Jump to content

Film Geert Wilders


Arjen

Recommended Posts

  • Reacties 404
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Arjen

    34

  • TomHagen

    25

  • Vegeta

    23

  • Jay;

    20

Top Posters In This Topic

Ik heb helemaal niets gezegd betreft mijn mening over de vertalingen. Ik kan je wel vertellen dat je dingen aardig naar je eigen idee kan vormen als woorden voor bijvoorbeeld aanvallen en doden of de rug toe keren en achterlaten om van de honger te sterven hetzelfde zijn in een taal. Het verhaal van de 72 maagden o.i.d. schijnt ook op een fout gebaseerd te zijn. (Maagden=Wijnranken in de taal van de originele geschriften)

Link to comment
Delen op andere websites

Goed, en dan hier de kleine 'aanpassingen'/'foutjes' die Geert Wilders gemaakt heeft ;)

Een foutje zit in een klein hoekje, niet?

Soera 8, Vers 60

En maakt aan de grens alle mogelijke strijdkrachten en vastgehouden paarden voor hen gereed, waarmede gij de vijand van Allah en uw vijand en anderen buiten hen, die gij niet kent, doch die Allah kent, moogt afschrikken. En wat gij ook voor de zaak van Allah besteedt, het zal u ten volle worden terugbetaald en u zal geen onrecht worden aangedaan.

Volgens Wilders:

Maakt voorbereidingen tegen hen met wat gij kunt aan kracht en paardenvolk

om daarmee te terroriseren Allah's vijand en uw vijand.

Bij vers 61 en 56 word het nóg leuker:

Soera 8, Vers 61

En als zij tot vrede neigen, neigt u er dan ook toe en legt uw vertrouwen in Allah. Voorzeker Hij is Alhorend, Alwetend.

Soera 4, Vers 56

Zij die ongelovig zijn in onze tekenen zullen wij in een vuur laten braden

en telkens als hun huid gaar gebakken is vervengen wij die door andere huid

opdat zij de bestraffing proeven, Allah is machtig en wijs.

Volgens Wilders:

Gewis, degenen die Onze tekenen verwerpen zullen Wij weldra het Vuur doen binnengaan. Wij zullen hen telkens, wanneer hun huiden zijn verbrand, andere huiden er voor in de plaats geven; opdat zij de straf ten volle zullen ondergaan. Waarlijk, Allah is Almachtig, Alwijs.

Hij heeft het stukje over 'het vuur' wel een beetje goed, maar denk er eens over na. Zou het brandende vuur niet gewoon de hel zijn, die ook in de Bijbel en andere geloofsboeken word beschreven?

Soera 47, Vers 4

Wanneer gij de ongelovigen (in oorlog) ontmoet, treft dan hun nek en wanneer gij overwinnaar zijt, bindt hen dan vast. En wanneer de oorlog opgehouden is, laat hen dan vrij uit gunst of voor een losprijs. Zo zij het. En indien Allah wilde, had Hij hen Zelf kunnen bestraffen. Doch Hij wilde sommigen uwer door anderen op de proef stellen. En degenen die terwille van Allah worden gedood, hun werken zal Hij zeker niet vruchteloos maken.

Volgens Wilders

Wanneer gij dus een ontmoeting hebt met hen die ongelovig zijn

houwt dan in op de nekken en wanneer gij onder hen een bloedbad hebt aangericht

bindt hen dan in de boeien.

Tsja, foutjes zijn menselijk en vergeten ook. Zou dat misschien gebeurt zijn met het stukje over vrijlaten?

Soera 4, Vers 89

Zij wensen dat gij verwerpt, evenals zij hebben verworpen, zodat gij aan hen gelijk zult worden. Neemt derhalve geen vrienden uit hun midden totdat zij voor de zaak van Allah werken. En indien zij tot vijandschap vervallen, grijpt hen dan en doodt hen waar gij hen ook vindt; en neemt vriend noch helper uit hun midden.

Volgens Wilders

Zij zouden graag willen dat jullie ongelovig werden,

zoals zij dat zijn dan zouden jullie gelijk zijn

neemt van hen dus niemand als medestander zolang zij niet uitwijken op Allah's weg.

Nouja, dit lijkt gelukkig nog een beetje op elkaar.

