Jump to content

[WidM] Week 4 - Moord!


PatrickW

Recommended Posts

  • Reacties 195
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • thebig

    41

  • MegaPilot

    39

  • NandroDavids

    30

  • Kloep

    27

Ik neem de trap naar het penthouse en spreek daar de beschuldiging uit dat MegaPilot de moord heeft gepleegd met een Silenced Pistol.

Spelregels:

In plaats van een verdenking kun je ook een beschuldiging uitspreken. Dit mag je maar eenmaal in heel het spel doen. Een beschuldiging doe je op exact dezelfde manier als een verdenking, met als enige verschil dat we bij een beschuldiging niet kijken of iemand tegenbewijs heeft. Dan laten we je via PM namelijk weten wat er in onze envelop zit. Komt dat overeen met jouw beschuldiging dan heb je het spel gewonnen, pak je een Vrijstelling én gaat het overgebleven bedrag van dit spel in de pot. Komt het niet overeen, dan lig je uit het spel en verdwijnt er 1000 euro uit dit spel.

Je hebt een beschuldiging uitgesproken die niet overeenkomt met de oplossing. Je ligt uit het spel en er verdwijnt 1000 euro uit de pot. Uiteraard blijf je wel in de plattegrond staan voor het geval dat iemand je verdenkt/beschuldigd en daarmee verplaatst naar een andere verdieping.

Huidige plattegrond:

[table=header]Vank Hoff Hotel San Fierro[/table][table=header]Verdieping|Trap/Lift|$NeoSyp$|Cabyon|Die Hard|Kloep|MegaPilot|Silverbyte|thebig

Dak|Trap||||X||X|

Penthouse|Trap||X|||||

Bruidssuite|Trap/Lift|||X||||

Hotelkamers|Trap/Lift|||||||

Zwembad|Trap/Lift|X||||X||

Amusementshal|Trap/Lift|||||||

Lobby|Trap/Lift|||||||

Keukens|Trap/Lift|||||||

Kelder|Trap|||||||X[/table]

MegaPilot is aan de beurt.

Link to comment
Delen op andere websites

Cabyon, ik hoop dat dat een typfout is?

Je spreekt beter een verdenking uit, daarna krijg je nog de kans meteen een beschuldiging te doen. In deze fase van het spel kan je het nog niet exact weten..

Daarover gesproken: mag je nou meteen een beschuldiging uitspreken na een verdenking waar geen tegenbewijs op is? Of moet je een beurt wachten? In het tweede geval is het natuurlijk wel te overwegen meteen te beschuldigen.

Link to comment
Delen op andere websites

Als ik de regels goed interpreteer, mag je een beschuldiging doen als er geen tegenbewijs komt op je verdenken, dus meteen. Mocht ik deze regels niet goed interpreteren, wil ik toch even kwijt dat ik het zeer onrechtvaardig en lafheidwekkend is.

Link to comment
Delen op andere websites

Nouja, in dit stukje spelregels (dat Nandro zelf net citeerde) klinkt het alsof je enkel een beschuldiging mag uiten als je geen verdenking uitspreekt:

In plaats van een verdenking kun je ook een beschuldiging uitspreken. Dit mag je maar eenmaal in heel het spel doen. Een beschuldiging doe je op exact dezelfde manier als een verdenking, met als enige verschil dat we bij een beschuldiging niet kijken of iemand tegenbewijs heeft. Dan laten we je via PM namelijk weten wat er in onze envelop zit. Komt dat overeen met jouw beschuldiging dan heb je het spel gewonnen, pak je een Vrijstelling én gaat het overgebleven bedrag van dit spel in de pot. Komt het niet overeen, dan lig je uit het spel en verdwijnt er 1000 euro uit dit spel.
Link to comment
Delen op andere websites

Inderdaad, maar dan heb je ook dit:

Als je een verdenking uitspreekt noem je dus een moordenaar, een moordwapen en een moordlocatie. Die locatie moet altijd de locatie zijn waar je de verdenking uitspreekt. De moordenaar die je kiest reist automatisch naar die locatie en dan gaan we over tot het tonen van bewijs. De organisatie laat via PM aan de persoon die de verdenking uitsprak weten wie er tegenbewijs heeft en welk tegenbewijs. Natuurlijk niet van iedereen. Eerst van de persoon die ná de huidige speler aan de beurt is. Als die geen tegenbewijs heeft kijken we naar de volgende persoon, enzovoort. Mocht niemand tegenbewijs hebben, dan heeft de deelnemer die de verdenking uitsprak de mogelijkheid om over te gaan op een beschuldiging

Dus hier staat dat de deelnemer die de verdenking uitsprak zijn verdenking kan omzetten naar een beschuldiging, indien er geen bewijs is. Het spreekt elkaar wat tegen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ga er dan maar vanuit dat het in beide gevallen mag: je mag meteen een beschuldiging uiten (zoals Cabyon net helaas deed) maar ook een beschuldiging uiten als je verdenking geen tegenbewijs kent. Enfin, we zien wel.

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...