Caltson Geplaatst: 14 juli 2006 Rapport Geplaatst: 14 juli 2006 Lol echt he, wij zijn zowat de enigste 2 belgen op heel het forum hier, zun gaan echt niet tot hier komen om dat te chekken, moest je nou eens met wat foto's afkomen he. hehe als ik nog eens naar de Gunk store ga en Frank Molnaar staat er zal ik er eens een screentje van maken en jullie bedoelen denken dat ie ps3 gekregen heeft of ben ik wat verkeerd,want ik geraak wat verward in dit topic. p.s. i'm from belgium Greetz Reageren
Samurai Geplaatst: 14 juli 2006 Rapport Geplaatst: 14 juli 2006 Lol echt he, wij zijn zowat de enigste 2 belgen op heel het forum hier, zun gaan echt niet tot hier komen om dat te chekken, moest je nou eens met wat foto's afkomen he. Toevallig woon ik ook bij Antwerpen... >.< En iig, ik ben daar al meerdere keren binnen geweest en geen ps3. Reageren
Jowx Geplaatst: 14 juli 2006 Rapport Geplaatst: 14 juli 2006 (bewerkt) Ophef over lage yields PlayStation 3-cpu In een interview met Reed Electronics heeft IBM-topman Tom Reeves gemeld dat de Cell-processor op dit moment met yields van minder dan 20 procent te kampen heeft. Dit cijfer is opvallend laag: voor bijvoorbeeld geheugenchips wordt met een yield van minstens 90 procent gerekend. Het lage rendement van IBM's productielijn impliceert dat de Cell mogelijk leveringsproblemen zal kennen; in elk geval zal de chip duurder uitpakken dan waarop vooraf was gehoopt. Dit betekent vooral slecht nieuws voor Sony, dat de Cell in de PlayStation 3 zal gaan gebruiken. De enige meevaller is dat de PS3 slechts zeven van de acht cores van de Cell tot zijn beschikking moet krijgen, zodat een enkel defect 'Synergistic Processing Element' nog niet betekent dat een chip weggegooid moet worden. Omdat chips met één mislukte core gebruikt kunnen worden, komt het rendement van de Cell 'met een beetje mazzel' uit op veertig procent, aldus Reeves. Cells met twee of meer defecte SPE's kunnen overigens nog wel aan andere klanten met minder hoge eisen worden verkocht. Afgezet tegen de verkoopprijs van de PS3, die volgens de laatste schattingen zeker vijfhonderd dollar zal bedragen, valt de meerprijs van 'mogelijk enkele dollars' nog mee. Voor Sony, dat voorlopig niet op winst uit de PS3-verkopen hoeft te rekenen, lijken de extra kosten echter direct tot een miljoenenverlies te leiden. De eerder gedane uitspraak van Sony-topman Ken Kutaragi dat zeshonderd dollar 'te goedkoop' voor de nieuwe console is, lijkt in elk geval aan kracht te winnen. Ook speculaties over hernieuwd uitstel staken na het bekendworden van de lage yields de kop weer op, maar de kans lijkt klein dat de Japanners dat laten gebeuren. Mocht de PS3 opnieuw de lucratieve eindejaarsverkopen missen, dan is dat niet alleen rampzalig voor de console, maar ook voor het Blu-ray-formaat, dat zwaar leunt op een succesvolle introductie van Sony's nieuwe spelcomputer. De kans is dan ook groot dat de console wel zal uitkomen, schrijft Ars Technica, 'maar de slogan zal waarschijnlijk Uitverkocht! worden.' De immer subtiele redactie van The Inquirer beperkt zich tot het vermoeden dat de Intel-directie 'bij een yield van minder dan zeventig procent huurmoordenaars op de verantwoordelijken zal afsturen.' Bon: Tweakers.net -------------------------------------------------- Voor de mensen die of te lui zijn om het te lezen, of er na het lezen geen bal meer van snappen zal ik het eventjes duidelijk uitleggen. Met een beetje geluk is slechts 40% van de geproduceerde PS3-Cpu's bruikbaar in een PS3, dit wil dus zeggen dat er massale tekorten gaan komen bij de launch. Verder gaan er geruchten rond dat Blu Ray vertraging oploopt, dit is natuurlijk helemaal rampzalig voor de PS3. Dit zou betekenen dat de PS3 waarschijnlijk uitgesteld gaat worden mocht dit gerucht waar zijn, eigenlijk een ramp voor Sony.. Wat nóg erger voor de gamers zou zijn, wanneer Sony de prijs van de PS3 verhoogd, met 40% of zelfs minder yields wordt het wel erg duur voor Sony.. Een ding is zeker, dit is een harde klap voor Sony.. -------------------------------------------------- Sony slapped with another patent suit Semiconductor company Agere Systems claims electronics giant's gaming systems, other tech products