Jump to content

WK Zuid-Afrika 2010

Recommended Posts

Geplaatst:
Ja, het is wel een verschrikkelijke blunder. Uit die doeltrap die Spanje kreeg, scoorden ze. Dan is het toch wel een verschrikkelijke blunder. Kom nou niet met verdediging dit en dat, het is gewoon een blunder. Iedereen kon het zien dat het een corner was. Als Nederland die corner kreeg, had je al een andere wedstrijd gekregen.

Dus als Spanje niet zou scoren was het geen blunder? Dat slaat toch helemaal nergens op? Stel Nederland had die hoekschop gekregen, hij wordt over gekopt en Spanje krijgt een doeltrap waar het doelpunt uit viel. Zou het dan allemaal wel in orde zijn, was er dan geen probleem? De verdediging heeft gewoon gefaald in de aanval van Spanje, dat deze voortkomt uit een onterechte doeltrap doet daar niets aan af. Iedereen kon zien...? Iedereen wist ook zeker dat het doelpunt van Spanje buitenspel was.. En kijk eens waar iedereen nu is met die zekerheid, nergens.. Nogmaals, we weten het achter onze televisie allemaal beter.. Maar uiteindelijk zijn wij het niet die beslissingen maken, want dan zou je Spanje een terecht doelpunt afgenomen hebben en dat is een nog veel grotere blunder dan het niet toekennen van een lousy corner..

En dat de verdediging faalde, dat komt door die rode kaart, want dan heb je een verdediger minder, en dan krijg je Van der Vaart, die meestal op 10 staat, die opeens mee moet verdedigen, en dat gaat weer niet. En met zulke situaties als dat ie overkopt en dan raak is heb je niets.

Das ook waar, Van der vaart stond waar ie niet moest staan normaal, want rood voor NL was niet terecht, toch niet die fase!

Geplaatst:
En dat de verdediging faalde, dat komt door die rode kaart, want dan heb je een verdediger minder, en dan krijg je Van der Vaart, die meestal op 10 staat, die opeens mee moet verdedigen, en dat gaat weer niet. En met zulke situaties als dat ie overkopt en dan raak is heb je niets.

Je laatste zin begrijp ik niet helemaal, dus daar ga ik verder niet op in. Eerst is het de corner, dan de rode kaart, vervolgens lag het gras niet goed, dan is het de zon die roet in het eten gooide en uiteindelijk kom je bij zinnen en geef je toe dat het gewoon een mooi staaltje voetbal van Spanje was die ons de wereldtitel heeft ontnomen.. Hou nou toch op met het verzinnen van smoesjes, Spanje heeft terecht gewonnen en hoe pijnlijk dat ook mag zijn moeten we toch weer verder..

Geplaatst: (bewerkt)
Maar die goal zou er inderdaad helemaal niet geweest zijn als Webb een corner gaf voor Nederland nadat het muurtje de bal van richting deed veranderen.

Die goal was er waarschijnlijk ook niet geweest als Robben die enorme kans gewoon afmaakte. Dus is het nu allemaal de schuld van Robben? Man, zet die oranje bril toch eens af en kijk even realistisch naar die wedstrijd. Elke scheidsrechter maakt in elke wedstrijd fouten, zulke grove fouten heeft de arbitrage in de finale niet eens gemaakt. Spelers van Oranje hadden voor sommige situaties rood kunnen krijgen, waar ze geel kregen. Er zijn overtredingen aan zowel Spanje als Nederland niet toegekend. Nederland is weggekomen met een aantal smerige overtredingen, zo ook Spanje. Dat gebeurt nou eenmaal in een wedstrijd, mensen maken nou eenmaal fouten. Uiteindelijk zijn het de spelers die het spel bepalen. Dat vanuit een onterechte doeltrap een doelpunt valt zegt daarin eigenlijk helemaal niets. Als de verdediging die bal onderschept is het probleem voorbij, maar dat gebeurde niet en Spanje speelde met een mooie combinatie de verdediging van Nederland stuk. Ze scoren erg zuur in de laatste minuten en ik begrijp best dat het erg vervelend is. Maar om alles op de scheidsrechter af te schuiven is imho nog veel triester. De spelers hebben het niet waar kunnen maken, de scheidsrechter heeft in mijn ogen een goede wedstrijd gefloten. Als Nederland de winnende goal gemaakt had dan hoorde je niemand, behalve natuurlijk de Spanjaarden, over de scheidsrechter. Toon je van je sportieve kant en niet als een slechte verliezer die alles en iedereen de schuld geeft behalve de spelers zelf. Nederland heeft als team gefaald om de titel te pakken, Spanje heeft wel een kans benut en is daarmee de terechte winnaar.

Dus nu zeg je dat de scheidsrechter gewoon een foutje heeft gemaakt? Nou, dan maakt de scheidsrechter wel heel veel foutjes in het voordeel van Spanje. Nee, dat is niet vreemd, dat is gewoon menselijk zeg je. Kom nou, als Spanje en Nederland eenzelfde overtreding zou maken, dan zou Webb in het voordeel van Spanje hun een vrije trap hebben gegeven. Wees eerlijk, die scheidsrechter was wel heel makkelijk wat betreft kaarten voor Nederland.

