Jump to content

Minecraft GTAForum Server


Visser23

Recommended Posts

Volgens mij kan je op de dynamap ook regio's aangeven. Volgens mij hadden we dat ooit een paar servers terug, dat iedereen een lijntje om zijn gebied kon trekken. Misschien idee voor de map

Ik zal de namen toevoegen en mogelijk kunnen we via de dynmap werken. Ik herinner me enkel de vlag-iconen, verder niets meer.

Ik claim alvast de regio Gigar Pradesh, in de hoop dat ik binnenkort kan spelen.

Succes ermee, je zult dan het verste van iedereen afzitten.

Is een zombie village. Blijkbaar is er sinds 1.10 een kans van 2% dat een village als "zombie village" genereert; geen deuren en geen torches en alle villagers zijn zombie villagers (die gewoon kunnen despawnen).

RIP Srinigar. Dan ga ik er een monumentje plaatsen.

Maar dank je, makes sense.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 2.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Ezra24rct3

    325

  • thebig

    211

  • Dexist

    207

  • AXIO

    121

Top Posters In This Topic

Posted Images

Het is zeker mogelijk om zowel elke regio een eigen vlag te geven, alsook de regio's visueel te markeren.

Om de regio te maken moet wel allen hoeken van de regio aangegegen worden.

Als iemand een regio gemarkeerd wilt hebben, zet dan langs de volledige grens van je gebied herkenningspunten neer (ingame, dus niet op een afbeelding van de map!), zodat ik makkelijk de regio kan selecteren.

Wanneer je dat gedaan hebt, stuur mij dan een PB dan zal ik het regelen. Indien je een vlag/icon bij je regio wilt, stuur die dan ook in de PB.

Het formaat voor een vlag is: 32x32 pixels.

Link to comment
Delen op andere websites

Het aanduiden van de regio's lijkt me nogal ongemakkelijk, maar voor de vlag wil ik wel kijken!

Ik kom vanavond of morgen wel eens kijken denk ik. Die twee eilandjes links van Gigar Pradesh zien er wel interessant uit, als die nog vrij zijn. :)

Heb ze vandaag verkend, ze zijn zeer heuvelachtig. (En ik had het niet in de kaart als regio gestoken omdat iedereen tot nog toe in het Noordoosten woonde :v)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik claim alvast de regio Gigar Pradesh, in de hoop dat ik binnenkort kan spelen.

Succes ermee, je zult dan het verste van iedereen afzitten.

Dan heb ik wel meer kans op diamanten, plus dat ik toch altijd rondtrek. Dus ik ben grotendeels niet op de plaats van mijn huis te vinden.

Link to comment
Delen op andere websites

Het is zeker mogelijk om zowel elke regio een eigen vlag te geven, alsook de regio's visueel te markeren.

Om de regio te maken moet wel allen hoeken van de regio aangegegen worden.

Als iemand een regio gemarkeerd wilt hebben, zet dan langs de volledige grens van je gebied herkenningspunten neer (ingame, dus niet op een afbeelding van de map!), zodat ik makkelijk de regio kan selecteren.

Wanneer je dat gedaan hebt, stuur mij dan een PB dan zal ik het regelen. Indien je een vlag/icon bij je regio wilt, stuur die dan ook in de PB.

Het formaat voor een vlag is: 32x32 pixels.

Ik meen mij te herinneren dat we gewoon konden tekenen op de dynamap zelf? Dat je een kleurtje kon kiezen en dan om het gebied een lijn kon trekken.

Link to comment
Delen op andere websites

Het is zeker mogelijk om zowel elke regio een eigen vlag te geven, alsook de regio's visueel te markeren.

Om de regio te maken moet wel allen hoeken van de regio aangegegen worden.

Als iemand een regio gemarkeerd wilt hebben, zet dan langs de volledige grens van je gebied herkenningspunten neer (ingame, dus niet op een afbeelding van de map!), zodat ik makkelijk de regio kan selecteren.

Wanneer je dat gedaan hebt, stuur mij dan een PB dan zal ik het regelen. Indien je een vlag/icon bij je regio wilt, stuur die dan ook in de PB.

Het formaat voor een vlag is: 32x32 pixels.

Ik meen mij te herinneren dat we gewoon konden tekenen op de dynamap zelf? Dat je een kleurtje kon kiezen en dan om het gebied een lijn kon trekken.

