Jump to content

moskeeën in Nederland


Ruwie

Recommended Posts

Maar zijn dit dan ook echt christelijke kerken, of gewoon kerken van hun oude cultuur? ;)

Gewoon Christelijke kerken die ook gebruikt worden :7

Ik denk dat er in Marokko wel kerken geaccepteerd worden inderdaad, volgens mij is Marokko best een goed, modern land. Maar ik denk dat ik andere arabische landen, die niet zo modern zijn, en niet echt een goed regeringsbeleid hebben kerken niet zo vlug toestaan. Of heb ik het fout?

In Mekka zal je er niet gauw een tegen komen, maar ik denk dat er weinig Arabische landen zijn die het niet toestaan dat er een kerk wordt gebouwd.

En in Nederland vindt ik het niet erg. Hier posten super veel mensen met een oude mannetjes bril op volgens mij. "Vroeger waren er nog geen moskeën, toen was alles beter." Kom op, als we mensen toe staan te wonen in dit land, moeten we ook hun geloof hier toestaan. Een moskee moet natuurlijk wel binnen de wetten van Nederland passen (als ze met van die geluidssprekertjes geluidsoverlast bezorgen mag je daar echt wel een aanklacht tegen dienen).

Tijden veranderen, en de Nederlandse cultuur veranderd door buitenlandse invloeden. En dat is alleen maar mooi anders liepen we nog steeds op klompen :7

Ja natuurlijk. Alsof we nog steeds op klompen liepen als er geen moslims hier waren. Ooit gehoord van modernisering en vooruitgang? (en nee, ik heb het dus niet over integratie etc.)

Ik wou dat we de oude nederlandse cultuur nog hadden. Af en toe zie ik hele oude Hollandse huisjes, en dan krijg ik echt een gevoel van: Dit waren wij, dit is onze cultuur. Maar nee, we moeten weer even alleen laten beinvloeden. Leuk. Whats next? De Duitse cultuur ook verdwijnen? De franse cultuur daarna? en Daarna misschien de Italiaanse?

en de Japanse? Oh nee, die is al weg, door de integratie en toerisme van de Amerikanen. Leuk. Way to go!

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 280
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Ruwie

    26

  • -->nick<--

    23

  • Sdajafol

    17

  • TomHagen

    12

Waarom altijd die overdreven drang naar vergelijking met streng-Islamitische landen. Ze zullen daar ook wel vrouwen die overspel plegen stenigen, dan hoeft dat nog niet in Nederland ingevoerd te worden. Ik heb niets tegen moskeeën in Nederland, maar ik moet er wel bijzeggen; not in my backyard. Op de Veluwe waar ik woon zijn er namelijk een aantal groepen mensen waar men niets van moet hebben, onder andere; allochtonen, homoseksuelen, feministen en gothics. Wil niet zeggen dat ik daar een hekel aan heb, alleen wanneer zo iemand zich hier wil vestigen zal hij met pek en veren het dorp uit worden gevoerd. Ik heb ook nog nooit een echte allochtoon gezien.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb opzich niks tegen moskeeën en het zijn dan ook vaak mooie gebouwen. Maar wat ik minder leuk vind is dat dit eigenlijk een christelijk land is, dat betekend niet dat je niet Moslims mag zijn of een ander geloof mag hebben. Daarintegen vind ik wel dat je je moet aanpassen, kijk natuurlijk mogen er best een aantal moskeeën zijn.

Maar als je naar dit land toekomt neem ik aan dat je ook de keuze maakt dat je je zal aanpassen voor een (heel) groot gedeelte.

Link to comment
Delen op andere websites

Als het zo doorgaat komen er over een paar jaar meer moskeeën dan kerken!!!

Dit vind ik dus niet kunnen..

