Jump to content

moskeeën in Nederland

Recommended Posts

Geplaatst:
Als het aan mij lag waren er geen moslims en moskeeen in dit land.

Ik moet totaal niks hebben van moslims.

Als 1 moslim iets van je heeft gestolen hoeft niet te betekenen dat alle moslims zo zijn. Dit hoor je wel vaker maar het is wel zo. Je bent wel erg bevooroordeeld, waarschijnlijk heb je maar weinig moslims gezien in je leven.

Ik heb er genoeg gezien.

En ik heb er ook genoeg gezien die iedereen uit zitten te schelden.

Daar integen ken ik er een paar die zich gedragen en aardig zijn.

Dus je conclusie is dus dat sommige zich inderdaad niet gedragen.

Maar dat de rest zich prima kan aanpassen aan de nederlandse samenleving.. Dat is dus bij elke cultuur, en niet alleen bij de moslims ;)

• Reacties 280
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Ruwie

26

• -->nick<--

23

• Sdajafol

17

• TomHagen

12

Geplaatst: (bewerkt)

Als 1 moslim iets van je heeft gestolen hoeft niet te betekenen dat alle moslims zo zijn. Dit hoor je wel vaker maar het is wel zo. Je bent wel erg bevooroordeeld, waarschijnlijk heb je maar weinig moslims gezien in je leven.

Ik heb er genoeg gezien.

Maar dat de rest zich prima kan aanpassen aan de nederlandse samenleving.. Dat is dus bij elke cultuur, en niet alleen bij de moslims ;)

Nee, de conclusie is dat er maar een paar gedragen. En volledig aangepast zijn.

Bewerkt: door -->nick<--
Geplaatst:

Ik heb er genoeg gezien.

Hoe weet je dat, misschien is dat zo in jou plaats, school of vriendenkring maar dit kan je toch nooit weten over heel Nederland. Wat Ruwie zegt klopt.. Dit is bij elke cultuur zo.

Geplaatst:
Je bent wel erg hardleers. Als jouw argumenten worden de grond ingeboord, en toch blijf je volhouden.

Overigens vind ik dat veel mensen overdrijven. In Nederland is een iets te grote groep van allochtonen die problemen veroorzaken, maar dan zijn ze meestal niet Islamitisch. Van de Moslims zijn er misschien een paar extremistisch, maar de meerderheid van de Moslims is echt niet zo dom om te denken dat ze dit land even naar hun hand kunnen zetten.

En over het onderwerp:

Er zijn echt niet zo veel moskeeën dat ze je uitzicht gaan verpesten. Als ze die op de Veluwe ofzo bouwen, kan ik me voorstellen dat het irritant is, maar ze staan eigenlijk alleen maar in grote dorpen en steden, waar anders een ander groot gebouw had gestaan. Wat ik persoonlijk jammer vind is dat de moskee's niet een tikkeltje aangepast worden aan het Nederlandse straatbeeld. Het zal toch niet verboden zijn volgens de Islam om een Moskee wat minder torentjes met koepeltjes te geven, en wat minder opvallend :7

Geplaatst:

Ik heb er zat gezien.

Behalve 1 (dat dan weer wel) zijn het stuk voor stuk klootzakken die geen flikker uitvoeren, de hele dag schelden en alleen maar willen pakken wat ze pakken kunnen.

Geplaatst:
Ik heb er zat gezien.

Behalve 1 (dat dan weer wel) zijn het stuk voor stuk klootzakken die geen flikker uitvoeren, de hele dag schelden en alleen maar willen pakken wat ze pakken kunnen.

Hoe weet jij dat ze allemaal, stuk voor stuk niks uitvoeren? Jij kent niet elke moslim uit Nederland dus waarom zo bevooroordeeld? Zulke kletspraat is er zeker gewoon ingestampt. Heb een eigen mening, kijk eens rond en ga met ze om. Dan zie je dat er veel moslims zijn die wel serieus bezig zijn.

Geplaatst:

Een ander geloof/ras wordt al snel als iets 'engs' en 'bedreigend' weggezet. Vaak is dit toch pure onwetenheid.

Ik heb respect voor ieder mens die de (ongeschreven) regels van dit land volgen. Degene die dit niet doen verzoek ik vriendelijk dit land te verlaten, zodoende vind ik dat de criminele allochtone jeugd dit land uitgezet moeten worden na misdrijven als (psychisch) geweld, bedreiging, seksueel misbruik/verkrachtingen, of moord. Als het mogelijk zou zijn had ik de Nederlandse criminele jeugd ditzelfde lot gewenst. Gaat heen, en zoek ergens anders uw heil. Op gebied van drugshandel of (lichte vormen van) vernielingen ben ik daar wat softer mee, die verdienen een tweede kans. Immers was onze Patrick van der Eem ook een (buitenlandse) drugsdealer. Vernaggelen ze de tweede kans ook? Gaat heen, en zoek ergens anders uw heil. De (allochtone) medemens onder ons die zich keurig aan de (ongeschreven) regels houden, heb ik weer net zoveel respect voor als een (niet criminele) autochtoon.