Ja, dat programma heet Paint! :Y
Link to comment
Delen op andere websites

Bij deze is de eerste (volledig operationele) spoorverbinding op de server een feit. Een link tussen Misr al-Shatt (Al Aykum) en X (X - Ezra).

Het middelpunt van de brug is ook exact waar de grens tussen de twee regio's loopt.

post-113271-0-52013800-1469228154_thumb.png

Link to comment
Delen op andere websites

Server is momenteel enige tijd offline i.v.m. het maken van een backup en aanpassingen aan de server.

Door de grote verkenningsdrift van jullie is de map explosief gegroeid in opslag grootte, daarom heb ik besloten om de map op een iets lagere resolutie te laten genereren. Hierdoor kan je iets minder ver inzoomen, maar dat moet volgens mij geen probleem zijn.

De map zal ik volledige laten genereren, maar dat betekend dus dat je nu in het begin even minder ziet dan voorheen.

Ik zal dit bericht aanpassen wanneer de server weer actief is. smile3.gif

Link to comment
Delen op andere websites

Server is momenteel enige tijd offline i.v.m. het maken van een backup en aanpassingen aan de server.

Door de grote verkenningsdrift van jullie is de map explosief gegroeid in opslag grootte, daarom heb ik besloten om de map op een iets lagere resolutie te laten genereren. Hierdoor kan je iets minder ver inzoomen, maar dat moet volgens mij geen probleem zijn.

De map zal ik volledige laten genereren, maar dat betekend dus dat je nu in het begin even minder ziet dan voorheen.

Ik zal dit bericht aanpassen wanneer de server weer actief is. smile3.gif

Misschien idee om die "3d" optie uit te schakelen in de dynamap? Wellicht dat dat ook wat ruimte scheelt, top down view is, voor en map, toch wel genoeg imo.

Link to comment
Delen op andere websites

Spijtig dat het laagste niveau verdwijnt, maar het valt te begrijpen.

Nu, server even neer, dus ik een kaartje maken van wat de (of toch mijn) plannen zijn met de sporen.

med_gallery_113271_234_809.png

Ik ga proberen alle nederzettingen te verbinden (dus als je nieuw bent op de server, laat de locatie even weten, het zal geïntegreerd worden!), ik heb alle verbindingen een nummer gegeven op basis van een logisch raster zodat er naar gerefereerd kan worden in de stations mits nodig. Tixi en Belleville zullen geen stations krijgen, maar een platform langs de lijn (waar ik dan 1 Powered Rail-duo minder leg zodat er tijd is om af te stappen).

Wat ligt er momenteel?

Lijn 28 (EZrail), Lijn 48 & 94 (PRC) en Lijn 95 bijna af. Er liggen ook wat rails rond Acxum (theoretisch gezien Lijn 53, laat ik het Axcys Transport noemen :v ), maar die zijn voor lokaal gebruik.

Hierna zal ik in deze volgorde 27, 75, 73, 47, 72, 46, 68, 76, 67, 66, 35, 54, 55 (56, 71 on hold) aanleggen.

Met de aanleg van Crypteq South is de hoofdstad nu dus ook officieel gesettled, allen daarheen om een ambassade(/winkel/whatever) te bouwen!

Link to comment
Delen op andere websites

Zijn die lijn nummers willekeurig gekozen of zit er een bepaalde redenering achter?

Misschien idee om die "3d" optie uit te schakelen in de dynamap? Wellicht dat dat ook wat ruimte scheelt, top down view is, voor en map, toch wel genoeg imo.

'k Weet niet, ik vind de 3D weergave wel tof om te zien waar iedereen mee bezig is. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Zelf vind ik de 3D-weergave ook geweldig, maar ik weet niet of die als een andere map wordt opgeslagen?

Zijn die lijn nummers willekeurig gekozen of zit er een bepaalde redenering achter?

Noord-Zuid zijn oneven "assen" 1-3-5-7-9 (de 1 is voor het toekomstige Westen) en Oost-West zijn even "assen" 0-2-4-6-8 (0 en 8 voor toekomstig Noord en Zuid), vervolgens krijgen de lijnen (alles dat twee kopstations verbindt) een nummer toegewezen afhankelijk van hun relatieve positie op de assen. Van Daibar naar Tukai zie je as 7 met 71, 72, 73, 75, 76 (74 is theoretisch gezien de ruimte tussen Crypteq North en Crypteq South) Je zult zien dat alle evenwijdige lijnen zo gelijkaardige nummers kennen!

De Europese snelwegen gebruiken een gelijkaardig systeem.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...