infringe on a number of its patents. Sony has been having some trouble with patent disputes of late. In March 2005, Immersion Corporation won its lawsuit claiming that Sony's DualShock PlayStation and PlayStation 2 controllers infringed on its force-feedback patents. A judge ordered Sony to pay more than $90 million in damages, and earlier this year denied an attempt from the electronics giant to have the decision overturned. Now Sony's in the middle of another patent fight, this one brought against the company by Pennsylvania-based Agere Systems. According to court documents, Agere (which has a pair of offices in Texas) has filed suit against Sony and a number of its divisions for willful infringement of eight patents in a number of its products, including the PSP, PlayStation 2, and based on announced specifications, the PlayStation 3. Sony VAIO computers, Handycams, Walkman players, Memory Stick Duos, and Location Free TV are also named as infringing offerings on some of the patents. The patents in question run from a "wireless local area network apparatus" to "barrier layer treatments for tungsten plug." Agere is asking that each branch of Sony be made to provide an accounting of all gains made through their alleged infringements, and that the company be awarded damages to adequately compensate it based on those figures. Agere also claims that Sony knew about the patents and willfully infringed on them, so it is asking the courts to boost the damages awarded as much as three times what it would have been otherwise. In its defense, Sony has denied all claims of infringement. It is arguing that it actually has the rights to use seven of the eight patents through a 1989 cross-licensing deal with AT&T and Lucent (whose microelectronics group eventually became Agere Systems). Sony also contends that some of the patents (including the one it doesn't claim a right to use) were not properly obtained because Agere omitted important information when it filed for them. Finally, Sony believes the patents in question are invalid anyway, and has asked the judge to declare them as such. Agere denied Sony's counterclaims last month and has issued a demand for a jury trial. Bron: Gamespot.com -------------------------------------------------- Leren ze het dan nooit..? Bewerkt: 14 juli 2006 door Jowx Reageren
meetlat Geplaatst: 15 juli 2006 Rapport Geplaatst: 15 juli 2006 Voorlopig is het nog een gerucht als ik nog kan lezen laat ons (of tog mensen die een ps3 gaan kopen) hopen dat dat zo blijft. Reageren
Yohan Geplaatst: 15 juli 2006 Rapport Geplaatst: 15 juli 2006 Uhh meetlat ik denk niet dat dit geruchten zijn, Sony heeft wel altijd wat hoor met die patenten... Reageren
meetlat Geplaatst: 15 juli 2006 Rapport Geplaatst: 15 juli 2006 Ophef over lage yields PlayStation 3-cpuIn een interview met Reed Electronics heeft IBM-topman Tom Reeves gemeld dat de Cell-processor op dit moment met yields van minder dan 20 procent te kampen heeft. Dit cijfer is opvallend laag: voor bijvoorbeeld geheugenchips wordt met een yield van minstens 90 procent gerekend. Het lage rendement van IBM's productielijn impliceert dat de Cell mogelijk leveringsproblemen zal kennen; in elk geval zal de chip duurder uitpakken dan waarop vooraf was gehoopt. Dit betekent vooral slecht nieuws voor Sony, dat de Cell in de PlayStation 3 zal gaan gebruiken. De enige meevaller is dat de PS3 slechts zeven van de acht cores van de Cell tot zijn beschikking moet krijgen, zodat een enkel defect 'Synergistic Processing Element' nog niet betekent dat een chip weggegooid moet worden. Omdat chips met één mislukte core gebruikt kunnen worden, komt het rendement van de Cell 'met een beetje mazzel' uit op veertig procent, aldus Reeves. Cells met twee of meer defecte SPE's kunnen overigens nog wel aan andere klanten met minder hoge eisen worden verkocht. Afgezet tegen de verkoopprijs van de PS3, die volgens de laatste schattingen zeker vijfhonderd dollar zal bedragen, valt de meerprijs van 'mogelijk enkele dollars' nog mee. Voor Sony, dat voorlopig niet op winst uit de PS3-verkopen hoeft te rekenen, lijken de extra kosten echter direct tot een miljoenenverlies te leiden. De eerder gedane uitspraak van