Jump to content

Apple - iOS 11


Grand Theft Auto TOM

Recommended Posts

Zin om te updaten :7

Nee, maar het is niet spectaculair genoeg om voor mij te updaten, en 8.1 werkt meer dan prima voor mij.

Wil sowieso binnenkort een 6S gaan halen, dus echt veel nut hebben heeft het nu niet.

Zelfs als het niet spectaculair genoeg is kun je toch gewoon updaten? Ik bedoel, updates als iOS 9.0.1 zullen ook niet zo interessant zijn (tenzij er een kritieke bug is opgelost ofzo), toch zal ik altijd updaten als dat mogelijk is. iOS 8 was goed, maar iOS 9 is beter. :puh:

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Grand Theft Auto TOM

    297

  • MegaPilot

    118

  • Davedavy

    88

  • GolfG60

    74

Zelfs als het niet spectaculair genoeg is kun je toch gewoon updaten? Ik bedoel, updates als iOS 9.0.1 zullen ook niet zo interessant zijn (tenzij er een kritieke bug is opgelost ofzo), toch zal ik altijd updaten als dat mogelijk is. iOS 8 was goed, maar iOS 9 is beter. :puh:

Als ik een gat in mijn onderbroek heb, die niet stoort, ga ik hem ook niet vervangen voor een nieuw en mogelijk beter exemplaar.

Link to comment
Delen op andere websites

Zelfs als het niet spectaculair genoeg is kun je toch gewoon updaten? Ik bedoel, updates als iOS 9.0.1 zullen ook niet zo interessant zijn (tenzij er een kritieke bug is opgelost ofzo), toch zal ik altijd updaten als dat mogelijk is. iOS 8 was goed, maar iOS 9 is beter. :puh:

Als ik een gat in mijn onderbroek heb, die niet stoort, ga ik hem ook niet vervangen voor een nieuw en mogelijk beter exemplaar.

Slecht voorbeeld, want software-updates kosten niets. xD

Kijk, het blijft natuurlijk je eigen keus. Het is niet mijn bedoeling mensen te dwingen om een update uit te voeren, maar ik zie geen reden om het niet te doen. Juist omdat het gratis is, nieuwe features toevoegt, problemen oplost en potentiële bedreigingen tegenhoudt. Ik heb vandaag ook mijn vader en zus gevraagd hun iPhone en iPad te updaten. Het zijn niet van die types die normaal zitten te springen om updates, ze wisten niet eens dat er eentje was. Toch waren ze heel blij met het feit dat ik hen vertelde over iOS 9, omdat hun devices na het updaten beter zijn geworden. Vooral mijn vader was te spreken over Split View op zijn iPad Air 2. :puh:

Ik ga je verder niet proberen aan te zetten tot updaten (zou me überhaupt toch niet lukken waarschijnlijk), maar ik doe het zelf wel altijd vanaf het moment dat zo'n update uit is. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zit net even op mijn iPad Mini te kijken en deze staat nog op iOS 8.1.3 :puh:

Maybe binnenkort ook maar even van iOS 9 voorzien.

Oja, heb ook nog een iPad 2 maar gebruik die toch niet meer.

Bewerkt: door Noretz
Link to comment
Delen op andere websites

Als het een eerste generatie iPad mini betreft, dan zou ik er wel rekening mee houden dat de prestaties ietsjes omlaag zullen gaan. Bij de iPad 2 ook trouwens. En voor wie denkt dat Apple dit expres doet om je een nieuw model te laten kopen, dit is niet zo en het is ook nooit het geval geweest. Sowieso, de iPhone 4s, die dezelfde processor heeft, presteert op hetzelfde niveau als iOS 8.4. En iOS 9.1, welke eind oktober/begin november verwacht wordt is weer beter. Zelfs op de nieuwere toestellen is dat verschil al te merken.

Ik zeg het maar even, dan weet je dat je er niet van moet opkijken als je iPads ineens wat slomer lijken. Al is het verschil nog te verwaarlozen, als ik afga op de vergelijkingsfilmpjes op YouTube. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Da's niet waar. :puh: Dat lijkt nu zo, maar Apple staat ontwikkelaars toe hun applicaties gebruik te laten maken van Split View, Slide Over en Picture-in-Picture. De volgende apps hebben al ondersteuning voor Split View en Slide Over:

  • iMovie
  • Office Word
  • Office Excel
  • Office PowerPoint
  • Office OneNote
  • 1Password
  • Scanner Pro
  • Documents 5
  • En meer....

Als je in de App Store tikt op de banner met daarop de tekst 'Geweldige apps en games voor iOS 9' zul je daar een speciale sectie vinden met applicaties die 'multitasking' ondersteunen (en de lijst op deze site geeft zelfs meer resultaten: http://www.iphonehac...tible-apps.html). Nu valt het alsnog redelijk tegen, maar iOS 9 is dan ook net pas uit. Sommige ontwikkelaars beginnen nu pas met het toepassen van de nodige API's. Dus het kan even duren voor alle apps die jij op je iPad hebt staan, Split View en Slide Over ondersteunen. Geldt trouwens ook voor Picture-in-Picture.

Natuurlijk kan het zijn dat bepaalde apps bewust geen ondersteuning voor Split View en/of Slide Over krijgen, omdat deze veel processorkracht en werkgeheugen nodig hebben. Het is niet voor niets zo dat alleen de iPad Air 2, iPad Pro en iPad mini 4 over Split View beschikken. Die hebben namelijk respectievelijk 2 GB, 4 GB en 2 GB RAM. Slide Over en Picture-in-Picture is op de iPad Air en nieuwer, iPad Pro (duh!) en iPad mini 2 en nieuwer mogelijk.

