten eruit te trekken..) Daarnaast gaat er veel meer geld naar het milieu en CO² reductie, wat in mijn ogen veel beter naar het welzijn van mensen kan gaan, aangezien die milieu heisa gewoon onzin is.. Natuurlijk zijn er gebreken en problemen, maar die zijn er altijd maar ze wegen voor mij niet op tegen de voordelen die je er van kan hebben.. Reageren
-->nick<-- Geplaatst: 15 februari 2008 Rapport Geplaatst: 15 februari 2008 (bewerkt) Mania-92 Waarom moet een bos met talrijke dieren wijken voor mensen? in die bossen wonen toch ook dieren die dat bos als huis hebben? Waarom heeft een mens meer recht op dat bos dan die dieren terwijl de mens veel meer gebieden op aarde kan gebruiken, en die dieren niet? Het liefst haal ik jou huis ook weg, met als excuus. Ik haal je huis weg zodat andere mensen die het slechter hebben kunnen wonen, die verdienen dat wel. En jij niet want jij hebt het toch al goed. Niet dat ik zo super voor de Natuur sta, maar dat gebied wil ik wel houden. Bewerkt: 15 februari 2008 door -->nick<-- Reageren
TomHagen Geplaatst: 16 februari 2008 Rapport Geplaatst: 16 februari 2008 Ik vind deze discussie nogal afwijkt van het begin. Nu zijn er nogal wat morele meningen, die je niet kan beargumenteren. Wat een dier ten opzichte van een mens wel en niet moet krijgen is moreel, niet beargumenteerbaar. En of alles tegen milieuvervuiling enzo nut heeft is eigenlijk niet eens honderd procent zeker. Ik denk nog steeds dat we niet iedereen kunnen toelaten in dit land, maar als sommige mensen deze discussie zo ver doordraven stop ik ermee. Reageren
Follow Geplaatst: 28 februari 2008 Rapport Geplaatst: 28 februari 2008 100% ZEKER VERBIEDEN! Al Qaida: "In de naam van Allah, wij vragen jullie ons de keel te brengen van deze ongelovige die de islam en de moslims beledigt en de profeet Mohammed belachelijk maakt." In de boodschap wordt ook opgeroepen Nederland te terroriseren om uitzending van de omstreden film te voorkomen. BRON: Nu.nl (Was ook te zien op het journaal!) Dus ja, fouteboel, Al Qaida bedreigt Nederland al door deze film. Volgens de laatste nieuwtje zal het Nederlandse leger in Afghanistan een grote aanval kunnen verwachten mocht de film worden uitgezonden. Reageren
Jay; Geplaatst: 28 februari 2008 Rapport Geplaatst: 28 februari 2008 Op de eerste plaats vind ik dat de film helemaal niet moet worden uitgebracht, het is simpelweg beledigend. Toch vind de bedreiging van de Taliban belachelijk om door deze film de Nederlandse militairen een extra laag vuur te geven. Deze Nederlandse militairen hebben helemaal niets te maken met de politiek in Nederland of met de film. Reageren
TomHagen Geplaatst: 28 februari 2008 Rapport Geplaatst: 28 februari 2008 Misschien dat het nou eindelijk tot Wilders doordringt wat de gevolgen kunnen zijn van zo'n film. Zoals ik al eerder heb gezegt zal de film niet worden gezien als een film van een dwaze partij uit Nederland, maar van een film van de Nederlandse overheid. Als die internationaal onder vuur komen liggen weet ik zo net nog niet of het hele kabinet onder die druk uit kan komen, en alles fatsoenlijk oplossen. Misschien is dit wel het echt begin van de oorlog tegen terrorisme Reageren
AwiVC Geplaatst: 1 maart 2008 Rapport Geplaatst: 1 maart 2008 Misschien dat het nou eindelijk tot Wilders doordringt wat de gevolgen kunnen zijn van zo'n film. Zoals ik al eerder heb gezegt zal de film niet worden gezien als een film van een dwaze partij uit Nederland, maar van een film van de Nederlandse overheid. Als die internationaal onder vuur komen liggen weet ik zo net nog niet of het hele kabinet onder die druk uit kan komen, en alles fatsoenlijk oplossen.Misschien is dit wel het echt begin van de oorlog tegen terrorisme Het gaat Wilders juist om de gevolgen, en dan vooral de reacties die de film losmaakt. Reageren
Jay; Geplaatst: 1 maart 2008 Rapport Geplaatst: 1 maart 2008 Misschien dat het nou eindelijk tot Wilders doordringt wat de gevolgen kunnen zijn van zo'n film. Zoals ik al eerder heb gezegt zal de film niet worden gezien als een film van een dwaze partij uit Nederland, maar van een film van de Nederlandse overheid. Als die internationaal onder vuur komen liggen weet ik zo net nog niet of het hele kabinet onder die druk uit kan komen, en alles fatsoenlijk oplossen.Misschien is dit wel het echt begin van de oorlog tegen terrorisme Het gaat Wilders juist om de gevolgen, en dan vooral de reacties die de film losmaakt. Inderdaad, moslims zullen met woede reageren en er zullen rellen komen. Op dat moment denken mensen "Wilders had gelijk, moslims zijn inderdaad 1 voor 1 relschoppers". Zo zal het niet door de film komen maar juist door de rellen. Reageren
Gta-killer Geplaatst: 1 maart 2008 Rapport Geplaatst: 1 maart 2008 Ik heb zo het gevoel dat er binnekort een vliegtuig in een huis vliegt, die wordt bestuurd door moslims... Reageren
Disturbed Geplaatst: 1 maart 2008 Rapport Geplaatst: 1 maart 2008 Ik heb zo het gevoel dat er binnekort een vliegtuig in een huis vliegt, die wordt bestuurd door moslims... Jij hebt zeker net de documentaire van 9/11 op National Giographic gezien? Reageren
-->nick<-- Geplaatst: 1 maart 2008 Rapport Geplaatst: 1 maart 2008 Ik heb zo het gevoel dat er binnekort een vliegtuig in een huis vliegt, die wordt bestuurd door moslims... Dat denk ik niet ik denk eerder dat ze een bom laten ontploffen op Schiphol, Rotterdam, Amsterdam of Den Haag. Dit zijn de drukste plekken van Nederland. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.