Jump to content

Forumrunner

Recommended Posts

Ik heb een vraagje. Ik heb dus al een tijd minecraft gekocht en heb eindelijk een eigen server. (gemaakt met de minecraftserver.exe tool van minecraft.net) Kan ik hier ook mods/plug-ins bij toevoegen? Ik wil het namelijk zo maken dat sommigen deuren niet kapot gemaakt kunnen worden of geopend kunnen worden (ik maak een gevangenis). Is dit mogelijk?

Ja Paul dat is zeker mogelijk met Craftbukkit, alleen is het installeren en instellen van sommige mods toch nog wat moeilijk en enig script ervaring vereist.

Oh nou laat dan maar. Daar snap ik waarschijnlijk helemaal niks van. Het heeft me ook een eeuwigheid geduurd voordat vrienden eindelijk m'n server konden joinen :/

EDIT: Ik heb nu een Bukkit server aangemaakt dankzij een paar handige tutorials op YouTube. Weet iemand of ik dan gewoon de plugins kan downloaden en in desbetreffende map moet installeren?

Bewerkt: door paul007
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 3.6k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Phoenyxar

    418

  • thebig

    175

  • Ezra24rct3

    165

  • Basssss

    130

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik heb een vraagje. Ik heb dus al een tijd minecraft gekocht en heb eindelijk een eigen server. (gemaakt met de minecraftserver.exe tool van minecraft.net) Kan ik hier ook mods/plug-ins bij toevoegen? Ik wil het namelijk zo maken dat sommigen deuren niet kapot gemaakt kunnen worden of geopend kunnen worden (ik maak een gevangenis). Is dit mogelijk?

Ja Paul dat is zeker mogelijk met Craftbukkit, alleen is het installeren en instellen van sommige mods toch nog wat moeilijk en enig script ervaring vereist.

Oh nou laat dan maar. Daar snap ik waarschijnlijk helemaal niks van. Het heeft me ook een eeuwigheid geduurd voordat vrienden eindelijk m'n server konden joinen :/

EDIT: Ik heb nu een Bukkit server aangemaakt dankzij een paar handige tutorials op YouTube. Weet iemand of ik dan gewoon de plugins kan downloaden en in desbetreffende map moet installeren?

Dat kan op de Bukkit site zelf. Hier voor de zekerheid nog een linkje http://forums.bukkit.org/forums/plugin-releases.17/

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb het gevonden en ik heb me er een beetje in verdiept en voor mijn gevoel is het echt makkelijk. De plug ins installeren etc.

Weet iemand een plug in waarbij je deuren of kisten op slot kan doen? Ik weet van de plug in "Lockette" maar de manier van een bordje plaatsen vind ik een beetje omslachtig. Ik heb wel is in een server gezeten waarbij je gewoon deed: /cprivate -> je klikt het voorwerp aan en het is beveiligd. Alleen ik kan deze plug in niet vinden :(

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb het gevonden en ik heb me er een beetje in verdiept en voor mijn gevoel is het echt makkelijk. De plug ins installeren etc.

Weet iemand een plug in waarbij je deuren of kisten op slot kan doen? Ik weet van de plug in "Lockette" maar de manier van een bordje plaatsen vind ik een beetje omslachtig. Ik heb wel is in een server gezeten waarbij je gewoon deed: /cprivate -> je klikt het voorwerp aan en het is beveiligd. Alleen ik kan deze plug in niet vinden :(

Bedoel je deze?

LWC

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb het gevonden en ik heb me er een beetje in verdiept en voor mijn gevoel is het echt makkelijk. De plug ins installeren etc.

Weet iemand een plug in waarbij je deuren of kisten op slot kan doen? Ik weet van de plug in "Lockette" maar de manier van een bordje plaatsen vind ik een beetje omslachtig. Ik heb wel is in een server gezeten waarbij je gewoon deed: /cprivate -> je klikt het voorwerp aan en het is beveiligd. Alleen ik kan deze plug in niet vinden :(

Bedoel je deze?

LWC

Juistem! Dat is precies wat ik zocht! Hartstikke bedankt!! :)

Link to comment
Delen op andere websites

Dat maken ze bekend van zodra ze het weten. Ik gok nog zo'n 2, misschien 3 weken?

Ik denk dat het wat langer gaat duren hoor; 1.8 gaat een heel grote update worden, verwacht je er de eerste maand maar nog niet aan hoor ;S

Link to comment
Delen op andere websites

De releasedate is waarschijnlijk pas na 28 augustus. De Adventure Update zal VOOR HET EERST speelbaar zijn op PAX (een evenement), en hij zal eerst ook nog de feedback verwerken die hij daar krijgt. Dus het zal nog een tijdje duren voor de adventure update komt vrees ik.

Er komen wel 46 nieuwe dingen in 1.8, dus da's wel goed nieuws xD.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een probleem.

ik heb een minecraft server in elkaar geknutseld en nu wil ik (ik heet cleansto) dat er voor mijn naam staat the boss weet iemand hoe ik dat kan fixen ?

Ik heb geen plug-ins of heb ik een plug in daar voor nodig?

Edit : kan iemand mij vertellen hoe bukkit installeert filmpjes op youtube snap ik niet ....

Bewerkt: door xoex23
Link to comment
Delen op andere websites

Essentials plugin.

Wat? :7

Heb je op de Bukkit forums gelezen hoe het in elkaar zit? Je begint met een bukkit jar, het beste voeg je dan Permissions Plugin toe waarmee je "controle" hebt over andere plugins zoals WorldGuard, WorldEdit en Logblock.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...