Jump to content

[Discussie] Dieren


Scarface92

Recommended Posts

Ik zeg niet dat dieren hier niet in moeten komen, ik zeg hooguit dat het afschieten ervan mij te ver gaat. :puh:

Dat veranderd vanzelf wel als net die ene moeilijke missie keer op keer verpest wordt door een waakhond.. :clown: Op een gegeven moment moeten dan alle honden in de stad het ontgelden.. Maar even zonder dollen.. Hoe zie je het in V voor je dat er wel dieren in het spel zitten, maar je ze niet kunt afschieten? Ontwijken ze supersnel de kogels of gaan ze er dwars doorheen? :puh: Weet ook niet hoe dit in eerdere GTA's geregeld is..

Ik zeg ook niet dat je ze niet af moet kunnen schieten, ik zeg alleen dat ik het niet zou doen... Tenzij het "zelfbescherming" zou zijn, natuurlijk.

Ik hoop dan ook dat het niet gaat MOETEN...

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 178
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Phoenyxar

    9

  • SpacyColours

    7

  • Scarface92

    6

  • Maarten11

    6

Ik zeg ook niet dat je ze niet af moet kunnen schieten, ik zeg alleen dat ik het niet zou doen... Tenzij het "zelfbescherming" zou zijn, natuurlijk.

Ik hoop dan ook dat het niet gaat MOETEN...

Ooooh, verkeerd begrepen dus.. Excuses.. :)

Kan me haast niet voorstellen dat er geen missies zijn waarin waakhonden je het leven zuur gaan maken.. Dus ik vrees dat je er soms niet omheen kan.. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Dit heeft niet veel te maken met de voorgaande discussie (het doden van dieren), maar aangezien het topic over dieren gaat past het er mooi bij.

Er zijn wat nieuwe screens vrijgegeven door Rockstar, met daarbij onder andere een screen waarop (waarschijnlijk) een haai zichtbaar is.

actual_1356323896.jpg

Nu werd er opgemerkt dat het dan ook waarschijnlijk zou zijn dat een haai je aan zou kunnen vallen terwijl je in het water zwemt. En aangezien een haai waarschijnlijk niet het enige wilde dier zal zijn in GTA V, gezien de natuur die LS zal omringen, zou het best kunnen dat je vaker te maken krijgt met aanvallende dieren.

Nu is de vraag: is dat wenselijk en/of waarschijnlijk dat dieren die je aanvallen een onderdeel worden van GTA V?

Bewerkt: door Foreigner97
Link to comment
Delen op andere websites

Voor mij is dit echt wel belangrijk, het brengt wat dynamica. Zo is het dan ook mogelijk dat je tijdens het -te voet- ontsnappen ergens in de bossen wordt aangevallen door een beer, wie weet. Uiteraard kan dat licht frustrerend zijn, maar wat extra tegenstand kan toch zeker geen erg? Het is tegenwoordig al zo simpel... Dan mag het allemaal wel eens best wat uitdagender!

Link to comment
Delen op andere websites

Als je potentieel gevaarlijke dieren hebt in een spel, dan vind ik natuurlijk dat ze je moeten kunnen aanvallen. Daar hangt dan ook weer aan vast dat je je moet kunnen verdedigen tegen zo'n beest, wat ons weer op de discussie brengt of we op de dieren mogen schieten.

Ik denk dat R* met deze screens duidelijk hun keuze heeft aangegeven: dieren in het spel, dieren kunnen doodgaan. Het werd al lang tijd dat dit soort dingen werd toegelaten. In vergelijking met films mogen games helemaal niets. Dan kan je zeggen dat in een game de gamer zelf beslist het dier te doden, iets wat in de film wordt opgelegd. Maar dan vergeet je ook weer dat de gamer kan kiezen het dier niet te doden, terwijl je in een bioscoop de schiet-het-dier-neerscene niet even vlug kunt wegzappen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, ik weet nu al vrijwel zeker dat ze de dieren in het spel zullen laten aanvallen. In Red Dead was dat ook al het geval en ik weet zeker dat ze veel van die informatie en kennis over gaan zetten naar de wereld van GTA V.. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat worden!

Link to comment
Delen op andere websites

Nu nog de Reefer uit GTA IV en dan kunnen mensen Jaws namaken in GTA V. Ik kijk er al naar uit :7

@Xrinkos: hoe wil jij een Wanted Level implementeren zo? Een mooie voedselpyramide? "Hoe hoog sta ik momenteel op de ladder? :D "

Het lijkt me logischer mocht het allemaal onverwacht gebeuren. Als er daadwerkelijk dieren in de game gaan zitten zie ik nu al terug Leatherface- en Bigfoot-hunts ontstaan in de bossen rond Los Santos. Dan kunnen ze beren voor Bigfoot aanzien etc. Een potentiële herleving van de GTA:Myths!

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Het is een zinloos discussie over of je dieren wel of niet mag doodschieten in een GTA spel.

GTA zijn 18+ spellen dus mag je de dieren gewoon doodschieten, overrijden, doormidden zagen, van een brug eraf schoppen of gooien.

Het is geen Sims, het is geen Grand Theft Ped of zo.

Het lijkt me chill om een beer te verdoven en die ergens in een winkelcentrum dumpen of midden in een stad.

En als ie wakker is, zie maar eens hoe de beer de mensen afslacht :klap:

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom zou het niet mogen het gebeurt al in zoveel games: Red dead redemption, Assassins's creed 3, Far cry3 en nog wel meer games, waarom moet GTA een uitzondering zijn. Gewoon die dieren er in, we hoeven ze niet open te snijden voor de ingewanden en vacht ofzo. gewoon een beetje lol maken en anders gewoon gebruiken als target practice.

je moet je ook kunnen verdedigen als een haai of beer je aanvalt, nieuwe wapens: harpoen, hunting rifle, verdovend geweer etc.

Bewerkt: door GrandTheftHaye
Link to comment
Delen op andere websites

Waarom zou het niet mogen het gebeurt al in zoveel games: Red dead redemption, Assassins's creed 3, Far cry3 en nog wel meer games, waarom moet GTA een uitzondering zijn. Gewoon die dieren er in, we hoeven ze niet open te snijden voor de ingewanden en vacht ofzo. gewoon een beetje lol maken en anders gewoon gebruiken als target practice.

Ik vind dat ze met de games die je opnoemt het taboe van dieren in gewelddadige videogames nu wel doorbroken hebben.

Het is niet dat die games in een bepaald land niet mochten verkocht worden vanwege het geweld tegen dieren.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...