Soera 4, Vers 90

Behalve degenen die tot een volk behoren waarmee gij een verbond gesloten hebt, of zij die tot u komen terwijl hun hart zich verzet u te bestrijden of hun eigen volk aan te vallen. En indien Allah wilde, zou Hij hun macht tegen u hebben gegeven; dan zouden zij zeker tegen u hebben gevochten. Dus, als zij zich van u op een afstand houden en u niet bestrijden en u vrede aanbieden - heeft Allah u niet toegestaan iets tegen hen te ondernemen.

Soera 8, Vers 39

En bestrijdt hen totdat er geen vervolging is en de godsdienst geheel voor Allah wordt. Maar als zij ophouden dan ziet Allah voorzeker hetgeen zij doen.

Volgens Wilders

Voer oorlog tegen hen totdat er geen verzoeking meer is

en de godsdienst geheel aan Allah toebehoort.

Dus, Arjen, om je vraag te beantwoorden - misschien trappen die politici er niet zomaar in, maar dit was zeker geen slimme zet van Geert. Hoewel, je merkt nu al dat compleet Nederland het als zoete koek in zich op neemt... Maar gelukkig is er altijd de Koran om het te checken, of in dit geval de online versie van de Koran, voor het geval dat je zelf wat nakijkwerk wilt doen ;)

http://www.koranonline.nl/koran/nl/?go=NL

Link to comment
Delen op andere websites

@ Sdajafol: helemaal gelijk heb je. :Y Daarbij komt ook nog eens dat Geert Wilders in zijn Prittna-knip-en-plakwerk een heleboel oude incidenten toont die in het Midden-Oosten (of in ieder geval zéér ver weg van ons bed) plaatsgevonden hebben. Ja, dat er misschien vervelende mensen heel ver weg van hier die toevallig moslim zijn foute dingen hebben uitgevoerd is een vreselijk feit, maar zijn of waren die mensen HIER in Nederland? Zijn er extremistische moslims hiero die al tig terroristische aanslagen uitgevoerd hebben? Hm, dat aantal zal dan wel schrikbarend hoog zijn als je Wilders zo hoort. Hij maakt gewoon een complete wereldreligie zwart met verdraaide en uit hun context gerukte argumenten. Ik begrijp Wilders even niet meer, vooral na het zien van Fitna; waar wil hij nou naartoe?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik wil even mijn mening kwijt omtrent de film maar buiten de inhoud zelf.

Ten eerste vind ik de ophef over deze film belachelijk. De beste manier om je tegen deze film te wapenen is door te zwijgen en het te negeren. Denk je nou echt dat de rest van de overheid het er mee eens is dat alle moslims uit Nederland moeten verdwijnen. Als er een plan word voorgesteld moet het eerst langs allerlei mensen, partijen en verder hebben de burgers ook nog wat te zeggen door voor hun partij te kiezen.

Dat moslims zich gekwetst voelen en daarom toch willen reageren begrijp ik best maar je word elke dag gekwetst door wat je op televisie ziet of je wat op de radio hoort. Zelfs in je eigen buurt kun je gekwetst worden door allerlei factoren. Kort samengevat: we moesten/moeten de film gewoon helemaal niet serieus nemen, het plan gaat toch niet door.

Link to comment
Delen op andere websites

Soera 8, Vers 60

En maakt aan de grens alle mogelijke strijdkrachten en vastgehouden paarden voor hen gereed, waarmede gij de vijand van Allah en uw vijand en anderen buiten hen, die gij niet kent, doch die Allah kent, moogt afschrikken. En wat gij ook voor de zaak van Allah besteedt, het zal u ten volle worden terugbetaald en u zal geen onrecht worden aangedaan.

Volgens Wilders:

Maakt voorbereidingen tegen hen met wat gij kunt aan kracht en paardenvolk

om daarmee te terroriseren Allah's vijand en uw vijand.

Wat is hier mis aan? Je weet toch wel wat terroriseren betekent? Dat betekent niet een aanslag plegen of zoveel mogelijk mensen afmaken. Dat betekent de mensen verschrikkelijk bang maken (dmv. aanslagen oid). Ik zie hier niets fout aan.

Dit zegt in feite gewoon dat je de tegenstander van Allah moet afmaken, waaronder dus een heleboel christenen.

