EXIT Geplaatst: 28 maart 2008 Rapport Geplaatst: 28 maart 2008 Als ik een moslim zou zijn ging ik een filmpje maken waarin Geert Wilders de hoofdrol speelt; een gun naast zijn hoofd, BANG! en dan; 'Het geluid dat u hoorde, was boer Frans die een potentiële vrouw leert schieten met een jachtgeweer.' Gewoon dat filmpje maken en op youtube gooien, het is gewoon een schiterent idee Reageren
Dastard Geplaatst: 28 maart 2008 Rapport Geplaatst: 28 maart 2008 Heb ik gezien op het nieuws, maar is wel belachelijk, ik ben niet racist ofzo, maar ze zegge "ja, je moet niet racistisch zijn" maarja, wie is het die met een 707 in de WTC torens vloog? Wie was het met die bom in Spanje? Wij niet, maar Al Quada. Perongeuk bestaat niet bij de VS, nu zijn ze zelfs bezig met je kousen te controleren voor een bom. Komaan, ik steun deze film niet, maar mensen die zeggen dat je racistish bent, is in mijn ogen een vuile leugenaar. Echt overdreven is het, maar wij vliegen niet in het WTC, planten geen bommen, die gasten van Al-Quada wel. Daarom zeg ik, wees niet boos op mensen die andere huidskleuren hebben, wel op degene van de terroristen. Reageren
PowerPats Geplaatst: 28 maart 2008 Rapport Geplaatst: 28 maart 2008 ik heb het gekeken maar ik snap een zin van de film niet. dat gaat zo van: Bang... het geluid wat u hoorde was van een telefoonboek wat the hell bedoelt hij daarmee Reageren
Pietje II Geplaatst: 28 maart 2008 Rapport Geplaatst: 28 maart 2008 (bewerkt) Nouw, ik had toch wel verwacht dat Geert Wilders met iets beters op tafel zou komen dan een paar ouwe beelden die uit hun verband gerukt zijn. Wat hij nu in principe doet is een paar indicentjes boven water halen die eigenlijk totaal niets met het hele geloof te maken hebben; een paar klasgenootjes zouden zo'n filmpje met plaatjes van Google zo in elkaar gedraaid kunnen hebben voor hun presentatie bij het vak levensbeschouwing o.i.d. Wat wil Geert nu eigenlijk precies? Want dat is mij nu niet echt helder. Bewerkt: 28 maart 2008 door Pietje II Reageren
Dastard Geplaatst: 28 maart 2008 Rapport Geplaatst: 28 maart 2008 Nouw, ik had toch wel verwacht dat Geert Wilders met iets beters op tafel zou komen dan een paar ouwe beelden die uit hun verband gerukt zijn. Wat hij nu in principe doet is een paar indicentjes boven water halen die eigenlijk totaal niets met het hele geloof te maken hebben; een paar klasgenootjes zouden zo'n filmpje met plaatjes van Google zo in elkaar gedraaid kunnen hebben voor hun presentatie bij het vak levensbeschouwing o.i.d. Wat wil Geert nu eigenlijk precies? Want dat is mij nu niet echt helder. Goed punt, ik denk zelf dat Geert Wilders vette media-aandacht wil. Ik kan zo komen met een video van de "Allah" een man, met een hoofddoek, dat is volgens hem Allah, hij snapt niet, dat iedereen verschillend is Reageren
Arjen Geplaatst: 28 maart 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 28 maart 2008 Wtf jongens, daar gaat het toch helemaal niet om. Het filmpje is inderdaad bagger, maar de inhoud zijn allemaal harde bewijzen. En jullie zeggen dat het allemaal maar overhypte bagger is?.. Het gaat om de Islam. Moet je nu eens kijken hoe gewelddadig dit geloof is. En dat wordt zomaar toegelaten? Sjonge jonge, ik sta echt versteld van de reacties hier. Reageren
Jay; Geplaatst: 28 maart 2008 Rapport Geplaatst: 28 maart 2008 Wtf jongens, daar gaat het toch helemaal niet om. Het filmpje is inderdaad bagger, maar de inhoud zijn allemaal harde bewijzen. En jullie zeggen dat het allemaal maar overhypte bagger is?.. Het gaat om de Islam. Moet je nu eens kijken hoe gewelddadig dit geloof is. En dat wordt zomaar toegelaten? Sjonge jonge, ik sta echt versteld van de reacties hier. Het zijn inderdaad harde bewijzen, daar heb je groot gelijk in. Toch moet je je realiseren dat niet het hele geloof gewelddadig is maar sommige mensen die dat geloof beoefenen het gewelddadig maken. Reageren
Arjen Geplaatst: 28 maart 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 28 maart 2008 Tuurlijk, ik begrijp dat je niet alle moslims over één kam kan scheren. Maar het is toch zo dat een moslim de Koran gebruikt als 'handleiding voor het leven', net zoals de christenen de Bijbel gebruiken. In dat opzicht veranderd er niks, dan is het net zo gewelddadig. Reageren
