Jump to content

[Discussie] Dieren


Scarface92

Recommended Posts

Ik zou tegen zijn. Ik vind niet dat geweld tegen dieren op welke manier dan ook "gepromoot" moet worden. Dan kan je komen met het punt dat hetzelfde geld voor geweld tegen mensen. Oké, maar er is imo een verschil. De stap om mensen irl te mishandelen is een veel grotere dan het mishandelen van dieren irl. Je kan jezelf veel beter in een mens inleven dan in een dier. Ook is een dier, door het niet kunnen praten, veel weerlozer.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 178
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Phoenyxar

    9

  • SpacyColours

    7

  • Scarface92

    6

  • Maarten11

    6

Ik zou tegen zijn. Ik vind niet dat geweld tegen dieren op welke manier dan ook "gepromoot" moet worden. Dan kan je komen met het punt dat hetzelfde geld voor geweld tegen mensen. Oké, maar er is imo een verschil. De stap om mensen irl te mishandelen is een veel grotere dan het mishandelen van dieren irl. Je kan jezelf veel beter in een mens inleven dan in een dier. Ook is een dier, door het niet kunnen praten, veel weerlozer.

Ik snap je punt. Maar dan nog. Zelfs in Runescape is het toegestaan om weerloze dieren te doden xD. Ik vind dat ze bij Rockstar gewoon moeten doen wat ze willen. Als Rockstar graag dieren in hun game willen voor de realiteit (wat ze ook al gedaan hadden in RDR), dan vind ik dat ze dat moeten doen.

Link to comment
Delen op andere websites

Voor de meesten blijft er altijd nog een grens tussen games en realiteit, er is misschien 1% die echt denkt van 'He, dat zou grappig zijn als ik een kat neersteek en blijf kijken hoe hij crepeert.' En dan is er nog een stap naar de mensen die het echt doen.

Link to comment
Delen op andere websites

Zelfs minder als één procent, als je zulke gedachtes hebt ben je van jezelf al gestoord en zou je dit soort ideën ook uit films en boeken kunnen halen. Dat soort mensen houd je echt niet tegen door het te verwijderen uit een game. Ook heeft R* ze ook al in RDR gedaan en dit laat zien dat ze er niet erg vinden. Ik zou het ook prima vinden als er wat honden rondlopen. Als je het niet erg vind om mensen neer te knallen maar wel dieren snap ik die logica ook niet echt.

Link to comment
Delen op andere websites

Tenzij de verhaallijn gaat over een man die zijn hond is verloren en wraak wil nemen op de bestuurder die hem omverreed. Daarbij belandt hij in het duistere milieu van Los Santos. Een dierenvriend in hart en nieren :7

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...

Tenzij de verhaallijn gaat over een man die zijn hond is verloren en wraak wil nemen op de bestuurder die hem omverreed. Daarbij belandt hij in het duistere milieu van Los Santos. Een dierenvriend in hart en nieren :7

Hahaha, als het echt alleen om een huisdier gaat, zou ik dat een geweldige stunt vinden van R*:)

Link to comment
Delen op andere websites

Tenzij de verhaallijn gaat over een man die zijn hond is verloren en wraak wil nemen op de bestuurder die hem omverreed. Daarbij belandt hij in het duistere milieu van Los Santos. Een dierenvriend in hart en nieren :7

Hahaha, als het echt alleen om een huisdier gaat, zou ik dat een geweldige stunt vinden van R*:)

Het zou maar gebeuren, dan is Rockstar toch echt van het misdaadleven afgestapt omdat ze dat jaren gedaan hebben :7

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 maanden later...

Ik kon niet echt een plekje geven, van daar dat ik een nieuw topic open.

Op IGN las ik een interview met "Leslie Benzies". Hierin viel mij een stuk op wat over RDR ging en over GTA V. Wat in RDR goed op viel waren de vele dieren die op de countrysides liepen en je ook bijvoorbeeld honden in de stad zag. Hierdoor kwam RDR enorm tot leven in de wildernis. Dit gevoel wilde ze ook creëren bij GTA V. Hier door zul je niet gek op kijken als er een hond een terein van zijn baas bewaakt bijvoorbeeld.

Bron: IGN

Ah yes, the countryside. The surrounding areas of Los Santos and beyond were some of my favourite bits of San Andreas, and in GTA V it looks like Rockstar has learned a lot from Red Dead Redemption in bringing them to life, not only with dynamic events to experience but in terms of the wildlife you’ll discover there. “The setting of Red Dead Redemption meant that animals were a necessity for the ambient world - something we hadn't required in GTA previously”, says Benzies. “But because of the scale of the map [in GTA V] and the different kinds of areas involved, a countryside without animals would feel quite hollow. At the same time, animals aren't just a backdrop - you can expect to see dogs guarding areas and causing the player trouble when they try to sneak past them.”

>>> Door VWO-er: Hij wás er wel.. en nu weer, dus even samengevoegd. knipoog.gif<<<

Dank u VWO-er. Niet opgemerkt het topic!

Bewerkt: door 2fast{0}
Link to comment
Delen op andere websites

Ja weet bijna zeker van wel. Zoals ze in dat interview al zeiden kan het gebeuren dat er honden en dieren in GTA V zitten, waaronder honden die eventueel een gebied bewaken en die moeilijk doen als je te dicht langs ze heen loopt

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien schiet ik één keer eens een hond neer. Alleen om te kijken of die hond echt dood kan en hoe hij dan dood gaat. Eén keer, maar niet vaker. Ben toch nieuwsgierig hoe R* dit heeft gedaan.

Zelf zou ik nooit een dier neerschieten. Woon zelf op een boerderij, en houd van dieren :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien schiet ik één keer eens een hond neer. Alleen om te kijken of die hond echt dood kan en hoe hij dan dood gaat. Eén keer, maar niet vaker. Ben toch nieuwsgierig hoe R* dit heeft gedaan.

Zelf zou ik nooit een dier neerschieten. Woon zelf op een boerderij, en houd van dieren :puh:

Ik snap niet dat mensen zo schijnheilig doen over het doodschieten van dieren in games. "Geen probleem om zoveel mogelijk mensen dood te rijden of door de kop te schieten, maar een hond doodschieten in een game.. dat gaat te ver hoor!"

Onzin dus in mijn ogen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...