Bij vers 61 en 56 word het nóg leuker:

Soera 8, Vers 61

En als zij tot vrede neigen, neigt u er dan ook toe en legt uw vertrouwen in Allah. Voorzeker Hij is Alhorend, Alwetend.

Soera 4, Vers 56

Zij die ongelovig zijn in onze tekenen zullen wij in een vuur laten braden

en telkens als hun huid gaar gebakken is vervengen wij die door andere huid

opdat zij de bestraffing proeven, Allah is machtig en wijs.

Volgens Wilders:

Gewis, degenen die Onze tekenen verwerpen zullen Wij weldra het Vuur doen binnengaan. Wij zullen hen telkens, wanneer hun huiden zijn verbrand, andere huiden er voor in de plaats geven; opdat zij de straf ten volle zullen ondergaan. Waarlijk, Allah is Almachtig, Alwijs.

Hij heeft het stukje over 'het vuur' wel een beetje goed, maar denk er eens over na. Zou het brandende vuur niet gewoon de hel zijn, die ook in de Bijbel en andere geloofsboeken word beschreven?

Je hebt het stukje Soera 4, vers 56 en 'volgens Wilders' omgedraaid.

Tuurlijk hebben ze het over 'het Vuur' of 'de hel'. Maar dit zegt nog steeds dat ze hun tegenstanders het liefst in de hel zien. Ze willen ons zoveel pijn doen dat de pijn nooit meer over gaat. De Bijbel spreekt ook over de hel ja. Maar nergens in de Bijbel staat dat het de wil van God is om de tegenstanders van de Bijbel naar de hel te wensen.

En hoezo 'gewoon de hel'? Jij gelooft er misschien niet in, maar de Islamieten wel! Zij zijn degenen die, de mensen die niet in de Islam geloven ('Onze tekenen verwerpen'), willen vervolgen.

Soera 47, Vers 4

Wanneer gij de ongelovigen (in oorlog) ontmoet, treft dan hun nek en wanneer gij overwinnaar zijt, bindt hen dan vast. En wanneer de oorlog opgehouden is, laat hen dan vrij uit gunst of voor een losprijs. Zo zij het. En indien Allah wilde, had Hij hen Zelf kunnen bestraffen. Doch Hij wilde sommigen uwer door anderen op de proef stellen. En degenen die terwille van Allah worden gedood, hun werken zal Hij zeker niet vruchteloos maken.

Volgens Wilders

Wanneer gij dus een ontmoeting hebt met hen die ongelovig zijn

houwt dan in op de nekken en wanneer gij onder hen een bloedbad hebt aangericht

bindt hen dan in de boeien.

Tsja, foutjes zijn menselijk en vergeten ook. Zou dat misschien gebeurt zijn met het stukje over vrijlaten?

Hiermee ben ik met je eens dat Wilders een fout heeft gemaakt. Maar dan nog, als we in oorlog met ze zijn willen ze ons afmaken, omdat dat in de Koran staat. En als ze ons hebben overwonnen, dus als we ons niet verzetten, laten ze ons weer vrij? In principe staat er gewoon dat ze ons onder de duim willen drukken. Dat laat je toch niet toe?

Soera 4, Vers 90

Behalve degenen die tot een volk behoren waarmee gij een verbond gesloten hebt, of zij die tot u komen terwijl hun hart zich verzet u te bestrijden of hun eigen volk aan te vallen. En indien Allah wilde, zou Hij hun macht tegen u hebben gegeven; dan zouden zij zeker tegen u hebben gevochten. Dus, als zij zich van u op een afstand houden en u niet bestrijden en u vrede aanbieden - heeft Allah u niet toegestaan iets tegen hen te ondernemen.

Soera 8, Vers 39

En bestrijdt hen totdat er geen vervolging is en de godsdienst geheel voor Allah wordt. Maar als zij ophouden dan ziet Allah voorzeker hetgeen zij doen.

Volgens Wilders

Voer oorlog tegen hen totdat er geen verzoeking meer is

en de godsdienst geheel aan Allah toebehoort.

Wat is hier mis mee?

Het feit alleen al dat er dingen in de Koran staan dat je de ongelovigen en de tegenstander van het geloof moet bestrijden, is FOUT!

