Jump to content

HoLeBi


Grand Theft Auto TOM

Recommended Posts

Maar hetero-only bars mogen niet, want dat is discriminerend! Dat mag niet! Wat is het verschil? Moet je nagaan, zie ik straks een leuke jongen in de kroeg, is hij homo! Dat is precies hetzelfde. Jullie willen niet anders bekeken worden, maar dat gedrag zie ik nergens terug.

Ik heb toch nergens gezegd dat dat discriminerend is, of als zodanig word ervaren als mij? Ik persoonlijk zou er geen probleem mee hebben als er hetero kroegen zouden zijn. En tsja, wat anderen daarvan vinden, is niet mijn zorg. Ieder mens is anders en iedereen denkt er anders over. Ik zou het wel discrimineren vinden je ergens wilt gaan wonen in "stad X" en daar geweigerd word vanwege je geaardheid. Maar een hetero kroeg juich ik juist toe.

Een afwijking? Waarom? Omdat je niet "eens" bent met het klassieke denken? Games zijn over het algemeen een "jongens-ding", zeker een spel als GTA. Is dat ook een afwijking van mij, omdat ik dat leuk vind? Dat is in principe hetzelfde, omdat ik tegen het originele idee van wat normaal is en wat niet in ga. Dat betekent niet dat je anders bent, dat betekent dat je een andere mening hebt. Ik zeg nergens dat het een keuze is, ik kan er ook niets aan doen dat ik GTA leuk vind. Homo's zijn niet anders dan andere mensen, maar gedragen zich wel zo. Ondertussen willen ze niet anders behandeld worden. Dit is behoorlijk tegenstrijdig: van twee walletjes eten. Wel anders doen, niet anders gezien willen worden.

Heel stikt genomen is dat van jou geen afwijking. Gamen is door de maatschappij gemaakt als zijne iets voor jongens. Net als voetbal overigens. Maar dat betekend niet dat meisjes niet mogen gamen of voetballen.

En homo zijn vind ik een bepaalde afwijking. Niet in de vorm van een mankement of een ziekte, maar iets wat anders in dan hoe het oorspronkelijk bedoeld is en wat maatschappelijk niet geaccepteerd is. Het is tegenstrijdig met de natuur en haar principes, alsmede de bedoeling van God. De mens is er om zichzelf vort te planten. En ik heb nog nooit 2 mannen kindjes zien krijgen. Daarmee bedoel ik niet dat ik homoseksualiteit niet normaal vind, sterker nog, ik weet niet beter. Maar daarom blijft het nog wel anders.

En dat wij ons anders gedragen, is ook logisch, en onvermijdelijk. Maar dan in de zin van houden van. Stel: Jij hebt een vriend, ik heb een vriend. Het verschil is dat jij een vrouw bent, en ik niet. Daarom gedraag ik me anders dan jou op een bepaalde manier. Of doel je nu meer op het verhaal van verwijfde jongens en hun handtasje?

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 286
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Sprunk

    36

  • Grand Theft Auto TOM

    34

  • NickOwnage

    21

  • GolfG60

    15

Ik heb toch nergens gezegd dat dat discriminerend is, of als zodanig word ervaren als mij? Ik persoonlijk zou er geen probleem mee hebben als er hetero kroegen zouden zijn. En tsja, wat anderen daarvan vinden, is niet mijn zorg. Ieder mens is anders en iedereen denkt er anders over. Ik zou het wel discrimineren vinden je ergens wilt gaan wonen in "stad X" en daar geweigerd word vanwege je geaardheid. Maar een hetero kroeg juich ik juist toe.

Waarom betrek jij alles op jou specifiek? Het kan zijn dat jij er toevallig niet zo over denkt, maar in het algemeen miepen homo's er vrij snel over als er iets "slechts voor hetero's" is. Trouwens, in principe vind ik "je mag niet in stad X wonen" hetzelfde als "jij mag niet in kroeg X komen". Misschien verschillend van schaal, maar het idee is hetzelfde.

Heel stikt genomen is dat van jou geen afwijking. Gamen is door de maatschappij gemaakt als zijne iets voor jongens. Net als voetbal overigens. Maar dat betekend niet dat meisjes niet mogen gamen of voetballen.

Klopt helemaal. Wat is het verschil met homo zijn? De maatschappij heeft meisjes aan jongens gekoppeld, dat is 'normaal'.