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind de app 'zoek vrienden' redelijk beangstigend. Een vriend van me heeft het getest met zijn maat. Hij kon precies zien waar hij reed (real-time) en in welk gebouw hij was. Er kwam zelfs een foto van het gebouw tevoorschijn.

Voor de rest ben ik wel te spreken over de update. :)

Link to comment
Delen op andere websites

De app 'Zoek vrienden' is en blijft optioneel. Je kunt het weliswaar niet verwijderen, maar je hebt wel de keuze de app niet te gebruiken. Moet zelf eerlijk toegeven dat het een van de applicaties is die Apple niet had moeten toevoegen aan iOS. Zeker omdat de functionaliteit tegenwoordig ingebouwd is bij iMessage. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Als het een eerste generatie iPad mini betreft, dan zou ik er wel rekening mee houden dat de prestaties ietsjes omlaag zullen gaan. Bij de iPad 2 ook trouwens. En voor wie denkt dat Apple dit expres doet om je een nieuw model te laten kopen, dit is niet zo en het is ook nooit het geval geweest.

Hier heb ik wat feiten die je weer straal kan negeren.

article-2709502-2018CFED00000578-833_634x458.jpg

A new study is backing up long held suspicions that Apple slows down older models of iPhones to encourage users to buy its new release. The U.S. study analysed worldwide searches for 'iPhone slow' and found that the search term spiked significantly around the time of new phone releases

En hoe zit het dan bijvoorbeeld bij Samsung?

1406636411918_wps_15_Searches_for_Samsung_slow.jpg

The study then compared those results with similar searches for the term 'Samsung Galaxy slow', and found the term was unaffected by new releases from Samsung

Ik vind de app 'zoek vrienden' redelijk beangstigend. Een vriend van me heeft het getest met zijn maat. Hij kon precies zien waar hij reed (real-time) en in welk gebouw hij was. Er kwam zelfs een foto van het gebouw tevoorschijn.

Dat is echt een schande. :7

De app 'Zoek vrienden' is en blijft optioneel. Je kunt het weliswaar niet verwijderen, maar je hebt wel de keuze de app niet te gebruiken.

Volgens jouw logica is elke app optioneel dan. Je bent niet verplicht om eender welke app te gebruiken in principe, niemand verplicht je van erop te klikken.

Een app is niet optioneel als men je kan tracken zonder dat je het eigenlijk zelf wil. En neen, locatie-instellingen uitschakelen is geen alternatief, want dan kan je in het geheel niet meer gebruik maken van je eigen locatie.

Tot zover het prachtige privacy-beleid van Apple. :tu:

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Hier gaan we weer, hoor (en opnieuw krijg ik de opmerking dat ik dit zogenaamd weer straal zal negeren)...

Ik geloof nog steeds niet dat Apple expres telefoons slomer maakt. Want het is en blijft gewoon de hardware die het gewoon niet goed aankan. Anders zou Apple geen moeite doen om die toestellen sneller proberen te maken met updates. Apple bracht vorig jaar iOS 8.1.1 dat voornamelijk voor de apparaten met een A5-chip bedoeld was: prestaties hierop werden verbeterd. En dat was ook echt zo. Zou Apple écht oudere toestellen slomer maken met updates, dan hadden ze met iOS 8.1.1 niet de prestaties verbeterd hebben op die apparaten. Plus, iPhone 5 en 5c presteren nog zeer goed. En normaliter zou iOS 9 de laatste major-update zijn geweest voor die toestellen, en dan zou dat theoretisch gezien betekenen dat die apparaten slomer worden. Maar dat is dus niet zo. Ze presteren op ongeveer hetzelfde niveau als de iPhone 5s. Als je te koppig bent om nog steeds te denken dat Apple oudere apparaten slomer maakt, dan spijt me dat heel erg.

En wat ik bedoel met 'optioneel' bij de Zoek vrienden app, is dat je de mogelijkheid hebt om die individuele app geen toegang tot je locatie te laten bieden. Instellingen > Privacy > Locatievoorzieningen > Zoek vrienden > Sta toegang tot locatie toe: Nooit. Je hebt volledig controle over of je wel of niet wilt dat de app jouw locatie kan inzien. Je zegt dat je dan helemaal geen gebruik kunt maken van je locatie, maar je kunt dit dus per applicatie instellen. Sommige apps laten je zelfs bepalen of ze wel gebruik mogen maken van je locatie, maar alleen als je ín de app bent en dus niet op de achtergrond.

Er is een reden dat Apple bepaalde apps standaard levert en je die niet kunt verwijderen. Maar als ik dat moet gaan uitleggen, zal je daar weer niet naar omkijken. Dus ik laat het erbij. Wel wil ik even melden, dat Tim Cook toevallig afgelopen week heeft gezegd dat ze op het moment aan het kijken zijn naar de mogelijkheid om apps te verbergen ofzo. Beetje zoals met de iCloud Drive-app in iOS 9 al het geval is. Niet dat ik überhaupt apps zou verwijderen, want ik heb er nooit last van gehad. Voorgeïnstalleerde apps die ik echt nooit ga gebruiken (zoals Zoek vrienden), zet ik netjes in een apart mapje. Doe ik verder niet moeilijk over.

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...