Link to comment
Delen op andere websites

Soera 8, Vers 60

En maakt aan de grens alle mogelijke strijdkrachten en vastgehouden paarden voor hen gereed, waarmede gij de vijand van Allah en uw vijand en anderen buiten hen, die gij niet kent, doch die Allah kent, moogt afschrikken. En wat gij ook voor de zaak van Allah besteedt, het zal u ten volle worden terugbetaald en u zal geen onrecht worden aangedaan.

Volgens Wilders:

Maakt voorbereidingen tegen hen met wat gij kunt aan kracht en paardenvolk

om daarmee te terroriseren Allah's vijand en uw vijand.

Wat is hier mis aan? Je weet toch wel wat terroriseren betekent? Dat betekent niet een aanslag plegen of zoveel mogelijk mensen afmaken. Dat betekent de mensen verschrikkelijk bang maken (dmv. aanslagen oid). Ik zie hier niets fout aan.

Dit zegt in feite gewoon dat je de tegenstander van Allah moet afmaken, waaronder dus een heleboel christenen.

Nee. :S Taalkundige ben ik niet, maar ik weet genoeg om je te vertellen dat "afschrikken" en "christenen vermoorden" twee heel verschillende dingen zijn...

Bij vers 61 en 56 word het nóg leuker:

Soera 8, Vers 61

En als zij tot vrede neigen, neigt u er dan ook toe en legt uw vertrouwen in Allah. Voorzeker Hij is Alhorend, Alwetend.

Soera 4, Vers 56

Zij die ongelovig zijn in onze tekenen zullen wij in een vuur laten braden

en telkens als hun huid gaar gebakken is vervengen wij die door andere huid

opdat zij de bestraffing proeven, Allah is machtig en wijs.

Volgens Wilders:

Gewis, degenen die Onze tekenen verwerpen zullen Wij weldra het Vuur doen binnengaan. Wij zullen hen telkens, wanneer hun huiden zijn verbrand, andere huiden er voor in de plaats geven; opdat zij de straf ten volle zullen ondergaan. Waarlijk, Allah is Almachtig, Alwijs.

Hij heeft het stukje over 'het vuur' wel een beetje goed, maar denk er eens over na. Zou het brandende vuur niet gewoon de hel zijn, die ook in de Bijbel en andere geloofsboeken word beschreven?

Je hebt het stukje Soera 4, vers 56 en 'volgens Wilders' omgedraaid.

Tuurlijk hebben ze het over 'het Vuur' of 'de hel'. Maar dit zegt nog steeds dat ze hun tegenstanders het liefst in de hel zien. Ze willen ons zoveel pijn doen dat de pijn nooit meer over gaat. De Bijbel spreekt ook over de hel ja. Maar nergens in de Bijbel staat dat het de wil van God is om de tegenstanders van de Bijbel naar de hel te wensen.

En hoezo 'gewoon de hel'? Jij gelooft er misschien niet in, maar de Islamieten wel! Zij zijn degenen die, de mensen die niet in de Islam geloven ('Onze tekenen verwerpen'), willen vervolgen.

Kom op, ik weet dat je slimmer bent dan dit. Wat er staat is hoe de ongelovigen in - laat ik het ook daarop houden - de hel zullen worden gestraft, dus geen onzin over moslims die alle ongelovigen zoveel mogelijk pijn moeten doen dat de pijn nooit meer over gaat. In de Bijbel staat dat de ongelovigen na de dood eeuwig in vuur zullen staan, waar ze gemarteld zullen worden door duivels, demonen en hell knows what else. In de Koran staat dat de ongelovigen na de dood eeuwig zullen branden. Waarom hoor ik je niet zeggen dat alle christenen de ketters dood willen martelen, branden en eeuwige pijn willen bezorgen?

Soera 47, Vers 4

Wanneer gij de ongelovigen (in oorlog) ontmoet, treft dan hun nek en wanneer gij overwinnaar zijt, bindt hen dan vast. En wanneer de oorlog opgehouden is, laat hen dan vrij uit gunst of voor een losprijs. Zo zij het. En indien Allah wilde, had Hij hen Zelf kunnen bestraffen. Doch Hij wilde sommigen uwer door anderen op de proef stellen. En degenen die terwille van Allah worden gedood, hun werken zal Hij zeker niet vruchteloos maken.