Bovendien kijk ik realistisch naar de wedstrijd. Spanje heeft zijn best gedaan, Nederland heeft zijn best gedaan en o wat was het spannend. Ik heb de volle 120 minuten met het hart in mijn keel gezeten, en Nederland heeft heel veel kansen gemist, dat geef ik toe. Maar kom nou, als je als scheidsrechter die bal niet ziet, dan kan je net zo goed niet fluiten. Scheidsrechters moeten ervoor zorgen dat het spel eerlijk verloopt, en als ze daar niet in staat zijn omdat ze ''foutjes'' maken, moet je niet fluiten en het overlaten aan iemand die wel een goed paar ogen heeft.

En kom nou, Spanje lag bij iedere tackle te creperen, en als de gele kaart was gegeven renden ze vrolijk verder. Ja Jowx, je hebt gelijk, het was erg eerlijk. :duh:

Bewerkt: door FireFighter
Geplaatst:

Bah erg zuur inderdaad dat we de World Cup niet hebben gewonnen maar laten we eerlijk zijn mensen. Spanje speelde gewoon beter en kreeg meer kansen, desondanks wel ontzettend jammer maar laten we trots zijn op het Nederlands Eftal dat ze zo ver zijn gekomen.

Geplaatst:

Bah erg zuur inderdaad dat we de World Cup niet hebben gewonnen maar laten we eerlijk zijn mensen. Spanje speelde gewoon beter en kreeg meer kansen, desondanks wel ontzettend jammer maar laten we trots zijn op het Nederlands Eftal dat ze zo ver zijn gekomen.

Nederland kreeg veel meer kansen dan Spanje. ;)

Geplaatst:

Je laatste zin begrijp ik niet helemaal, dus daar ga ik verder niet op in. Eerst is het de corner, dan de rode kaart, vervolgens lag het gras niet goed, dan is het de zon die roet in het eten gooide en uiteindelijk kom je bij zinnen en geef je toe dat het gewoon een mooi staaltje voetbal van Spanje was die ons de wereldtitel heeft ontnomen.. Hou nou toch op met het verzinnen van smoesjes, Spanje heeft terecht gewonnen en hoe pijnlijk dat ook mag zijn moeten we toch weer verder..

Ik heb geen smoesjes hoor. Ik heb allang geconcludeerd dat Spanje beter was, maar als jij denkt dat ik opeens met smoesjes aan kom... :7

Geplaatst:

Nu ik de wedstrijd een beetje terug heb gezien vind ik dat de scheidsrechter sommige situaties niet goed heeft aangepakt. Er is een moment waar Van Bommel op de grond ligt en Iniesta (of hoe die ook heet) hem natrapt, Die had gewoon rood moeten krijgen.

Ook toen Robben een kans had en naar de goal rende werd hij voortdurent beetgepakt door een Spaanse speler en zelfs toen die speler op de grond viel liet hij nog niet los. Had gewoon een vrije trap moeten zijn.

Geplaatst:

Ik neem terug wat ik gister gezegd heb aangaande het vergeten en achter laten van de wedstrijd vanaf vandaag. Niet dus hé. Ik kom vanmorgen om 6 uur op mijn werk en het eerste wat ik hoor, dus nog voor 'Goedemorgen, Tom', was: BUITENSPEL!!! Dat "vanaf morgen denkt niemand er meer aan" was dus niet helemaal juist. En als ik het nieuws zo eens bekijk gaat het nog wel even door. En hoe toepasselijk, krijgen we ook nog eens regen en onweer. 'T word een *PIEP* dag. :ch:

Geplaatst:
Dus nu zeg je dat de scheidsrechter gewoon een foutje heeft gemaakt? Nou, dan maakt de scheidsrechter wel heel veel foutjes in het voordeel van Spanje. Nee, dat is niet vreemd, dat is gewoon menselijk zeg je. Kom nou, als Spanje en Nederland eenzelfde overtreding zou maken, dan zou Webb in het voordeel van Spanje hun een vrije trap hebben gegeven. Wees eerlijk, die scheidsrechter was wel heel makkelijk wat betreft kaarten voor Nederland.

