Jump to content

TUT: Hoe configureer ik mijn KPN router voor online gaming?


Jacky-2007

Recommended Posts

@ BoerB: Da's goed nieuws! Bij de volgende update zal ik dat erbij vermelden.

@ GekkieJ01: Ik heb de TG789vn nu zelf ook, screens komen nog hiervoor. Ik maak altijd eerst een shortlist versie in klad zodat ik een leidraad heb voor het maken van screens. Normaal gesproken komt die versie niet in een topic, maar aangezien ik werk-gerelateerd nogal druk ben in deze tijd van het jaar, heb ik de shortlist versie vast geplaatst in de tutorial zodat iedereen met een beetje ervaring met programma's alvast ervoor kan zorgen dat 'ie kan gamen. Versie met screens gaat dus nog volgen. :Y

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 303
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Jacky-2007

    111

  • GekkieJ01

    29

  • Flokkert

    21

  • Hayte

    10

Top Posters In This Topic

Posted Images

Weet iemand waarom ik nog steeds de volgende problemen heb?

  • NAT type is niet statisch, veranderd steeds van 2 naar 1...
  • Op PS3 staat dat ik nog steeds nat type 3 hebt maar in MW2 staat nat type 2
  • IP adres van laptop veranderd nog steeds terwijl wij dat niet willen

Hopelijk komt er nog een update.

Link to comment
Delen op andere websites

Als je de shortlist tut juist hebt gevolgd, zou je IP voor je PS3 nu statisch moeten zijn.

Als je het IP voor je laptop ook statisch wil, moet je dit nogmaals doen, maar dan voor je laptop:

  • Ga naar je router in je browser op adres http://192.168.2.254/
  • Klik links in beeld op Thuisnetwerk op de beginpagina, en indentificeer welk apparaat je spelconsole is.
  • In het overzicht staan verschillende Mac-adressen (combinatie letters-cijfers) met daarvoor een icon. Een actief apparaat heeft een rood icon, een niet actief apparaat een blauw
  • Zet je console aan en druk op F5
  • Een van de apparaten die een blauw icon had is nu rood gekleurd; dit is je laptop
  • Klik op het Mac adres van je console
  • Zet je spelconsole weer uit
  • Klik rechtsboven op configureren
  • Zorg dat je router er netjes uitziet; Verander de naam in iets van "laptop_Pietje"
  • Bij Type selecteer je uit het menu "Spelconsole"
  • Plaats nu een vink in de checkbox achter Altijd hetzelfde IP adres gebruiken
  • Klik op de knop Toepassen
    De instellingen worden nu opgeslagen, en het scherm wat opent is weer het scherm van je spelconsole, maar dan met de nieuwe instellingen

Link to comment
Delen op andere websites

Klopt. Deze "shortlist" versie is een eerste beknopte versie.. En die ondervat nog niet alles.

Er komt nog een gewone tutorial op een later moment waarin ook het aanmaken van een "nieuwe toepassing" voor in het dropdown menu wordt uitgelegd, met screens en al erbij.

Ik heb het router zelf echter ook nog maar recentelijk gekregen, en heb nog niet de tijd gehad een uitgebreide tutorial ervoor te maken. Om toch zo snel mogelijk vast enige service te bieden, omdat we het hier al veel langer over de TG789vn hebben, heb ik de shortlist versie vast geplaatst.

Graag geduld en begrip hiervoor.

Link to comment
Delen op andere websites

Klopt. Deze "shortlist" versie is een eerste beknopte versie.. En die ondervat nog niet alles.

Er komt nog een gewone tutorial op een later moment waarin ook het aanmaken van een "nieuwe toepassing" voor in het dropdown menu wordt uitgelegd, met screens en al erbij.

Ik heb het router zelf echter ook nog maar recentelijk gekregen, en heb nog niet de tijd gehad een uitgebreide tutorial ervoor te maken. Om toch zo snel mogelijk vast enige service te bieden, omdat we het hier al veel langer over de TG789vn hebben, heb ik de shortlist versie vast geplaatst.

Graag geduld en begrip hiervoor.

Klopt, maar eigenlijk doelde ik daar niet op. Ik kan namelijk stap 10 t/m 13 niet doen omdat er bij Verbinding delen - Spel of Service geen PS3 of Sony of PSN of Playstation Network staat. Hoe moet ik dit oplossen?

Edit: Kan jij kijken of je iets dergelijks als Sony of PS3 erbij ziet staan? ( Ik heb het namelijk niet ).

Bewerkt: door GekkieJ01
Link to comment
Delen op andere websites

"Er komt nog een gewone tutorial op een later moment waarin ook het aanmaken van een "nieuwe toepassing" voor in het dropdown menu wordt uitgelegd, met screens en al erbij."

Dat is je antwoord. Een spel, of in dit geval de toepassing Playstation Network, komt inderdaad niet in het dropdown menu voor. Om hiervoor te zorgen moet je handmatig Playstation Network configureren als spel of toepassing.

Ik begrijp dat de nood hoog is, dus ik zal eens kijken of ik donderdagavond even tijd heb om deze actie ook in shortlist versie alvast te plaatsen voor je.

Link to comment
Delen op andere websites

Nou ik heb zonet KPN ff gebeld, en ze zeiden dat ik hem even moest Resetten en een uur wachten. Hij zou dan ondertussen alle nieuwe Updates downloaden etc. Dus heb ik hem 10 minuten geleden Gereset. Dus nog 50 Minuten wachten ;) Kan ik nu ff lekker op het forum rond zwerven :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik en m'n pa beginnen echt KPN zat te worden.. nosmile.gif

Die update is nog steeds niet geslaagd bij ons, ondanks dat het wel mogelijk is om nat type 1 te maken, staat de volgende dag doodleuk weer Nat type 3 op de PS3.. terwijl we toch echt statisch hebben ingesteld. Fuck KPN. nosmile.gif

Link to comment
Delen op andere websites

Waarschijnlijk reset dan het router zichzelf 's nachts? Zou je nog maar eens met KPN moeten bellen.. Het is allemaal mogelijk, maar kost een hoop tijd en gepuzzel, dat kan ik me voorstellen.

Ik zal komende week proberen om het creëren van PSN als spel of toepassing te maken, met screens.

@ Flokkert: Dat is de versie die je moet hebben, voor instructies zie de eerste post van dit topic, onderaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat kan het best wel eens zijn, want mijn pa is vaak rond 2/3 uur nog online en dan hebben we opeens 5 a 10 min geen internet, vervolgens hebben we weer internet. clown.gif

Ik zal binnekort even KPN bellen. Met de hoop dat we een nieuw modem krijgen ( Arcadyan ARV7519 ) Dat is de nieuwste. icon_mrgreen.gif

Link to comment
Delen op andere websites

Hebben jullie toevallig ook Interactieve TV? Dan zou het namelijk ook kunnen zijn dat je die op de verkeerde ingang hebt aangesloten. Interactieve TV update namelijk iedere nacht wel een keer vanwege de programmagids, en dit kan een oorzaak zijn hiervoor.

Link to comment
Delen op andere websites

Nope, we hebben alleen bellen en internet. shiny.gif

Kan het anders komen doordat ik elke nacht m'n PS3 uitzet?

Daarnaast geeft het modem ook de verkeerde Ip's door.

Bewerkt: door GekkieJ01
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...