Volgens Wilders

Wanneer gij dus een ontmoeting hebt met hen die ongelovig zijn

houwt dan in op de nekken en wanneer gij onder hen een bloedbad hebt aangericht

bindt hen dan in de boeien.

Tsja, foutjes zijn menselijk en vergeten ook. Zou dat misschien gebeurt zijn met het stukje over vrijlaten?

Hiermee ben ik met je eens dat Wilders een fout heeft gemaakt. Maar dan nog, als we in oorlog met ze zijn willen ze ons afmaken, omdat dat in de Koran staat. En als ze ons hebben overwonnen, dus als we ons niet verzetten, laten ze ons weer vrij? In principe staat er gewoon dat ze ons onder de duim willen drukken. Dat laat je toch niet toe?

In deze passage kan ik me ook niet vinden, maar ach.. De inqusitie heeft ook daadwerkelijk plaatsgevonden en een Islamitische variant nog nooit, dus alles is maar weer eens relatief.

Soera 4, Vers 90

Behalve degenen die tot een volk behoren waarmee gij een verbond gesloten hebt, of zij die tot u komen terwijl hun hart zich verzet u te bestrijden of hun eigen volk aan te vallen. En indien Allah wilde, zou Hij hun macht tegen u hebben gegeven; dan zouden zij zeker tegen u hebben gevochten. Dus, als zij zich van u op een afstand houden en u niet bestrijden en u vrede aanbieden - heeft Allah u niet toegestaan iets tegen hen te ondernemen.

Soera 8, Vers 39

En bestrijdt hen totdat er geen vervolging is en de godsdienst geheel voor Allah wordt. Maar als zij ophouden dan ziet Allah voorzeker hetgeen zij doen.

Volgens Wilders

Voer oorlog tegen hen totdat er geen verzoeking meer is

en de godsdienst geheel aan Allah toebehoort.

Wat is hier mis mee?

Dat Geert heel subtiel het deel weg laat waarin staat dat bekerenden niet gestraft worden en dat het dus niet zo is dat iedereen die ooit ongelovig is geweest sowieso dood moet, zal branden of whatever. 'Het is nooit te laat' staat er eigenlijk en dat laat de heer Wilders weg.

Sdajafol moet me maar vergeven dat ik voordring.

Link to comment
Delen op andere websites

Zou iemand een link willen posten naar de film, ik heb hem nog niet eens gezien :7 ...

Het origineel kan ik niet eens meer terugvinden, dus hier een versie met duitse ondertitelingen, hopelijk hinderen die het niet al te erg ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Wat is hier mis mee?

Dat Geert heel subtiel het deel weg laat waarin staat dat bekerenden niet gestraft worden en dat het dus niet zo is dat iedereen die ooit ongelovig is geweest sowieso dood moet, zal branden of whatever. 'Het is nooit te laat' staat er eigenlijk en dat laat de heer Wilders weg.

Dat laten die extrimistische moslims toch ook allemaal weg?? Die hebben dat hele boek dan schijnbaar ook nog nooit gelezen.. Die handelen ook vanuit de Koran. Die zeggen ook dat alle ongelovigen dood moeten. En dat komt omdat ze de koran (deels) gelezen hebben. En die probeert Wilders te pakken..

Link to comment
Delen op andere websites

Sdajafol moet me maar vergeven dat ik voordring.

Ach, het scheelt mij weer tijd ;)

Dat laten die extrimistische moslims toch ook allemaal weg?? Die hebben dat hele boek dan schijnbaar ook nog nooit gelezen.. Die handelen ook vanuit de Koran. Die zeggen ook dat alle ongelovigen dood moeten. En dat komt omdat ze de koran (deels) gelezen hebben. En die probeert Wilders te pakken..

Ja, dat soort stukjes laten de extremisten helaas ook weg... Maar het probleem met Wilders is dat hij zich tegen moslims in het algemeen richt, terwijl hij alleen extremisten laat zien. De Turkse groenteboer bij jou in de straat zal dat soort dingen waarschijnlijk niet doen (tenzij hij een verborgen terrorist is, natuurlijk :7)

Fiegel, hier is een link naar de film op rapidshare, zodat je 'm in .avi formaat kan downloaden: http://www.rapidshare.com/files/102899737/...fc4_1_.avi.html

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...