Ruwie Geplaatst: 22 december 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 22 december 2007 @ Flying Dutchman Typisch een geval van andere mensen napraten... Verdiep je eens in de cultuur van de moslims en je zult zien dat het niet allemaal slechte mensen zijn!! Dat ze andere gebruiken en gewoontes hebben wil nog niet zeggen dat we een compleet geloof moeten gaan verbieden! Je zegd dat je geen moskee bij je huis wilt hebben, en dat Nederland over 20 jaar Nederlandistan(?) wordt... Noem eens een goed argument in plaats dat je wat onzin zit uit de kramen.... Reageren
Sdajafol Geplaatst: 22 december 2007 Rapport Geplaatst: 22 december 2007 (bewerkt) Nedeland is een protestants land. Ik snap niet wat het protestants zijn van Nedeland met het onderwerp te maken heeft, dit is in Nederland namelijk absoluut niet het geval. Wat men in Nedeland aanhangt zal voor de discussie dus een braadworst wezen. Nick wees volgensmij op de eerste zin uit Mania-92s reactie, "Ja de nederlandse cultuur? Dit stuk grondgebied wat nu Nederland wordt genoemd is van orgine ook niet protestants/christelijk.". Wat niet weg neemt dat het nergens op slaat trouwens, want Nederlands is niet protestants. Dat het merendeel van de gelovigen Protestants is zeg niet dat het hele land het is [edit]Trouwens: En er worden in Nederland toch nauwelijks kerken meer gebouwd, dus waarom moeten de moslims nog wel moskeeen hebben? Het antwoord op je vraag is heel eenvoudig: Er zijn de laatste - tientallen - jaren steeds minder christelijken en steeds meer islamieten in Nederland. Elk dorp heeft ook zowat wel een kerk. Ons dorp heeft er zelfs 2 (Protestandse en Katholieke), en dat op 11000 inwoners. En hoeveel moskeeën zijn er in Nederland? Goed, er wonen hier een stuk minder Moslims dan Christenen, maar denk er eens over na - als anderen recht hebben op een kerk, waarom zij niet op een moskee? (dit was trouwens meer een reactie op het bericht van Nick, niet op dat van jou, Moonbeam) Bewerkt: 22 december 2007 door Sdajafol Reageren
-->nick<-- Geplaatst: 11 januari 2008 Rapport Geplaatst: 11 januari 2008 Nedeland is een protestants land. Ik snap niet wat het protestants zijn van Nedeland met het onderwerp te maken heeft, dit is in Nederland namelijk absoluut niet het geval. Wat men in Nedeland aanhangt zal voor de discussie dus een braadworst wezen. Nick wees volgensmij op de eerste zin uit Mania-92s reactie, "Ja de nederlandse cultuur? Dit stuk grondgebied wat nu Nederland wordt genoemd is van orgine ook niet protestants/christelijk.". Wat niet weg neemt dat het nergens op slaat trouwens, want Nederlands is niet protestants. Dat het merendeel van de gelovigen Protestants is zeg niet dat het hele land het is [edit]Trouwens: En er worden in Nederland toch nauwelijks kerken meer gebouwd, dus waarom moeten de moslims nog wel moskeeen hebben? Het antwoord op je vraag is heel eenvoudig: Er zijn de laatste - tientallen - jaren steeds minder christelijken en steeds meer islamieten in Nederland. Elk dorp heeft ook zowat wel een kerk. Ons dorp heeft er zelfs 2 (Protestandse en Katholieke), en dat op 11000 inwoners. En hoeveel moskeeën zijn er in Nederland? Goed, er wonen hier een stuk minder Moslims dan Christenen, maar denk er eens over na - als anderen recht hebben op een kerk, waarom zij niet op een moskee? (dit was trouwens meer een reactie op het bericht van Nick, niet op dat van jou, Moonbeam) *Bump* Waarom? Omdat wij in Nederland wonen en die kerken al eeuwen oud zijn en niet eens gebouwt meer worden. Die moskeeen worden nog steeds gebouwt. Maarja voor het geloof kun je het niet noemen want een pooltafel heeft niets met geloof te maken. Reageren
