Jump to content

Krachttraining

Recommended Posts

Geplaatst:
Gespierde armen en een wasbordje zijn wel sexy. ^_^

Er is meer dan alleen gespierde armen en een sIxp4Ckjuuuuh..

Wat vind je bijvoorbeeld van gespierde benen en een mooie V-rug?

Disturbed? Weet jij hoe je je heup goed kan trainen? Aangezien je die elke dag traint.

Ik train elke dag mijn heup? Niet echt.. :7

Ik heb het ergens zien staan... Ik zal dit lange topic maar weer eens moeten doorzoeken. :(

• Reacties 1.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Pietje II

186

• Disturbed

157

• moechy

54

• Flashingdemon666

52

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Je heup is een gewricht die je onder andere gebruikt bij het strekken van je hamstrings. Maar een gewricht is geen spier... als je dan toch wat oefeningen wilt weten waarbij je gebruikmaakt van de heupflexie:

- Deadlift (gewone, Roemeense en sumo)

- Squat (alle varianten)

- Hangend beenheffen

- ...

Geplaatst: (bewerkt)

16 augustus 2007: 51 kilo

4 juli 2008: 57 kilo

2 oktober 2008: 60,5 kilo

Mijn gewichtstoename, weet dat het nog steeds vrij weinig is, maar het gaat nu wel goed vooruit heb ik het gevoel ;)

En tussen die eerste 2 metingen zit ook nog heel wat lichaamsgroei tussen, maar tussen 4 juli en 2 oktober nauwlijks gegroeid.

Ben in ieder geval dubber zo zwaar nu als ik in de 1ste klas (was 30 kilo :-( ) nu in de 5de en 60,5, schiet toch wel lekker op he?

Bewerkt: door Gta-killer
Geplaatst:
16 augustus 2007: 51 kilo

4 juli 2008: 57 kilo

2 oktober 2008: 60,5 kilo

Mijn gewichtstoename, weet dat het nog steeds vrij weinig is, maar het gaat nu wel goed vooruit heb ik het gevoel ;)

En tussen die eerste 2 metingen zit ook nog heel wat lichaamsgroei tussen, maar tussen 4 juli en 2 oktober nauwlijks gegroeid.

Ben in ieder geval dubber zo zwaar nu als ik in de 1ste klas (was 30 kilo :-( ) nu in de 5de en 60,5, schiet toch wel lekker op he?

Gaat goed man! Doorgaan zo! Hoe lang ben jij?

Geplaatst:
Gaat goed man! Doorgaan zo! Hoe lang ben jij?

Nu iets meer als 1.81 meter.. daarom is het beetje licht voor die lengte/leeftijd (17 jaar)

16 augustus 2007: 51 kilo toen was ik ongeveer 1.76 meter, dus maar 5 cm lengte erbij, en 10 kilo gewicht erbij

Trouwens, toen ik ik begin 1ste/eind groep 8 (30 kilo toen) was ik rond de 1,52 meter (ja weet het, kleinste van klas, maar nu een van grootste..) dus kan je nagaan hoe dun ik toen was :puh:

Geplaatst:

Vanaf morgen begin ik met powertrainen. Ik ben nu zo wat een eetschema aan het opstellen maar daar heb ik een vraag over.

Hoe zit het met koolhydraten, moet je die vermijden of heeft je lichaam ze dan nodig?

En wat met suiker, ik zou die smaak van de platte kaas/kwark wat zoeter willen maken.

Is het op een rustdag ook de bedoeling dat je veel gaat eten?

Ook begin ik een buikje te krijgen en ik zou met cardiotraining dat kwijt willen raken, dus ik neem aan dat ik zo weinig mogelijk vetten moet consumeren?

En om even mee te gaan met de posts boven mij: ik ben 1m82 en weeg 74 kg... :puh:

(Ben in 5 maand 21 kilo bijgekomen)

Dus je wilt en spieropbouw en vetverbranding?

Koolhydraten heb je zoiezo een bepaald aantal nodig voor beweging etc van je lichaam.

Suikers zijn volgens mij gewoon puur koolhydraten.

Eet je te veel koolhydraten/suikers, terwijl je er weinig verbrand (hele dag achter pc zitten) dan gaat je lichaam ze opslaan als vetten.

Maar als je gaat cardiotraining/powertrainen zul je heel veel koolhydraten verbranden. Van cardiotraining is de bedoeling dat je opgeslagen vet gaat verbranden, maar vooral bij powertraining moet je van te voren en vooral naderhand goed eten, anders heb je denk ik veel te weinig energie hebt.