Waarom is dat erg? Wie heeft ooit gezegd dat Nederland Christelijk moet zijn? Zou je het ook een probleem vinden als er meer synagoges dan kerken waren?

hier in den-haag zijn ook best wel veel moskeeen en van mij mogen ze weg :duh:

waarom niet in hun eigen land ? waarom moeten ze ons land helemaal naar die van hun ombouwen :N

Misschien is dat wel het domste argument dat ik ooit op deze site heb gezien. Waarom niet in hun eigen land? Omdat ze hier wonen natuurlijk!!!. Moeten ze dan elke keer een ticket naar Marokko of Turkijë kopen als ze willen bidden? :?

Het klopt inderdaad dat de officiale Nederlandse cultuur een beetje verdwijnt.

D'r komen steeds meer mensen vanuit Polen, Turkije, Marokko etc.

Dus mja..

De officiele Nederlandse cultuur? Sinds wanneer is dat iets officieels? En het zal lang duren voordat de Nederlandse cultuur verdwijnt. Er zijn nog altijd véél meer autochtonen dan allochtonen.

Je kan makkelijk een moskee bouwen maar kerken enzo vindt ik veel belangrijker.

Waarom? Het is hetzelfde maar dan voor een ander geloof.

Probeer eens een kerk te bouwen in Baghdad.. Dan wordt je ter plekke geëxecuteerd!

Gelukkig is dat hier niet het geval, en zulk soort dingen zijn juist precies de reden waarom veel mensen naar Nederland komen. Omdat we hier NIET van die rare dingen hebben en omdat je hier WEL in vrede kan leven. Maar wat is nou je punt?

slopen stuk voor stuk

Respectloze aap.

Ik weet het wel zeker.

En omdat er toevallig veel moslims hier wonen moeten we alles maar aanpassen aan hun?

En waarom zouden hun hier überhaupt moskeeen bouwen? Ze wonen hier toch in een christelijk land.

Waar haal je vandaan dat dit een Christelijk land is? Het is toch niet ''Het Christelijke Koningkrijk der Nederlanden''? Wonen hier geen Joden? Wat maakt Nederland volgens jou nou een Christelijk land?

Ik weet niet of jullie het weten

maar 4% van irak is Christen

en in nederland is 5,8% moslims :duh:

dus weet echt niet hoe jullie erbij komen dat je ge'excuteerd word als Christen in Irak :duh:

met christen wordt ook vaak bedoeld geen geloof

Uhm... nee hoor.

Piet-Herr heeft volgens mij een hele discussie op- gezet tegen GtaF leden. :schater: Maar dat terzijde , Ik bedoel dit niet Racistisch maar ik loop dus door een straat... Je hoort van veraf al een rare muziek- soort in Delft. Dan kom je dichterbij en zie je dat het een Moskee is . Ik vindt dit echt asociaal want de meerderheid is Christenen in Delft... Zet gewoon die muziek buiten af en laat het binnen gebeuren.

Edit: En ondertussen krijgen wij een bekeuring voor geluidsoverlast... Moet je eens kijken wat een geluidsoverlast dat veroorzaakt dan.

Dan moet de gay-pride parade ook worden afgeschaft, want de meerderheid is hetero. Waarom is iets asociaal als het anders is dan de meerderheid?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb ook nog nooit een echte allochtoon gezien.

Moet je eens met allochonen omgaan.

Zal je zien dat het hele gastvrije mensen zijn.

De meesten hier hebben een vooroordeel bij allochtonen:

Ze zijn aggressief, en asosiaal.

Maar de meesten zijn hardstike aardig hoor.

Link to comment
Delen op andere websites

Oh, maar ik zet zelf nog wel eens voet buiten de dorpsgrenzen. Mijn moeder woonde in Amsterdam, daar waan je je praktisch in Paramaribo. Wat ik bedoel is dat je hier geen burka's, moskeeën en shoarmazaken zult aantreffen. Eén keer, toen het circus aandeed, hing er een neger in de ringen. Dus een moskee zou 'in my backyard' niet echt op z'n plaats zijn. Echter blijft de eeuwige vraag natuurlijk wat was er eerder, de moslim of de moskee? Want bouw je geen moskeeën dan trek je geen moslims aan. En zonder moslims bouw je geen moskee.