En homo zijn vind ik een bepaalde afwijking. Niet in de vorm van een mankement of een ziekte, maar iets wat anders in dan hoe het oorspronkelijk bedoeld is en wat maatschappelijk niet geaccepteerd is. Het is tegenstrijdig met de natuur en haar principes, alsmede de bedoeling van God. De mens is er om zichzelf vort te planten. En ik heb nog nooit 2 mannen kindjes zien krijgen. Daarmee bedoel ik niet dat ik homoseksualiteit niet normaal vind, sterker nog, ik weet niet beter. Maar daarom blijft het nog wel anders.

"Alsmede de bedoeling van God", is slechts een kwestie van geloof. Ik geloof niet, dus ik geloof ook niet dat God wilde dat jongens met meisjes gaan. Klopt dat het volgens de natuur niet kan, dus..? Volgens de natuur zou ik geen kinderen kunnen krijgen, betekent dat dat ik geen hulpmiddelen mag gebruiken? Omdat de natuur dat zegt? Ik vind niet dat je homo zijn als een afwijking kunt bestempelen, slechts omdat het in de maatschappij of natuur anders is.

En dat wij ons anders gedragen, is ook logisch, en onvermijdelijk. Maar dan in de zin van houden van. Stel: Jij hebt een vriend, ik heb een vriend. Het verschil is dat jij een vrouw bent, en ik niet. Daarom gedraag ik me anders dan jou op een bepaalde manier. Of doel je nu meer op het verhaal van verwijfde jongens en hun handtasje?

Hoezo gedraag jij je anders? Ik hou van die jongen, jij houdt van die jongen. Lijkt me juist helemaal geen verschil aan... Ik doelde met anders gedragen dat jullie je eigen ding doen, wat op zich prima is (gay bars, gay events, etc), maar dan vervolgens gaan zeggen "wij worden anders behandeld". Dat klopt niet in mijn ogen, en dat is het punt wat ik probeer te maken. Of het is het één (wij doen ons eigen ding, laat ons met rust), of het is het andere (wij willen niet anders behandeld worden, we zijn ook maar mensen). Niet allebei, dat is onmogelijk.

Link to comment
Delen op andere websites

volgens mij is dit meer een discussie platform voor het onderwerp (homo / bi / enz.)

dan dat er daadwerkelijk mensen (die homo / bi / enz.) zijn die onderling praten over het onderwerp. :sigaar:

volgens mij is dat toch het doel van dit topic...

misschien is dit voor degene die zelf uit de kast willen komen, zijn geweest of gewoon voor de geïnteresseerden wel leuk om te kijken...

Uit De Kast van de Kro

Tenslotte,

Gelieve elkaar gelijk , met respect te behandelen. En discussies betreft het onderwerp, in een ander topic voort te zetten... :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom betrek jij alles op jou specifiek? Het kan zijn dat jij er toevallig niet zo over denkt, maar in het algemeen miepen homo's er vrij snel over als er iets "slechts voor hetero's" is. Trouwens, in principe vind ik "je mag niet in stad X wonen" hetzelfde als "jij mag niet in kroeg X komen". Misschien verschillend van schaal, maar het idee is hetzelfde.

Aangezien ik met jou de discussie ben aangegaan, en gezien het feit ik niet over andermans gedachte kan beschikken, antwoord ik met mijn eigen mening.

Het niet in een stad mogen wonen is wel degelijk anders. Immers zijn er geen homo steden zoals die met kroegen wel zijn. In een kroeg geweerd worden is dus in mijn ogen erg verschillend en van andere aard.

Klopt helemaal. Wat is het verschil met homo zijn? De maatschappij heeft meisjes aan jongens gekoppeld, dat is 'normaal'.

Deels geef ik je gelijk, en deels niet. Ik ben Christelijk opgevoed en bekijk het daarom met andere ogen dan jou.

"Alsmede de bedoeling van God", is slechts een kwestie van geloof. Ik geloof niet, dus ik geloof ook niet dat God wilde dat jongens met meisjes gaan. Klopt dat het volgens de natuur niet kan, dus..? Volgens de natuur zou ik geen kinderen kunnen krijgen, betekent dat dat ik geen hulpmiddelen mag gebruiken? Omdat de natuur dat zegt? Ik vind niet dat je homo zijn als een afwijking kunt bestempelen, slechts omdat het in de maatschappij of natuur anders is.

Hierover verschillen we erg van mening. Ik kan wel weer mijn argumenten noemen en jij die van jou, maar hierover worden we het gewoon nooit eens. :puh:

Hoezo gedraag jij je anders? Ik hou van die jongen, jij houdt van die jongen. Lijkt me juist helemaal geen verschil aan...