GTA-Sheep Geplaatst: 28 maart 2008 Rapport Geplaatst: 28 maart 2008 De islam is helemaal geen gewelddadig geloof, dát is nou juist de misvatting die velen, inclusief die schande-voor-Nederland-Wilders, hebben. Er wonen in de wereld ongeveer 1 miljard (!) moslims en 99,99% daarvan beleid zijn/haar geloof in vrede. Maar waar mensen geloven daar zijn ook extremisten en die extremisten zorgen voor het verkeerde beeld. Want waar hebben we het over? 6 kapers van de 911-aanslagen, 1 Mohammed B. en her en der een verdwaalde terrorist. Hooguit 50 mensen op 1 miljard die het geloof ietsje te ver doorvoeren kun je nauwelijks steekhoudend noemen. En in naam van het geloof worden al eeuwen mensen uitgemoord: de Spanjaarden vermoorden praktisch de gehele Zuid-Amerikaanse bevolking destijds uit naam van het Katholicisme, de Christenen hielden huis in de Arabische landen om tijdens de beroemde Kruistochten heel de moslim-wereld te "overtuigen" van hun gelijk, 1000-en mensen kwamen om in Ierland tijdens de gevechten tussen de Katholieken en de Protestanten, voormalig Joegoslavië werd verscheurd door diverse geloofs-oorlogen, kortom: geweld is geen handelsmerk van de islam maar van een stelletje mafkezen die je niet alleen daar maar overal hebt....en die moet je hard aanpakken. Maar om nou 1 miljard mensen willens en wetens te gaan beledigen in het kader van "vrijheid van meningsuiting", mensen die voor 99,99% óók gewoon geschokt waren over wat "hun" mensen hebben gedaan gaat mij persoonlijk iets te ver..... Reageren
Jay; Geplaatst: 28 maart 2008 Rapport Geplaatst: 28 maart 2008 De islam is helemaal geen gewelddadig geloof, dát is nou juist de misvatting die velen, inclusief die schande-voor-Nederland-Wilders, hebben. Er wonen in de wereld ongeveer 1 miljard (!) moslims en 99,99% daarvan beleid zijn/haar geloof in vrede. Maar waar mensen geloven daar zijn ook extremisten en die extremisten zorgen voor het verkeerde beeld. Want waar hebben we het over? 6 kapers van de 911-aanslagen, 1 Mohammed B. en her en der een verdwaalde terrorist. Hooguit 50 mensen op 1 miljard die het geloof ietsje te ver doorvoeren kun je nauwelijks steekhoudend noemen. En in naam van het geloof worden al eeuwen mensen uitgemoord: de Spanjaarden vermoorden praktisch de gehele Zuid-Amerikaanse bevolking destijds uit naam van het Katholicisme, de Christenen hielden huis in de Arabische landen om tijdens de beroemde Kruistochten heel de moslim-wereld te "overtuigen" van hun gelijk, 1000-en mensen kwamen om in Ierland tijdens de gevechten tussen de Katholieken en de Protestanten, voormalig Joegoslavië werd verscheurd door diverse geloofs-oorlogen, kortom: geweld is geen handelsmerk van de islam maar van een stelletje mafkezen die je niet alleen daar maar overal hebt....en die moet je hard aanpakken. Maar om nou 1 miljard mensen willens en wetens te gaan beledigen in het kader van "vrijheid van meningsuiting", mensen die voor 99,99% óók gewoon geschokt waren over wat "hun" mensen hebben gedaan gaat mij persoonlijk iets te ver..... Hier heb je gelijk in maar toch moet ik zeggen dat er in Ierland gevochten werd omdat de Engelsen, Noord-Ierland hadden overgenomen en de "normale Ieren" hier boos om waren. Later werd het pas Katholieken tegen de Protestanten aangezien de nieuwe IRA leden niet begrepen dat hem om politieke doeleinden ging. Ik heb hier veel over geleerd omdat ik zelf Iers ben en mijn grootouders zich ook verzetten tegen de Engelsen. Deze doen het dus voor politieke doeleinden en dat kan ik van de moslimterroristen niet zeggen. Deze denken simpelweg dat hun geloof het beste is en iedereen die er niet in geloofd maar dood mag. De andere terroristen hebben tenminste een echt doel. Reageren
GTA-Sheep Geplaatst: 28 maart 2008 Rapport Geplaatst: 28 maart 2008 ....Deze doen het dus voor politieke doeleinden en dat kan ik van de moslimterroristen niet zeggen. Deze denken simpelweg dat hun geloof het beste is en iedereen die er niet in geloofd maar dood mag. De andere terroristen hebben tenminste een echt doel.... Dus jezelf opblazen in een volle bus met mannen, vrouwen en kinderen omdat Engeland graag wil dat Noord-Ierland bij hen gaat horen is min of meer prima, maar een terrorist die Arabisch spreekt niet? Da's op zich een vreemde opvatting van goed/kwaad. Terrorisme kan nooit een oplossing zijn, nooit niet, nergens niet. Het zullen je ouders maar zijn in die bus......maar goed: de discussie ging om de film natuurlijk De Ierse kwestie was ook maar een voorbeeld van de stelling dat de wereld al eeuwen wordt geteisterd door diverse groeperingen die uit naam van hun God anderen menen te moeten afslachten.... Reageren