Link to comment
Delen op andere websites

Ze wonen hier toch in een christelijk land.
...dat dit eigenlijk een christelijk land is...

Sinds wanneer, als ik de heren vragen mag? Zo'n 70% van de Nederlanders gaat nooit naar de kerk en behoort niet tot een kerkgenootschap. In de leeftijdsgroep 16 tot 30 jaar ligt dit percentage zelfs nog hoger, dat is dus veel te weinig om dit zomaar tot 'christelijk land' te bombarderen.

P.S: Mijn steun voor LBG's post.

Link to comment
Delen op andere websites

Ze wonen hier toch in een christelijk land.
...dat dit eigenlijk een christelijk land is...

Sinds wanneer, als ik de heren vragen mag? Zo'n 70% van de Nederlanders gaat nooit naar de kerk en behoort niet tot een kerkgenootschap. In de leeftijdsgroep 16 tot 30 jaar ligt dit percentage zelfs nog hoger, dat is dus veel te weinig om dit zomaar tot 'christelijk land' te bombarderen.

P.S: Mijn steun voor LBG's post.

Ik geef je hier dus gelijk in, Er zijn niet echt veel mensen die naar de kerk gaan daarin tegen moet elke moslim naar de moskee, maar dat wil nog niet zeggen dat iedere moslim zijn eigen moskee mag hebben. En wat ze dan nog wel niet krijgen van het ministerie. :{

Ik vind een paar wel goed, maar als het zo door gaat dan word Nederland een islamitisch land. :ch:

mvg,2fast{0}

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind ook wel dat het er niet te veel moeten worden, maar ik vind dat niet persé op het moment dat het er meer zijn dan kerken. Ik vind dat het er te veel zijn als er in de stad altijd wel 1 zit op 5 minuten lopen zit. Dat is ook nergens voor nodig.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat is daar nou weer 't probleem van, moskeeën in Nederland :?

Net als LBG al eens zei: Wie zegt dat Nederland christelijk is?

Omdat er toevallig meer Nederlanders zijn dan moslims? Heel veel mensen gaan nooit naar de kerk, en de moskeeën zouden er niet zijn als de moslims nooit ernaartoe gingen, maar ze gaan er wel heel vaak naartoe.

Het betekend niet dat nou ze in Nederland wonen, hun hele geloof moeten veranderen. Dat zou iedereen hier ook neit doen als ie in een Arabisch land zou gaan wonen. Dus probeer jezelf eens in hun positie te verplaatsen, en ga daarna vragen stellen

Link to comment
Delen op andere websites

Heb geen problemen met moslims, maar eerder af en toe met hoe ze het geloof interpreteren. Dit heb ik trouwens bij elk geloof.

Heel veel mensen scheren de moslim over een kam door te zeggen dat ze allemaal extreem zijn, maar dat zijn ze niet allemaal. Je heb natuurlijk van die gekke moslims, maar je heb hier in nederland ook weer de Jehova's.

Voor zulke extremen mensen is natuurlijk een kerk, moskee of een synagoge een slecht idee, maar voor de gelovige die tenminste een normaal beeld hebben op de werkelijkheid die mogen van mij gerust een plaatst hebben waar ze hun geloof kunnen uitoefen.

Zolang die kerk, moskee of een synagoge, maar in het algemene straatbeeld past. Ze moeten eigenlijk gewoon niet opvallen. Daarnaast vind ik ook dat mensen die niet geloven geen last mogen hebben van oproepen om te gaan bidden.

Dus kerk klokken moeten hun gebengel houden(behalve om de tijd aan de te geven) en moskeen hun gezwengel bij zich houden. Iedereen beschikt tegenwoordig over een horloge of een mobieltje met een klokje dus dan kunnen ze zelf bijhouden hoelaat ze moeten bidden als hun geloof zo belangrijk is.

Bewerkt: door Ewoud
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...