Jump to content

Nieuwe pc: Miek


Miek

Recommended Posts

Is dit wat? ^_^

Dit is trouwens bij Azerty.

*OCZ Platinum Enhanced Bandwidth Edition Dual Channel Kit - geheugen - 4 GB ( 2 x 2 GB ) - DIMM 240-pins - DDR2

*ASUS DRW 2014S1T - DVD±RW (±R DL)/DVD-RAM-station - Serial ATA

*XFX GeForce 9800 GTX+ - grafische adapter - GF 9800 GTX+ - 512 MB

*Corsair VX550W - voeding - 550 Watt

*Cooler Master Elite 331 - midtowermodel - ATX

*Intel Core 2 Quad Q6600 / 2.4 GHz processor

*Samsung SpinPoint F1 Desktop Class HD642JJ - vaste schijf - 640 GB - SATA-300

*OEM - Seriële ATA / SAS kabel - 7-pens 

*ASUS P5KPL/1600 - moederbord - ATX - iG31

Bewerkt: door TaartJJ~!
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 369
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Miek

    51

  • TaartJJ~!

    45

  • Limbolander

    42

  • Sprunk

    38

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ook ik heb geprobeerd wat samen te stellen. Ik heb dezelfde processor en moederboard gekozen als die ik van plan ben te gaan kopen. ;) Ik heb het samengesteld bij Alternate. Ik heb er op het moment nog geen beeldscherm bijgedaan.

post-5591-1232831905_thumb.png

Bewerkt: door X-Qyeh
Link to comment
Delen op andere websites

Ook ik heb geprobeerd wat samen te stellen. Ik heb dezelfde processor en moederboard gekozen als die ik van plan ben te gaan kopen. ;) Ik heb het samengesteld bij Alternate. Ik heb er op het moment nog geen beeldscherm bijgedaan.

[afbeelding]

volgens mij is er daar geen Windows bij?

Link to comment
Delen op andere websites

Ook ik heb geprobeerd wat samen te stellen. Ik heb dezelfde processor en moederboard gekozen als die ik van plan ben te gaan kopen. ;) Ik heb het samengesteld bij Alternate. Ik heb er op het moment nog geen beeldscherm bijgedaan.

[afbeelding]

volgens mij is er daar geen Windows bij?

Hmm, meestal hoeft er geen windows bij een PC, sinds de meeste mensen nu thuis wel XP/vista hebben liggen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ook ik heb geprobeerd wat samen te stellen. Ik heb dezelfde processor en moederboard gekozen als die ik van plan ben te gaan kopen. ;) Ik heb het samengesteld bij Alternate. Ik heb er op het moment nog geen beeldscherm bijgedaan.

[afbeelding]

volgens mij is er daar geen Windows bij?

Hmm, meestal hoeft er geen windows bij een PC, sinds de meeste mensen nu thuis wel XP/vista hebben liggen.

Ik heb geen Vista liggen, en aangezien jij Miek 4GB aan RAM aanraadt heeft hij 64 bit nodig, wat ik niet denk dat hij het heeft :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ook ik heb geprobeerd wat samen te stellen. Ik heb dezelfde processor en moederboard gekozen als die ik van plan ben te gaan kopen. ;) Ik heb het samengesteld bij Alternate. Ik heb er op het moment nog geen beeldscherm bijgedaan.

[afbeelding]

volgens mij is er daar geen Windows bij?

Hmm, meestal hoeft er geen windows bij een PC, sinds de meeste mensen nu thuis wel XP/vista hebben liggen.

Ik heb geen Vista liggen, en aangezien jij Miek 4GB aan RAM aanraadt heeft hij 64 bit nodig, wat ik niet denk dat hij het heeft :puh:

Je kunt bij Vista 32bit 3,5 GB geheugen gebruiken, dus 3GB in triple channel of 3,5 GB in dual channel. Ik zou mijn keuze wel weten ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Ook ik heb geprobeerd wat samen te stellen. Ik heb dezelfde processor en moederboard gekozen als die ik van plan ben te gaan kopen. ;) Ik heb het samengesteld bij Alternate. Ik heb er op het moment nog geen beeldscherm bijgedaan.

[afbeelding]

Ook ik heb geprobeerd wat samen te stellen. Ik heb dezelfde processor en moederboard gekozen als die ik van plan ben te gaan kopen. ;) Ik heb het samengesteld bij Alternate. Ik heb er op het moment nog geen beeldscherm bijgedaan.

[afbeelding]

volgens mij is er daar geen Windows bij?

Hmm, meestal hoeft er geen windows bij een PC, sinds de meeste mensen nu thuis wel XP/vista hebben liggen.

Ik heb geen Vista liggen, en aangezien jij Miek 4GB aan RAM aanraadt heeft hij 64 bit nodig, wat ik niet denk dat hij het heeft :puh:

Je kunt bij Vista 32bit 3,5 GB geheugen gebruiken, dus 3GB in triple channel of 3,5 GB in dual channel. Ik zou mijn keuze wel weten ^_^

ligt eraan of moederbord het wel aankan he slimmerik de socket 775's ondersteunen alleen dual channel als ik het goed heb.

@ die setup hierboven, met zo'n budget kun je al veel beter voor i7 gaan, i7 kost ongeveer hetzelfde als de q9xx

Bewerkt: door Thundercover
Afbeelding uit quote verwijderd. ~~ Thundercover
Link to comment
Delen op andere websites

ligt eraan of moederbord het wel aankan he slimmerik de socket 775's ondersteunen alleen dual channel als ik het goed heb.