Dus het verschil dat ik een jongen ben en jij niet, is voor jou geen verschil? Heteroliefde of homoliefde is toch echt heel anders. Denk bijvoorbeeld aan een avond je film, ik zeg maar wat. Als jij hand in hand loopt met je vriend, is er niks aan de hand. Als ik dat doe, word ik raar aangekeken. En das nu niet om een potje "o, kijk mij eens zielig zijn" te spelen, maar het is wel de realiteit. En daardoor moeten wij ons aanpassen. Allemaal niet erg als je het mij vraagt, maar wel anders.

Ik doelde met anders gedragen dat jullie je eigen ding doen, wat op zich prima is (gay bars, gay events, etc), maar dan vervolgens gaan zeggen "wij worden anders behandeld". Dat klopt niet in mijn ogen, en dat is het punt wat ik probeer te maken. Of het is het één (wij doen ons eigen ding, laat ons met rust), of het is het andere (wij willen niet anders behandeld worden, we zijn ook maar mensen). Niet allebei, dat is onmogelijk.

Ik behandel jou toch ook niet anders omdat je van GTA spelen houd en daarnaar handeld? Waarom mij dan anders behandelen als ik homo ben en daarnaar handel? Ik vind het echt een vreemde vergelijking. Omdat er homo-bars zijn, willen we graag anders behandeld worden? Ik zie er geen logica niet in, hoor.

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

Homo's willen zichzelf zijn, zonder gestoord te worden. En aan de andere kant willen ze behandelt worden zoals 'normale' mensen.

Ja dat is te veel gevraagd. Zelf vind ik homo's best irritant. Ik heb niks tegen homo's! Maar kom op soms zijn ze echt eng.

Zelf denk ik dat iedereen wel Bi is. Want ik denk dat als de liefde zo sterk is, dat je op beide geslachten kunt vallen. Ikzelf heb nog nooit met een jongen gezoend, of wat voor gevoeld. Maar het kan. Ik sluit het niet uit.

Bewerkt: door TheJesusOfSuburbia
Link to comment
Delen op andere websites

Ik geef Dutchy gelijk. Ze willen zichzelf zijn, zonder gestoord te worden. En aan de andere kant willen ze behandelt worden zoals 'normale' mensen.

Ja dat is te veel gevraagd. Zelf vind ik homo's best irritant. Ik heb niks tegen homo's! Maar kom op soms zijn ze echt eng.

Zelf denk ik dat iedereen wel Bi is. Want ik denk dat als de liefde zo sterk is, dat je op beide geslachten kunt vallen. Ikzelf heb nog nooit met een jongen gezoend, of wat voor gevoeld. Maar het kan. Ik sluit het niet uit.

Ohja? Nou, dat denk ik toch niet. :)

Je kan wat voor een jongen voelen als je Homo of Biseksueel bent. Maar je kan er ook wat voor voelen als Vriend.

@: Niet iedereen is meteen bi als hij/zij iets voor zijn vriend/innen voelt.

Bewerkt: door NickOwnage
Link to comment
Delen op andere websites

Homo's willen zichzelf zijn, zonder gestoord te worden. En aan de andere kant willen ze behandelt worden zoals 'normale' mensen.

Dus jij wilt nooit jezelf kunnen zijn, zonder te worden gestoord? Jij wilt dus nooit alleen op je kamer, gezellig met vrienden of wat dan ook zijn, jezelf zijn? Lijkt mij niet. Moeten we jou daarom ook anders behandelen?

Zelf denk ik dat iedereen wel Bi is. Want ik denk dat als de liefde zo sterk is, dat je op beide geslachten kunt vallen. Ikzelf heb nog nooit met een jongen gezoend, of wat voor gevoeld. Maar het kan. Ik sluit het niet uit.

Dat lijkt mij niet. Als je jezelf seksueel niet aangetrokken voelt tot jongens, denk ik niet dat het wel zo zal zijn qua liefde/houden van.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat lijkt mij niet. Als je jezelf seksueel niet aangetrokken voelt tot jongens, denk ik niet dat het wel zo zal zijn qua liefde/houden van.

Deze zin bedoelde ik.

Ik houd heel erg van mijn vrienden, maar meer houden van als Kameraden/Maten etc.

Link to comment
Delen op andere websites

Het niet in een stad mogen wonen is wel degelijk anders. Immers zijn er geen homo steden zoals die met kroegen wel zijn. In een kroeg geweerd worden is dus in mijn ogen erg verschillend en van andere aard.

Wanneer er werkelijk geweigerd zou kunnen worden, zouden er ook homo-only steden zijn. Dus je moet niet de zaakjes omdraaien.