Cabyon Geplaatst: 11 januari 2008 Rapport Geplaatst: 11 januari 2008 Ahum.... Moskeeën in Nederland zijn een beetje.. overtetonig. Het laat zien dat de Nederlandse cultuur verdwijnt, zoals kaas ( ) enzo. Errug jammer Mvg, Cabyon Reageren
Koen729 Geplaatst: 11 januari 2008 Rapport Geplaatst: 11 januari 2008 (bewerkt) zad Bewerkt: 14 januari 2008 door Koen729 Reageren
-->nick<-- Geplaatst: 13 januari 2008 Rapport Geplaatst: 13 januari 2008 wat ik niet snap:In nl kerken In marroko moskeeen Dat is toch gewoon best? Waarom blijven die moslims niet gewoon in Marroko als het hier zo slecht is, ipv het te 'verislamiseren', geweldig woord Inderdaad. En waarom zijn we eigenlijk een land geworden? Nederland is gesticht door nederlanders die hun land weer vrij voor hun zelf wouden hebben waar hun alles met hun cultuur enz. konden doen. Moeten we dat nu maar opgeven omdat de moslims hier alles naar "hun" zin moeten hebben? Reageren
Mania-92 Geplaatst: 13 januari 2008 Rapport Geplaatst: 13 januari 2008 wat ik niet snap:In nl kerken In marroko moskeeen Dat is toch gewoon best? Waarom blijven die moslims niet gewoon in Marroko als het hier zo slecht is, ipv het te 'verislamiseren', geweldig woord Inderdaad. En waarom zijn we eigenlijk een land geworden? Nederland is gesticht door nederlanders die hun land weer vrij voor hun zelf wouden hebben waar hun alles met hun cultuur enz. konden doen. Moeten we dat nu maar opgeven omdat de moslims hier alles naar "hun" zin moeten hebben? Niemand houdt jou tegen de nederlandse cultuur aan te houden, dus waarom je alles op moet geven als er moslims in Nederland wonen snap ik niet... Reageren
Ruwie Geplaatst: 13 januari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 13 januari 2008 wat ik niet snap:In nl kerken In marroko moskeeen Dat is toch gewoon best? Waarom blijven die moslims niet gewoon in Marroko als het hier zo slecht is, ipv het te 'verislamiseren', geweldig woord Inderdaad. En waarom zijn we eigenlijk een land geworden? Nederland is gesticht door nederlanders die hun land weer vrij voor hun zelf wouden hebben waar hun alles met hun cultuur enz. konden doen. Moeten we dat nu maar opgeven omdat de moslims hier alles naar "hun" zin moeten hebben? Dit slaat dus totaal nergens op!! Waarom zouden we ons land moeten opgeven omdat er moslims wonen? We kunnen toch gewoon in vrede naast elkaar leven! Dat begint bij jezelf, en als je niet wilt proberen dan moet je ook niet beginnen dat buitenlanders zich niet willen aanpassen. Want dan willen de Nederlanders zich ook niet aanpassen. Reageren
Moonbeam Geplaatst: 13 januari 2008 Rapport Geplaatst: 13 januari 2008 Waarom? Omdat wij in Nederland wonen en die kerken al eeuwen oud zijn en niet eens gebouwt meer worden.Die moskeeen worden nog steeds gebouwt. Maarja voor het geloof kun je het niet noemen want een pooltafel heeft niets met geloof te maken. Weet je waarom? Er komen steeds meer islamieten en steeds minder christenen in Nederland wat het dus alleen maar voor de hand liggend maakt dat er steeds meer moskeeën komen. Logisch nadenken is ook een gave. Overigens was die pooltafel de laatste 38 keer al geen argument dus waarom is die nu zo belangrijk dat je er een topic mee moet bumpen? Inderdaad.En waarom zijn we eigenlijk een land geworden? Nederland is gesticht door nederlanders die hun land weer vrij voor hun zelf wouden hebben waar hun alles met hun cultuur enz. konden doen. Moeten we dat nu maar opgeven omdat de moslims hier alles naar "hun" zin moeten hebben? Ehm.. Watte? Ik weet niet welke verschrikkelijk betrouwbare bron je hier voor hebt, maar hij is incorrect ben ik bang. We kunnen toch gewoon in vrede naast elkaar leven! Dat begint bij jezelf, en als je niet wilt proberen dan moet je ook niet beginnen dat buitenlanders zich niet willen aanpassen. Mee eens. Reageren