En beetje suiker bij de kwart kan geen kwaad, maar als je wilt afvallen let er dan wel op dat je niet te veel koolhydraten binnenkrijgt, vooral niet op dagen dat je niet sport.

Ik weet niet zeker maar ik denk dat je op dagen dat je traint genoeg koolhydraten/eiwitten moet binnenkrijgen voor een effectieve spieropbouw (als je te weinig eet zullen je spieren niet hard groeien). En dagen dat je niet traint gewoon wat minder koolhydraten denk ik..

EDIT: heb net gekeken maar je hebt gewoon gezond gewicht, alleen als al dat gewichtstoename vet is, en je komende tijd zoveel blijft aan komen gaat het verkeerde kant op..

Maar woog je dan maar 53 kilo 5 maanden geleden?? dat is wel ondergewicht.

Bewerkt: door Gta-killer
Geplaatst:

Bedankt voor de reactie,

Ik loop nu al een aantal maanden met een gewicht van 71-74 kg en ik eet vrij veel, dus dat zit wel goed.

Ik heb nu school dus van hele dagen achter de pc zit, komt niks van in huis. (denken vergt ook energie :puh:)

Verder heb ik een snel metabolisme, ik verbrand enorm vlug kcals.

Geplaatst:

Als je serieus wilt gaan trainen zal je lichaam meer koolhydraten nodig hebben. Daar zit energie in die snel door je lichaam opgenomen kan worden. Dat betekent dus veel pasta en bruin brood eten. Suiker bevat ook energie, maar als je te weinig beweegt zal je lichaam de suikers snel omzetten in vet.

Ook eiwitten zijn erg belangrijk. Spieren hebben eiwitten nodig om te groeien. Als je dus gaat trainen en je spieren worden gestimuleerd om te groeien, zullen ze dus extra eiwit nodig hebben om te groeien. In zuivelproducten zit veel eiwit.

Vetten zijn helemaal niet goed. Een kleine vetmassa is noodzakelijk om te overleven, maar teveel vet innemen is zeker niet goed. Met vet kun je niets, behalve verbranden in situaties waarbij je lichaam te weinig energie binnenkrijgt. Gezien dat niet erg waarschijnlijk is tegenwoordig kun je beter niet te veel vetmassa hebben.

Veel succes met trainen!

Geplaatst:
Met vet kun je niets, behalve verbranden in situaties waarbij je lichaam te weinig energie binnenkrijgt. Gezien dat niet erg waarschijnlijk is tegenwoordig kun je beter niet te veel vetmassa hebben.

Fout. Vet is wel degelijk een erg cruciaal macronutriënt die je nodig hebt voor je algehele gezondheid en spieropbouw. Natuurlijk spreek ik hier wel over de onverzadigde vetzuren, zoals Omega 3. Omega 3-vetzuren verlagen het cholesterolgehalte in het bloed en zijn onder meer van belang voor de oogfunctie en de hersenstofwisseling. Daarbij 'smeren' ze ook de gewrichten en wordt herstel bevorderd. Dus: noten, vette vis (zoals zalm), lijnzaad, pindakaas etc. zijn een must.

@ Dizzee: de groeiformule is heel simpel. Eet meer calorieën dan je verbruikt en je zult groeien (andersom geldt dus: eet minder calorieën dan je verbruikt en je valt af). Dit is het belangrijkste; de tweede belangrijke regel is genoeg eiwitten innemen. Voor spiergroei zou je je moeten houden aan minstens 2,2 gram eiwit per kg lichaamsgewicht per dag (in jouw geval zou dat dus 74 x 2,2 = 162,8 gram per dag zijn. Je geeft zelf al aan niet helemaal droog te staan (= zo'n laag mogelijk vetpercentage hebben), dus stel dat je bodyfat 14% zou zijn dan kun je 0,14 x 74 = 10,36 => 74 - 10,36 = 63,6 kg vetvrije massa berekenen (VVM). Dat is dus exclusief je vetmassa, dus is het aantal eiwit ruim genomen (is ook de bedoeling: beter teveel eiwit dan te weinig eiwit binnen)).