Dus het verschil dat ik een jongen ben en jij niet, is voor jou geen verschil? Heteroliefde of homoliefde is toch echt heel anders. Denk bijvoorbeeld aan een avond je film, ik zeg maar wat. Als jij hand in hand loopt met je vriend, is er niks aan de hand. Als ik dat doe, word ik raar aangekeken. En das nu niet om een potje "o, kijk mij eens zielig zijn" te spelen, maar het is wel de realiteit. En daardoor moeten wij ons aanpassen. Allemaal niet erg als je het mij vraagt, maar wel anders.

En dat is nu net waar alles om draait. Niet dat jullie je anders gedragen, maar dat jullie raar worden aangekeken. Dat laatste wordt enerzijds veroorzaakt door het beeld "wat normaal is", maar dat beeld veranderd ook maar heel langzaam omdat jullie ook anders doen. Wanneer jullie niet je eigen events hebben, en iedereen zo zonder schaamte gewoon hand in hand over straat lopen, zou het over 20 jaar normaal zijn. Maar nu hebben jullie je eigen events, zie je op straat nauwelijks of iemand homo is of slechts vrienden (afgezien van dat homo-typetje, maar ik denk dat dat maar relatief weinig homo's zijn) en dus duurt acceptatie langer. Dan moeten jullie niet gaan klagen dat jullie niet totaal geaccepteerd worden, enzovoorts, omdat dat grotendeels jullie eigen schuld is (ik zeg niet helemaal, want maatschappelijke opvatting is tamelijk moeilijk te veranderen, maar het zou al veel verbeterd kunnen zijn).

Ik behandel jou toch ook niet anders omdat je van GTA spelen houd en daarnaar handeld? Waarom mij dan anders behandelen als ik homo ben en daarnaar handel? Ik vind het echt een vreemde vergelijking. Omdat er homo-bars zijn, willen we graag anders behandeld worden? Ik zie er geen logica niet in, hoor.

:7 Nogmaals.. Jullie willen niet anders aangekeken worden, maar ondertussen doen jullie er niets aan óm te "integreren" in de maatschappij. Jullie willen "normaal" gevonden worden, maar ondertussen hebben jullie je eigen bars. Jullie willen normaal gevonden worden, maar jullie vinden blijkbaar zelf al dat je een "afwijking" hebt.

Dat snap ik niet. Dat je een eigen bar wil zit ik niet mee, maar dan moet je niet raar opkijken dat het integratieproces veel langer duurt dan wanneer het niet zo zou zijn. Wanneer alle homo's doen alsof het normaal is (en niet alsof het een "afwijking" is, wat jij blijkbaar zelf al gelooft), en daar ook naar gedragen, dan zouden homo's nu al veel sneller geaccepteerd worden.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat wij niet "integreren", om met jouw worden te spreken, zit hem niet in het feit dat opzich wel willen, maar niet kunnen. We onderdrukken het publiekelijk uitkomen en laten zien dat er homo's zijn omdat we ook bang zijn voor geweld. Zonder schaamte hand-in-hand lopen is niets meer dan mijn wens en droom, maar is onmogelijk. Het geweld tegen homo's is nog altijd groot en neemt toe. Geen wonder dat niemand meer hand-in-hand durft te lopen. Het is dus niet dat we niet willen om ons normaal te gedragen, maar vanwege angst onderdrukken. En dan kom je dus in een visuele cirkel.

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

Homo's willen zichzelf zijn, zonder gestoord te worden. En aan de andere kant willen ze behandelt worden zoals 'normale' mensen.

Dus jij wilt nooit jezelf kunnen zijn, zonder te worden gestoord? Jij wilt dus nooit alleen op je kamer, gezellig met vrienden of wat dan ook zijn, jezelf zijn? Lijkt mij niet. Moeten we jou daarom ook anders behandelen?

Ik bedoel dat ze zeggen; behandel mij gewoon, wat ik ben homo. Je kiest er zelf voor om ervoor uit te komen. Daar moet je de gevolgen van ervaren.

Zelf denk ik dat iedereen wel Bi is. Want ik denk dat als de liefde zo sterk is, dat je op beide geslachten kunt vallen. Ikzelf heb nog nooit met een jongen gezoend, of wat voor gevoeld. Maar het kan. Ik sluit het niet uit.

Dat lijkt mij niet. Als je jezelf seksueel niet aangetrokken voelt tot jongens, denk ik niet dat het wel zo zal zijn qua liefde/houden van.

Ik bedoel dat het mogelijk is. Dat je verliefd word op een jongen. Ik heb dat nog nooit gehad, maar het is mogelijk. Dat ik opeens verliefd word op een jongen, terwijl mijn voorkeur gaat naar vrouwen.