@ die setup hierboven, met zo'n budget kun je al veel beter voor i7 gaan, i7 kost ongeveer hetzelfde als de q9xx

De i7 processoren mogen dan wel erg snel zijn en ongeveer hetzelfde kosten als een Q9xxx. Maar dat geldt volgens mij niet voor in games. Al ben ik daar niet zo zeker van. En koop je een i7 processor dan moet je gelijk een ander type moederboard en DDR3 geheugen, wat de prijs gelijk nog een stuk hoger brengt.

Link to comment
Delen op andere websites

ligt eraan of moederbord het wel aankan he slimmerik de socket 775's ondersteunen alleen dual channel als ik het goed heb.

@ die setup hierboven, met zo'n budget kun je al veel beter voor i7 gaan, i7 kost ongeveer hetzelfde als de q9xx

De i7 processoren mogen dan wel erg snel zijn en ongeveer hetzelfde kosten als een Q9xxx. Maar dat geldt volgens mij niet voor in games. Al ben ik daar niet zo zeker van. En koop je een i7 processor dan moet je gelijk een ander type moederboard en DDR3 geheugen, wat de prijs gelijk nog een stuk hoger brengt.

ja dat wel qua moederbord en DDR3 geheugen, maar dan heb je toch echt een stuk snellere pc voor maar een beetje meer geld.

Tevens is een i7 processor niks anders dan een nieuwe quadcore die hyperthreading ondersteund wat vroeger pentium 4's hadden als ik het goed heb, en onder een nieuwere socket.

Link to comment
Delen op andere websites

De i7 processoren mogen dan wel erg snel zijn en ongeveer hetzelfde kosten als een Q9xxx. Maar dat geldt volgens mij niet voor in games. Al ben ik daar niet zo zeker van. En koop je een i7 processor dan moet je gelijk een ander type moederboard en DDR3 geheugen, wat de prijs gelijk nog een stuk hoger brengt.

ja dat wel qua moederbord en DDR3 geheugen, maar dan heb je toch echt een stuk snellere pc voor maar een beetje meer geld.

Tevens is een i7 processor niks anders dan een nieuwe quadcore die hyperthreading ondersteund wat vroeger pentium 4's hadden als ik het goed heb, en onder een nieuwere socket.

Maar ik las volgens mij gisteren dat i7 processor nog niet veel beter presteren in games. Ook presteerd een i7 processor toch alleen veel beter in een bepaald soort OS? Net zoals je voor meer geheugen als 4gb 64bit nodig hebt..?

Ook als ik zo kijk bij DDR3 geheugen is de CL veel langzamer, daarom denk ik dus dat je beter nog DDR2 geheugen kan nemen, desnoods in een hogere klasse Mhz. Ook daar ben ik dan weer niet zeker van. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Een i7 werkt onder Vista veel beter als onder XP. Een belangrijk verschil met de oude vloot Core 2 serie is dat ze op een andere manier geproduceert worden en de geheugen controller in het moederbord zit, terwijl de i7 een ingebouwde geheugencontroller heeft.

Bewerkt: door Galiorix
Link to comment
Delen op andere websites

Een i7 werkt onder Vista veel beter als onder XP. Een belangrijk verschil met de oude vloot Core 2 serie is dat ze op een andere manier geproduceert worden en de geheugen controller in het moederbord zit, terwijl de i7 een ingebouwde geheugencontroller heeft.

Maar de i7 presteert op dit moment toch nog niet veel beter in games? Zo wel, dan toch alleen in speciaal daarvoor ontwikkelde games?

Bewerkt: door X-Qyeh
Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat het verschil tussen een Q9550 en een i7 niet groot zal zijn, een i7 is eigenlijk alleen in het voordeel bij programma's die multi threading gebruiken, omdat je dan 8 threads tot je beschikking hebt en niet 4. Dus voor games hoef je het absoluut niet te doen. Toch heb je wel een voordeel aan DDR3: triple channel. 3 Gigabyte geheugen in triple channel is altijd weer een stukkie sneller als 2Gb of 4Gb in dual channel.

Link to comment
Delen op andere websites

De i7 processoren mogen dan wel erg snel zijn en ongeveer hetzelfde kosten als een Q9xxx. Maar dat geldt volgens mij niet voor in games. Al ben ik daar niet zo zeker van. En koop je een i7 processor dan moet je gelijk een ander type moederboard en DDR3 geheugen, wat de prijs gelijk nog een stuk hoger brengt.

ja dat wel qua moederbord en DDR3 geheugen, maar dan heb je toch echt een stuk snellere pc voor maar een beetje meer geld.

Tevens is een i7 processor niks anders dan een nieuwe quadcore die hyperthreading ondersteund wat vroeger pentium 4's hadden als ik het goed heb, en onder een nieuwere socket.

Maar ik las volgens mij gisteren dat i7 processor nog niet veel beter presteren in games. Ook presteerd een i7 processor toch alleen veel beter in een bepaald soort OS? Net zoals je voor meer geheugen als 4gb 64bit nodig hebt..?

Ook als ik zo kijk bij DDR3 geheugen is de CL veel langzamer, daarom denk ik dus dat je beter nog DDR2 geheugen kan nemen, desnoods in een hogere klasse Mhz. Ook daar ben ik dan weer niet zeker van. :puh:

X-Qyeh, als je toch niet met feiten kan komen, zeg dan aub niks want wat je allemaal praat klopt geen hol van, DDR2 geheugen werkt op CL4/CL5 meestal en is ook weer een stuk sneller als DDR wat vaak op CL 1/2 loopt, dus zorg eerst ff dat je argumenten op iets gebaseerd zijn dan alleen maar getalletjes te vergelijken.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...