Als ik jou was zou ik je in ieder geval niet druk gaan maken om dat kleine buikje wat je meent te krijgen. Je geeft zelf al aan niet makkelijk aan te kunnen komen, dus als je nu aan krachttraining gaat doen zal dat vetpercentage sowieso al niet zo rap gaan stijgen. En anders: de winter komt er toch aan, maakt dus niets uit dat je wat meer buik hebt. Ideaal moment om te bulken, en komende zomer ga je gewoon wat meer cardioën om dat vet weer te verbranden als je wilt :)

Merk op dat het sowieso vrijwel onmogelijk is om én spiermassa op te bouwen én vet te verbranden. Beide zijn tegenpolen van elkaar: je hebt meer calorieën nodig dan je verbruikt om te groeien, maar je hebt ook minder calorieën nodig dan je verbruikt om vet te verbranden. Dat vloekt dus: het is het één of het ander (tenzij je van die genetische wonderen bent natuurlijk :puh:). Gewoon lekker veel eten en het komt wel goed.

Oh ja ik zou als ik jou was clean gaan bulken. Proberen geen junk te eten en suikers ALTIJD vermijden. Probeer duurzame, complexe koolhydraten zoals bruine rijst, bruin brood, volkoren pasta's etc. etc. etc. te eten. Alleen ná de training mag je snelle suikers toedienen om je glycogeenvoorraden aan te vullen en een insulinepiek te creëren die voor spiergroei zorgt.

En voor het opstellen van een voedingsschema kun je op de volgende link eens klikken: KLIK!

En sorry dat de post een beetje uit de hand is gelopen :D

Geplaatst:

Nou, ik doe zelf aan tennis, maar meestal doe ik 's avonds nog wat optrekken aan onze trap. Stuk of 25x voor het slapen en 's morgens doe ik een stuk of 20x pompen, ik wil een goed sportief lichaam en vooral geen dikke buik. Ik kan het iedereen aanraden.

Geplaatst:
Alleen ná de training mag je snelle suikers toedienen om je glycogeenvoorraden aan te vullen en een insulinepiek te creëren die voor spiergroei zorgt.

Wat kan ik allemaal nemen voor die snelle suikers?

En heb je een alternatief dan voor de kwark want zonder suiker of dergelijke vind ik de smaak maar goor. :D

Wat kan ik allemaal nemen voor die snelle suikers?

Persoonlijk vind ik Gatorade of Vitargo een aanrader, maar je kunt ook wit brood met jam, energy drinks uit de supermarkten, een waterijsje en zo nemen. Zat producten... :puh:

En heb je een alternatief dan voor de kwark want zonder suiker of dergelijke vind ik de smaak maar goor. :D

Nee. Gewoon naar binnen stoppen. :D (Je kunt ook caseïne-eiwitten in supplementvorm aanschaffen, maar of dat nou zoveel handiger is dan gewoon een pot kwark uit de supermarkt betwijfel ik...)

Maar ja je kunt kwark ook met ananas, muesli, havermout o.i.d. eten, maar vermijd snelle suikers! Heel de dag door moet je hoogwaardige koolhydraten eten (m.u.v. het moment na de training), om je bloedsuikerspiegel en insulinespiegel constant te houden. Maar persoonlijk gezegd: kwark is al lekker genoeg in z'n pure vorm, hoor :puh:

Bewerkt: door Pietje II
Geplaatst:

Ik zit op fitness, geen krachttraining maar wel iets in die richting. Ik zit nu denk ik een maandje op Fitness, en merk het verschil al wat. Meer massa, meer kilo's op machines leuk hoor!

Een ding vind ik wel heel vaag,; ik heb jarenlang op voetbal gezeten, en druk nu zo 125 kilo weg met mijn benen. (max jammergenoeg :7 )

Maaaaaaaarrrrr,, mijn benen zien er alleen 'dik' uit. Terwijl mijn bovenlichaam er echt gespierd uit zie. Ik ben bang dat ik alleen nog maar dikkere benen krijg als ik dat meer ga trainen, iemand misschien een idee hoe ik daar wat vet kwijt kan raken? Of kan dat alleen maar door in het geheel vet weg te pompen?

Geplaatst:
Maaaaaaaarrrrr,, mijn benen zien er alleen 'dik' uit. Terwijl mijn bovenlichaam er echt gespierd uit zie. Ik ben bang dat ik alleen nog maar dikkere benen krijg als ik dat meer ga trainen, iemand misschien een idee hoe ik daar wat vet kwijt kan raken? Of kan dat alleen maar door in het geheel vet weg te pompen?

In welke zin zien je benen er 'dik' uit, dan? Bedoel je dat er vet zit? Tja, dat is dan een kwestie van gewoon vet verbranden. Vet kun je niet plaatselijk verbranden, dus over het algemeen meer cardioën helpt om vet te verbranden. Maar toch lijkt 't me sterk dat je vet op je benen hebt zitten als je jarenlang op voetbal hebt gezeten...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...