Jump to content

Dutchy3010

Recommended Posts

  • Reacties 1.2k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • EnergyCorse

    120

  • End Of The Riot

    69

  • Dieko

    37

  • ERRWINS

    36

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hey allemaal

Ik koop op mijn verjaardag (28 mei) een Xbox360 en GTA IV.

Maar moet je een kabel hebben om bestanden uit Xbox360 naar Pc te sturen?

Alvast bedankt. ^_^

Het is eventueel mogelijk via LAN, maar dan moet je wel wat van Ethernet verbindingen afweten. En je moet er een ondersteunde modem hebben die ook nog eens juist is ingesteld. (Denk aan open poorten, etc.) Daarnaast kan je niet zomaar vanalles overzenden. Als je het vergelijkt met een PC, heb je nogal wat restricties op een console. Beelden overzenden gaat sowieso niet via LAN. Daarvoor moet je een TV-Kaart hebben die 60Hz ondersteunt. En via die TV-Kaarten heb je bizar weinig beeldkwaliteit. Beter, maar veel duurder is een YPBPR of HDMI Capture Card. Ik zal van alle drie de voorbeelden even iets opnoemen wat iig werkt:

TV-Kaart: Hauppauge WinTV PVR-150 MCE OEM TV/PVR (Minste kwaliteit, goedkoopst)

YPBPR Capture Card (Nieuw!, binnenkort ook in Nederland verkrijgbaar): Hauppauge HD PVR (High-Definition video recorder, YPBPR is onbeveiligd maar deze recorder slaat in een gecomprimeerde indeling op. Dat betekend dat het niet true HD opneemt maar HD Ready. Toch is de kwaliteit prima, zeker voor games omdat ze meestal toch niet true HD zijn. En er past 2 uur HD Ready in maar 4.7 GB! Da's 2 uur wat op een DVD past!)

HDMI Capture Card: Blackmagic Design Intensity Pro (Duurste en beste kwaliteit. HDMI kan alleen beveiligd zijn, waardoor je pech kan hebben en niets kan opnemen! Voor deze kaart heb je een zeer krachtige PC nodig met heel veel opslagruimte. 1 uur film is ongeveer 421 GB. Maar als je een PC hebt met minimaal 2 GB RAM, 500 GB Harddisk en 3 Ghz DuoCore zou het al moeten werken voor korte maar ongecomprimeerde kwaliteitsfilmpjes die ook geschikt zijn om op Blu-Ray te branden. Ook in Nederland verkrijgbaar @ Socrates.nl.)

EDIT: Info een beetje aangevult.

Bewerkt: door Iscariah
Link to comment
Delen op andere websites

Weten jullie wat ik me afvraag?

Jullie praten eerder hierin veel over de soort TV waarop het het mooist is. Maar ik vroeg me af voordat ik een PS3 aanschaf. Kan een PS3 wel worden aangesloten op de bijna 100 jaar oude TV van mijn dode oma? IK begin door die reacties namelijk een beetje te twijfelen...

Link to comment
Delen op andere websites

Weten jullie wat ik me afvraag?

Jullie praten eerder hierin veel over de soort TV waarop het het mooist is. Maar ik vroeg me af voordat ik een PS3 aanschaf. Kan een PS3 wel worden aangesloten op de bijna 100 jaar oude TV van mijn dode oma? IK begin door die reacties namelijk een beetje te twijfelen...

Je kan een PS3 op een TV aansluiten met 3 verschillende aansluitingen:

HDMI: Hier heb je simpelweg een HDMI-HDMI kabel voor nodig. Deze kost meestal rond de 30/40 euro. Dit heeft de beste kwaliteit.

Scart: Dit is dezelfde aansluiting als je DVD-Speler. Als je dus maar één hebt, en je wil ook een DVD-Speler hebben, gaat dit helaas niet.

AV:Dit zijn de stekkertjes met de volgende kleuren: Rood Geel en Wit en ze zijn rond, makkelijk te herkennen dus.

De AV wordt standaard bijgeleverd bij de PS3, net zoals een Scart. De HDMI echter niet, deze zal je dus zelf moeten bijkopen.

HDMI draait maximaal op 1080i, AV en Scart op maximaal 576i. Denk er wel aan, je hebt wel een FullHD-TV nodig als je op 1080i wilt gaan draaien. Een HD Ready draait maximaal op 720i.

Succes :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Scart: Dit is dezelfde aansluiting als je DVD-Speler. Als je dus maar één hebt, en je wil ook een DVD-Speler hebben, gaat dit helaas niet.

En zelfs dat is niet waar aangezien je gewoon scart blokken kan kopen die 5 verschillende scart apparaten via 1 scart kabel kan verbinden met de TV.