Ik zeg inderdaad dat de scheidsrechter gewoon een foutje heeft gemaakt. Je maakt het veel erger dan het uiteindelijk is. Je argument dat Webb in een situatie waar Spanje en Nederland dezelfde overtreding zouden maken Spanje bevoordeeld zou worden is zeer suggestief en dus een drogreden. Hij gaf inderdaad makkelijk zijn kaarten weg, maar dat deed hij naar beide kanten. Nederland heeft zat momenten gehad waarbij de scheidsrechter onze spelers gespaard heeft, maar dat wil je volgens mij ook niet echt zien.. Dus dan kan ik alleen nog maar concluderen dat je de waarheid niet onder ogen wilt komen en in je oranje wereldje blijft zitten.. :puh:

Bovendien kijk ik realistisch naar de wedstrijd. Spanje heeft zijn best gedaan, Nederland heeft zijn best gedaan en o wat was het spannend. Ik heb de volle 120 minuten met het hart in mijn keel gezeten, en Nederland heeft heel veel kansen gemist, dat geef ik toe. Maar kom nou, als je als scheidsrechter die bal niet ziet, dan kan je net zo goed niet fluiten. Scheidsrechters moeten ervoor zorgen dat het spel eerlijk verloopt, en als ze daar niet in staat zijn omdat ze ''foutjes'' maken, moet je niet fluiten en het overlaten aan iemand die wel een goed paar ogen heeft.

Er is een simpele corner niet toegekend, je maakt er een gigantische ramp van. Als scheidsrechters omwille van zulke foutjes, foutJES ja, moeten worden afgeschreven dan kan niemand een wedstrijd meer fluiten. Iedereen maakt fouten, ook jij die zeker wist dat het buitenspel was ondanks dat je 100x de herhaling kon zien. De scheidsrechter heeft daarin de juiste beslissing gemaakt zonder enige herhaling. Bij de corner kon jij dankzij 100 herhalingen zien dat het een hoekschop zou moeten zijn, in plaats van een doeltrap. Maar ik durf zeker te zeggen dat jij het zonder die herhaling ook niet zo zeker zou weten. Een scheidsrechter is ook een mens en die maken nou eenmaal fouten, hij heeft imho nog steeds een goede wedstrijd gefloten. :)

En kom nou, Spanje lag bij iedere tackle te creperen, en als de gele kaart was gegeven renden ze vrolijk verder. Ja Jowx, je hebt gelijk, het was erg eerlijk. :duh:

Dat gebeurt van beide kanten, maar met een feloranje zonnebril is dat moeilijk te zien..

Maar Spanje trapte de bal in het netje en won daarmee de wedstrijd, simpel spelletje hè?

Ik heb geen smoesjes hoor. Ik heb allang geconcludeerd dat Spanje beter was, maar als jij denkt dat ik opeens met smoesjes aan kom... :7

Oh, dus dat je zegt dat het door de scheidsrechter komt is geen smoesje..? Hilarisch..

Geplaatst: (bewerkt)

Ik zeg inderdaad dat de scheidsrechter gewoon een foutje heeft gemaakt. Je maakt het veel erger dan het uiteindelijk is. Je argument dat Webb in een situatie waar Spanje en Nederland dezelfde overtreding zouden maken Spanje bevoordeeld zou worden is zeer suggestief en dus een drogreden. Hij gaf inderdaad makkelijk zijn kaarten weg, maar dat deed hij naar beide kanten. Nederland heeft zat momenten gehad waarbij de scheidsrechter onze spelers gespaard heeft, maar dat wil je volgens mij ook niet echt zien.. Dus dan kan ik alleen nog maar concluderen dat je de waarheid niet onder ogen wilt komen en in je oranje wereldje blijft zitten.. :puh:

Er is een simpele corner niet toegekend, je maakt er een gigantische ramp van. Als scheidsrechters omwille van zulke foutjes, foutJES ja, moeten worden afgeschreven dan kan niemand een wedstrijd meer fluiten. Iedereen maakt fouten, ook jij die zeker wist dat het buitenspel was ondanks dat je 100x de herhaling kon zien. De scheidsrechter heeft daarin de juiste beslissing gemaakt zonder enige herhaling. Bij de corner kon jij dankzij 100 herhalingen zien dat het een hoekschop zou moeten zijn, in plaats van een doeltrap. Maar ik durf zeker te zeggen dat jij het zonder die herhaling ook niet zo zeker zou weten. Een scheidsrechter is ook een mens en die maken nou eenmaal fouten, hij heeft imho nog steeds een goede wedstrijd gefloten. :)

Dat gebeurt van beide kanten, maar met een feloranje zonnebril is dat moeilijk te zien..

Maar Spanje trapte de bal in het netje en won daarmee de wedstrijd, simpel spelletje hè?

Oh, dus dat je zegt dat het door de scheidsrechter komt is geen smoesje..? Hilarisch..

Ja, en gelukkig gebeurde dat ook zo lekker eerlijk. Dat scheelt, leuk spelletje. :)

Bewerkt: door FireFighter
Geplaatst:

Ik citeer:

Ik noem het geen smoesjes hoor. Jij denkt dat ik het als smoesjes doe, maar dat doe ik niet. Die rode kaart was te zwaar, maar de hele verdediging raakt wel uit zijn spel, omdat ze moeten opschuiven, maar jij gaat gelijk alles eruit halen wat ik zeg en het een smoesje noemen.

Geplaatst:

Niet mee eens, Spanje was de eerste 30 minuten van de wedstrijd beter. Daarna was het toch echt Nederland die de kansen kreeg. Robben met 2 grote kansen, de 1e had er gewoon ingemoeten. Klote scheidsrechter.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...