Sony-topman Ken Kutaragi dat zeshonderd dollar 'te goedkoop' voor de nieuwe console is, lijkt in elk geval aan kracht te winnen. Ook speculaties over hernieuwd uitstel staken na het bekendworden van de lage yields de kop weer op, maar de kans lijkt klein dat de Japanners dat laten gebeuren. Mocht de PS3 opnieuw de lucratieve eindejaarsverkopen missen, dan is dat niet alleen rampzalig voor de console, maar ook voor het Blu-ray-formaat, dat zwaar leunt op een succesvolle introductie van Sony's nieuwe spelcomputer. De kans is dan ook groot dat de console wel zal uitkomen, schrijft Ars Technica, 'maar de slogan zal waarschijnlijk Uitverkocht! worden.' De immer subtiele redactie van The Inquirer beperkt zich tot het vermoeden dat de Intel-directie 'bij een yield van minder dan zeventig procent huurmoordenaars op de verantwoordelijken zal afsturen.' Ik had het wel meer over dit... Reageren
Jowx Geplaatst: 15 juli 2006 Rapport Geplaatst: 15 juli 2006 Voorlopig is het nog een gerucht als ik nog kan lezen laat ons (of tog mensen die een ps3 gaan kopen) hopen dat dat zo blijft. Dat Blu Ray een vertraging oploot is idd een gerucht, dat die yields zo laag zijn is de harde waarheid. Reageren
meetlat Geplaatst: 15 juli 2006 Rapport Geplaatst: 15 juli 2006 pf ik heb er tog 1 besteld dus ik heb er zowiso 1 de 17de november. Reageren
MadMike Geplaatst: 15 juli 2006 Rapport Geplaatst: 15 juli 2006 de ps3 zal wel gewoon in november uitkomen. zal ook wel een poosje duren voordat de winkels hem op voorraad hebben. Reageren
Jowx Geplaatst: 15 juli 2006 Rapport Geplaatst: 15 juli 2006 pf ik heb er tog 1 besteld dus ik heb er zowiso 1 de 17de november. Als ze hem bij de winkel niet ontvangen zal ook je bestelling gewoon uitgesteld worden, de kans dat je hem dus op 17 november ontvangt bij tekorten is vrij klein. de ps3 zal wel gewoon in november uitkomen.zal ook wel een poosje duren voordat de winkels hem op voorraad hebben. Dat is nog helemaal niet zo ''gewoon'' als jij denkt, als de Sony met veel tekorten zit wordt hij simpelweg uitgesteld. Bovendien heeft Japan en de VS een voorrecht op Europa bij Sony, de kans dat hij in Europa flink wat later komt dan 17 november is zeer groot. Reageren
MadMike Geplaatst: 15 juli 2006 Rapport Geplaatst: 15 juli 2006 (bewerkt) ok, dat wel maar ik denk dat het net zo als de 360 word, dat ze wel te kort komen aan ps3's maar wel op de realease datum uit gaan brengen Bewerkt: 15 juli 2006 door MadMike Reageren
Mania-92 Geplaatst: 15 juli 2006 Rapport Geplaatst: 15 juli 2006 ok, dat wel maar ik denk dat het net zo als de 360 word,dat ze wel te kort komen aan ps3's maar wel op de realease datum uit gaan brengen Nee hoor, SONY is ook niet achterlijk. Als ze tekorten hebben wordt de release uitgesteld. Reageren
MadMike Geplaatst: 15 juli 2006 Rapport Geplaatst: 15 juli 2006 ok, dat wel maar ik denk dat het net zo als de 360 word, dat ze wel te kort komen aan ps3's maar wel op de realease datum uit gaan brengen Nee hoor, SONY is ook niet achterlijk. Als ze tekorten hebben wordt de release uitgesteld. jij denkt dus als de ps3 gereleased word dat hij op voorraad is in de winkel en dat het niet nodig is om hem te bestellen Reageren
Mania-92 Geplaatst: 15 juli 2006 Rapport Geplaatst: 15 juli 2006 ok, dat wel maar ik denk dat het net zo als de 360 word, dat ze wel te kort komen aan ps3's maar wel op de realease datum uit gaan brengen Nee hoor, SONY is ook niet achterlijk. Als ze tekorten hebben wordt de release uitgesteld. jij denkt dus als de ps3 gereleased word dat hij op voorraad is in de winkel en dat het niet nodig is om hem te bestellen Dat zeg ik niet ik zeg alleen dat SONY niet met een tekort gaat release, miss verkoopt hij wel als een tierelier en zijn er na een uur geen meer maar... Reageren
meetlat Geplaatst: 15 juli 2006 Rapport Geplaatst: 15 juli 2006 kweet niet hier in belgie zaken voor games Bart Smit mssn en game mania en dan nog 1store van gunk meer niet, denk wel als er tekorten zijn dat er tog in game mania er zullen zijn, en dan eerst voor de bestellingen maar zij ken kutaragi niet een keer, ps3 tekorten bring it on :s dan zal hij der tog wel een hoop hebben zeker.... Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.