1082.jpg

Gebruik ik ook thuis en werkt perfect :Y

Echter kan er maar 1 apparaat tegelijk actief zijn maar als je GTA IV speelt kijk je toch geen DVD _O_

Link to comment
Delen op andere websites

Wat bedoel je precies met: "zelfs dat is niet waar"? :puh:

En dat wist ik nog niet dat dat ook bestond :tu:

Sorry zo bedoelde ik het niet :$

Wilde alleen maar zeggen dat je dus meerdere dingen op 1 kan aansluiten :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Weten jullie wat ik me afvraag?

Jullie praten eerder hierin veel over de soort TV waarop het het mooist is. Maar ik vroeg me af voordat ik een PS3 aanschaf. Kan een PS3 wel worden aangesloten op de bijna 100 jaar oude TV van mijn dode oma? IK begin door die reacties namelijk een beetje te twijfelen...

Iedereen hier zit wel te lullen over kabeltjes hier en daar, maar PS3 loopt toch alleen op 60hz?

En (sommige) oudere draaien dat niet(lopen namelijk dan op 50hz), dan zul je toch een betere moeten kopen.

Greetz

Edit: @ Repbon, die werken ook niet altijd, ik heb dat ik geen geluid heb, (dvd,xbox360,psx/xbox) dan krijg ik bij geen enkele geen geluid, je moet er dan een hebben met soort switcher.

Bewerkt: door FerryN
Link to comment
Delen op andere websites

Weten jullie wat ik me afvraag?

Jullie praten eerder hierin veel over de soort TV waarop het het mooist is. Maar ik vroeg me af voordat ik een PS3 aanschaf. Kan een PS3 wel worden aangesloten op de bijna 100 jaar oude TV van mijn dode oma? IK begin door die reacties namelijk een beetje te twijfelen...

Iedereen hier zit wel te lullen over kabeltjes hier en daar, maar PS3 loopt toch alleen op 60hz?

En (sommige) oudere draaien dat niet(lopen namelijk dan op 50hz), dan zul je toch een betere moeten kopen.

Greetz

Hmm heb een ps3 en ik speel anders op een breedbeeld tv (niet zo'n platte maar met zo'n ernorme buld achter) die nog geen 60 hz ondersteund. Speel dus gewoon op 50 hz. en speelt prima :Y

EDIT:

Edit: @ Repbon, die werken ook niet altijd, ik heb dat ik geen geluid heb, (dvd,xbox360,psx/xbox) dan krijg ik bij geen enkele geen geluid, je moet er dan een hebben met soort switcher.

Hmm oke dat wist ik niet. Dan heb ik in ieder geval zo'n switcher op mijn TV als ik je goed begrijp :tu:

Ik weet wel dat ik storing heb als ik zeg dat ik op 60Hz ga spelen. Beeld zwart/Wit en blokkerig en dan heb ik slecht geluid. maar gelukkig gaat 50Hz uitstekend en ik heb nog geen game meegemaakt die het er niet op deed :Y

Bewerkt: door repbon
Link to comment
Delen op andere websites

Weten jullie wat ik me afvraag?

Jullie praten eerder hierin veel over de soort TV waarop het het mooist is. Maar ik vroeg me af voordat ik een PS3 aanschaf. Kan een PS3 wel worden aangesloten op de bijna 100 jaar oude TV van mijn dode oma? IK begin door die reacties namelijk een beetje te twijfelen...

Je kan een PS3 op een TV aansluiten met 3 verschillende aansluitingen:

HDMI: Hier heb je simpelweg een HDMI-HDMI kabel voor nodig. Deze kost meestal rond de 30/40 euro. Dit heeft de beste kwaliteit.

Scart: Dit is dezelfde aansluiting als je DVD-Speler. Als je dus maar één hebt, en je wil ook een DVD-Speler hebben, gaat dit helaas niet.

AV:Dit zijn de stekkertjes met de volgende kleuren: Rood Geel en Wit en ze zijn rond, makkelijk te herkennen dus.

De AV wordt standaard bijgeleverd bij de PS3, net zoals een Scart. De HDMI echter niet, deze zal je dus zelf moeten bijkopen.

HDMI draait maximaal op 1080i, AV en Scart op maximaal 576i. Denk er wel aan, je hebt wel een FullHD-TV nodig als je op 1080i wilt gaan draaien. Een HD Ready draait maximaal op 720i.

Succes :tu:

je bent ook nog composite vergeten die kan ook hd en die heeft bijna de zelfde aansluiting als scart (in de ps3 gebruikt ie ook zelfde uitgang als scart) maar deze heeft alleen andere kleuren groen blauw rood als ik heb goed heb maar dit kan ook alleen op nieuwere t.v's (hd ready meestal)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...