DJRobin Geplaatst: 28 maart 2008 Rapport Geplaatst: 28 maart 2008 (bewerkt) Ik ben de film nu aan het kijken . Edit: Mooie film dat er zoveel ophef over was was echt niet nodig. Wilders heeft gelijk! Bewerkt: 28 maart 2008 door DJRobin Reageren
Sandra Geplaatst: 28 maart 2008 Rapport Geplaatst: 28 maart 2008 ik heb het gekeken maar ik snap een zin van de film niet.dat gaat zo van: Bang... het geluid wat u hoorde was van een telefoonboek wat the hell bedoelt hij daarmee Het moest voorstellen dat het de koran was die verscheurd werd. Maar als hij echt een koran had verscheurd, was echt de hel losgebarsen. Dus daarom zegt hij van, rustig maar, het geluid wat je hoorde was werkelijk maar een telefoonboek Reageren
Jay; Geplaatst: 28 maart 2008 Rapport Geplaatst: 28 maart 2008 Dus jezelf opblazen in een volle bus met mannen, vrouwen en kinderen omdat Engeland graag wil dat Noord-Ierland bij hen gaat horen is min of meer prima, maar een terrorist die Arabisch spreekt niet? Da's op zich een vreemde opvatting van goed/kwaad. Terrorisme kan nooit een oplossing zijn, nooit niet, nergens niet. Het zullen je ouders maar zijn in die bus......maar goed: de discussie ging om de film natuurlijk Inderdaad maar nog even snel een reactie. Terrorisme is slecht en het zal ook nooit geaccepteerd worden. Toch is begrijpen mensen enigszins waarom de IRA dit doet, ze willen er iets mee bereiken en ze zijn boos omdat hun oorspronkelijk land voor de helft is overgenomen. Ook heeft de IRA geprobeerd om met de Engelsen te praten en afspraken te maken over Noord-Ierland maar dat mocht niet baten. Vandaar de terroristische aanslagen die ze vervolgens pleegden. De moslimextremisten hebben niks om over te onderhandelen. Het zou toch belachelijk zijn om naar de overheid te stappen en te vragen of ze akkoord gaan om 5000 Christenen te doden. Wat zij willen bereiken slaat gewoon nergens op en er word nergens begrip voor getoond. Overigens is het nu weer goed in Ierland, er zijn afspraken gekomen en er zijn nu twee leiders. Een Protestant en een Katholiek, geweldig toch? Ontopic: Ik vind de ophef die er over deze film is ontstaan voordat hij ook maar uitgebracht werd ronduit belachelijk en overdreven. We hadden inderdaad beter kunnen wachten tot hij uitkwam maar natuurlijk kan niet iedereen het laten om erover te discussiëren. Het is wel berust op feiten door er verschillende beelden in te zetten die enorm ophef hebben gemaakt in de wereld maar de teksten over de Koran zijn verdraaid. Overigens wil ik nog eens benadrukken, zoals GTA-Sheep al zei: Het gaat bij de terroristische aanslagen om een aantal moslims die het geloof overdrijven en er zijn zoveel moslims die gewoon normaal hun geloof beoefenen. Om zo alle moslims belachelijk te maken vind ik dan ook jammer. Reageren
Sdajafol Geplaatst: 28 maart 2008 Rapport Geplaatst: 28 maart 2008 Goede film, klein beeldje van dezemoslimextremisten gekregen, hij heeft de feiten nu eenmaal op tafel gelegd (overigens tactisch gedaan). Ben benieuwd hoe het opgefokte volk nu zal reageren in het Midden - Oosten. Verder niet echt heel spannend, geen meningen van mijnheer Wilder bijvoorbeeld. Veel ophef, dit was echt niet nodig geweest... Wat RTS zegt. Net bij aardrijkskunde de film bekeken en wat ophef over niks. Gewoon een lading aan elkaar geknipte beelden, ik kan hetzelfde doen maar dan over hoe afschuwelijk Christenen wel niet zin door beelden van de IRA te gebruiken... Tuurlijk, ik begrijp dat je niet alle moslims over één kam kan scheren. Maar het is toch zo dat een moslim de Koran gebruikt als 'handleiding voor het leven', net zoals de christenen de Bijbel gebruiken. In dat opzicht veranderd er niks, dan is het net zo gewelddadig. Tsja, en in de Bijbel staat niks tegen homo's of ongelovigen. Zoek eens naar dingen als de IRA, Ulster Volunteer Force (UVF) of Loyalist Volunteer Force (LVF), Army of God, "Covenant, The Sword, and the Arm of the Lord" (CSA) of de Phineas Priesthood, dan zal je zien dat het lang niet alleen Moslims zijn die geweldadig en extremistisch hun geloof uitdrukken. GTA-Sheep, ik ben het helemaal met je eens. Het verbaasd me dat zoveel mensen het nog met hem eens kunnen zijn. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.