Bewerkt: door TheJesusOfSuburbia
Link to comment
Delen op andere websites

Het geweld tegen homo's is nog altijd groot en neemt toe.

Heb je daar statistieken van? Want ik geloof daar niet in...je hoort wel regelmatig in het nieuws over homogeweld, maar dat betekent niet dat het geweld tegen homo's is. Klinkt misschien vreemd, maar het feit dat die slachoffers homo zijn hoeft niet te betekenen dat ze in elkaar werden geslagen omdat ze homo zijn. Hetzelfde geldt voor allochtonen. Bij een overval door allochtonen staat het feit dat ze allochtoon zijn er altijd bij. Dat betekent niet direct dat ze de overval plegen omdat ze allochtoon zijn.

En dan kom je dus in een visuele cirkel.

Hoezo visuele cirkel? Een zichtbaar rondje als dit: O ?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik behandel jou toch ook niet

:7 Nogmaals.. Jullie willen niet anders aangekeken worden, maar ondertussen doen jullie er niets aan óm te "integreren" in de maatschappij. Jullie willen "normaal" gevonden worden, maar ondertussen hebben jullie je eigen bars. Jullie willen normaal gevonden worden, maar jullie vinden blijkbaar zelf al dat je een "afwijking" hebt.

Dat snap ik niet. Dat je een eigen bar wil zit ik niet mee, maar dan moet je niet raar opkijken dat het integratieproces veel langer duurt dan wanneer het niet zo zou zijn. Wanneer alle homo's doen alsof het normaal is (en niet alsof het een "afwijking" is, wat jij blijkbaar zelf al gelooft), en daar ook naar gedragen, dan zouden homo's nu al veel sneller geaccepteerd worden.

Ik denk dat je je eigen moet realiseren dat ze een plek willen waar ze samen met 'soortgenoten' kunnen acclimatiseren. Vaak gaan ze daarheen om simpelweg te daten. Dan zijn ze in een omgeving, waar ze er vanuit kunnen gaan dat ze kunnen daten zonder een pak slaag te krijgen en vervloekt te worden als vieze homo. Want dat gebeurt als een homo op een hetero valt.

Link to comment
Delen op andere websites

Allereerst, heb delen van dit topic gelezen, dus niet helemaal en kan daarom sommige dingetjes gemist hebben en eventueel in herhaling vallen. ;)

Zelf denk ik dat iedereen wel Bi is.

Heb ik ook wel eens gedacht, maar gebaseerd op verschillende punten. Een voorbeeld hiervan (vast stom gezegd, maarja) zijn mensen die zeggen dat ze alleen kijken naar uiterlijk. Wat maakt dan dat die mensen in de meeste gevallen vallen op het andere geslacht? Het lijkt me in zo'n geval toch niet uitmaken?

Een andere theorie die ik hierover ooit eens had bedacht is dat je maar net de persoon moet treffen die voor jou voldoet. Of dit nou een vrouw of man is. Wat je hier echter tegenin kan brengen is bijvoorbeeld dat het vooral de mannen zijn die opgewonden raken van borsten (per persoon verschillend, maar even algemeen genomen), en de vrouwen daarentegen minder frequent. Maarja... het is maar een idee wat ik er eens van had. Of dat waarheid is, kan ik niet zeggen. ^^ Dus ik hoop niet een rij quotes te zien met waarom ik wel eens heel fout ben en dat dit nergens op slaat. :puh:

Verder vind ik het altijd vervelend als mensen beoordeeld worden op basis van hun geaardheid. Waarom zou iemand zich in godsnaam druk maken over het geslacht waarop iemand valt? En dat twee mannen/vrouwen elkaar in het openbaar zoenen zie ik net zo graag/niet graag als een man en vrouw die elkaar zoenen. Waarom zou je daar een probleem van maken? Voor mij is het dan bijvoorbeeld NIET zoenen in het openbaar of IEDEREEN mag zoenen in het openbaar. Zelfde geld dan voor hand in hand lopen.

Ander vervelend ding vind ik dat als mensen zeggen dat ze homoseksueel/biseksueel zijn dat de ander reageert met 'Help straks vind je mij leuk!'. Een meid die met een jongen omgaat vind toch ook niet iedere jongen leuk?

Als laatst vind ik het wel vervelend als mensen zich heel 'nichterig' gedragen, maar dat heeft eigenlijk niets te maken met het feit dat ze bijvoorbeeld homo zijn. Het is gewoon meer dat ik me erger aan het gedrag, maar dat geld bij mij net zo veel als dat ik me erger aan wannabe populair/pestgedrag...

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...