Sdajafol Geplaatst: 14 januari 2008 Rapport Geplaatst: 14 januari 2008 *Bump* Waarom? Omdat wij in Nederland wonen en die kerken al eeuwen oud zijn en niet eens gebouwt meer worden. Die moskeeen worden nog steeds gebouwt. Maarja voor het geloof kun je het niet noemen want een pooltafel heeft niets met geloof te maken. Nee... Maar stel dat het andersom was. Dat Nederland al vol stond met moskeeën en er maar 3 kerken stonden. Zouden de christenen dat geen eigen geloofshuis willen? Hebben de Moslims geen recht op een plek om te bidden en bij elkaar te komen? En wat je nou kletst over een pooltafel en geloof... En waarom zijn we eigenlijk een land geworden?Nederland is gesticht door nederlanders die hun land weer vrij voor hun zelf wouden hebben waar hun alles met hun cultuur enz. konden doen. Wat je nu wilt zeggen is dat jij vóór vrijheid van eigen cultuur bent, maar je gunt de Moslims geen moskee, wat ook gewoon een onderdeel van hun cultuur is? Reageren
Dinkydau Geplaatst: 8 februari 2008 Rapport Geplaatst: 8 februari 2008 Als het aan mij lag waren er geen moslims en moskeeen in dit land. Ik moet totaal niks hebben van moslims. Reageren
T@rget Geplaatst: 8 februari 2008 Rapport Geplaatst: 8 februari 2008 (bewerkt) Ik geloof zelf niet. Maar ik ben wel opgevoed met het idee van 'Je hoeft niet te geloven, je moet het niet opdringen aan iemand, en je moet het je niet laten opdringen, ook niet afdringen'. Ik ben het met dat idee eens. Ik vind dus ook dat die moslims hun geld maar uitgeven aan moskeetjes, op een gegeven moment worden het er toch zo veel dat ze het niet meer kunnen betalen. En Nederland is groot zat voor hier een daar zo'n vaag koepeltje EDIT: Trouwens, die Moslims lopen het idee van 'Tempel voor Allah' nu wel een beetje te verneuken toch? Wanteh... hij kan er toch maar naar 1 tegelijk kijken Bewerkt: 8 februari 2008 door T@rget Reageren
Sdajafol Geplaatst: 8 februari 2008 Rapport Geplaatst: 8 februari 2008 Als het aan mij lag waren er geen moslims en moskeeen in dit land.Ik moet totaal niks hebben van moslims. Goh, wat een goed beargumenteerde mening. Waarom moet je dan niets van ze hebben? Zijn ze gemeen en stelen ze van je? Reageren
Jay; Geplaatst: 8 februari 2008 Rapport Geplaatst: 8 februari 2008 Als het aan mij lag waren er geen moslims en moskeeen in dit land.Ik moet totaal niks hebben van moslims. Als 1 moslim iets van je heeft gestolen hoeft niet te betekenen dat alle moslims zo zijn. Dit hoor je wel vaker maar het is wel zo. Je bent wel erg bevooroordeeld, waarschijnlijk heb je maar weinig moslims gezien in je leven. Reageren
-->nick<-- Geplaatst: 8 februari 2008 Rapport Geplaatst: 8 februari 2008 (bewerkt) Als het aan mij lag waren er geen moslims en moskeeen in dit land.Ik moet totaal niks hebben van moslims. Als 1 moslim iets van je heeft gestolen hoeft niet te betekenen dat alle moslims zo zijn. Dit hoor je wel vaker maar het is wel zo. Je bent wel erg bevooroordeeld, waarschijnlijk heb je maar weinig moslims gezien in je leven. Ik heb er genoeg gezien. En ik heb er ook genoeg gezien die iedereen uit zitten te schelden. Daar integen ken ik er een paar die zich gedragen en aardig zijn. Dit slaat dus totaal nergens op!! Waarom zouden we ons land moeten opgeven omdat er moslims wonen? We kunnen toch gewoon in vrede naast elkaar leven! Dat begint bij jezelf, en als je niet wilt proberen dan moet je ook niet beginnen dat buitenlanders zich niet willen aanpassen. Want dan willen de Nederlanders zich ook niet aanpassen. Dus wij moeten ons aanpassen aan hen? En hoezo zouden we niet in vrede naast elkaar kunnen leven? Ik zeg alleen dat ik het jammer vind dat er genoeg dingen aan hun worden aangepast. Bewerkt: 8 februari 2008 door -->nick<-- Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.