Tot dusver mijn mening over de bovenstaande discussie, on topic heb ik geen problemen met moskeeën. Bij ons in de buurt zit één moskee. Geen officieel gebouw, geen luidruchtig gebrul, etc. Van buitenaf ziet het er normaal uit. Eigenlijk weet ik alleen maar dat het een moskee is omdat het erbij staat. Heb er dus geen problemen mee dat ze er zijn. Hoe het is om naast een échte officiele moskee te wonen weet ik niet, nooit meegemaakt. Kan ik dus ook niet over oordelen :)

Een ander geloof/ras wordt Hoe weet je dat, misschien is dat zo in jou plaats, school of vriendenkring maar dit kan je toch nooit weten over heel Nederland. Wat Ruwie zegt klopt.. Dit is bij elke cultuur zo.

In mijn plaats? of in elke middelbare/grote plaats in Nederland.

Ik woon in een dorp van 24.000 inwoners wie grotendeels Nederlands is. (goed dorp niets op aan te merken) maar er zijn ook genoeg moslims daar wie denken dat ze alles zijn.

En dat soort volk heb je ook lopen in de steden hier om heen (meestal nog erger)

En ik vind je ben hier welkom maar dan pas je je ook aan, en gedraag je je niet als een crimineel en ga je ons niet uitschelden voor kanker kaaskop!

Bewerkt: door -->nick<--
Geplaatst:

Ik heb er zat gezien.

En je bent je er wel van bewust dat dat vaak gewoon allochtone jongeren zijn die vrijwel geen ruk aan hun geloof doen, en dus eigenlijk geeneens Moslims genoemd kunnen worden?

Ik zou nu net zo goed mezelf een christen of protestand kunnen noemen, omdat het merendeel van Nederland van oorsprong dat geloof heeft, en tjah, dan zal iedere Nederlander ook wel gelovig zijn eh? :7

Je argumenten zijn zwak, niet goed onderbouwd en slaan nergens op. Ik ken ook genoeg strontluie Nederlanders, en jij ook, dat weet ik zeker. Alleen die noem je weer niet omdat je zogenaamd tegen de Moslims bent...

Geplaatst:
Moslims zijn slecht.

Ik moet er niks van hebben.

Reden of geen reden.

Dat is wat ik vind.

Als je een mening hebt moet je hem ook onderbouwen grote vriend. Bij elke cultuur heb je goede en slechte mensen zo is dat ook zo bij de moslims. Ik ga niet eens meer in discussie..

Een ander geloof/ras wordt

Hoe weet je dat, misschien is dat zo in jou plaats, school of vriendenkring maar dit kan je toch nooit weten over heel Nederland.

Je quote zat heel lastig in elkaar, heb hem even aangepast. Klopt het dat jij het zo bedoelde?

In dat geval weet ik dat omdat ik zelf vrijveel met jongeren werk, en ook diverse kleine onofficiele onderzoeken heb gedaan naar de meningen van anderen (vanwege mijn studie). Gewoon op internet wat mensen een poll laten invullen. Maar ook op stage hou ik me daar mee bezig. Daaruit bleek dat angst een grote impact had van mensen die buitenlanders als iets negatiefs wegzetten.

En ook bij mezelf merk ik dat ik banger ben voor een groepje buitenlanders dan voor een groepje autochtonen. Als autochtonen gek gaan lopen doen, doe ik gezellig mee. Inderdaad door een imago wat ze hebben gekregen door de criminele buitenlandse jeugd. Het is jammer dat zij het zó verpesten voor de buitenlanders die het wel proberen.

Toch krijgt elke buitenlander bij mij de kans zich te bewijzen, idem dito voor autochtonen. Ik zal nooit iemand zomaar afwijzen om zijn of haar afkomst. Bovendien is het nog altijd zo dat ik sneller val voor buitenlandse meiden dan voor NL'se :clown:

Bewerkt: door Blaatschaap
Geplaatst:
Bovendien is het nog altijd zo dat ik sneller val voor buitenlandse meiden dan voor NL'se :clown:
Getint kleurtje :dans:
Geplaatst:
Moslims zijn slecht.

Ik moet er niks van hebben.

Reden of geen reden.

Dat is wat ik vind.

Als je mee wilt doen aan een discussie, doe dat dan ook goed. Kom met argumenten en niet een 'dat is zo want ik vind het zo'-mening.

Blaatschaap sloeg met zijn post de spijker op de kop. Persoonlijk ben ik voor allochtonen niet banger dan autochtonen, maar dat zal wel komen doordat beide groepen mij ontlopen als ik ze tegen kom :clown:

Geplaatst:

Nou, het zit zo:

De meeste moslims die ik ken zijn dan wel klootzakken.

Maar ook van (zogenaamd) aardige moslims moet ik gewoon niks hebben.

Mohammed is namelijk de valse profeet waar Jezus het over had.

En ik vind een offerfeest ook zo'n onzin.

Leuk, even iemand (een schaap in dit geval) vermoorden! :7

Nee, ik vind het allemaal maar niks.

Ik ben ook vegetarier trouwens.

Goed geraden, ik vind ook het Christendom maar niks.

Maar helaas is dat de Godsdienst van dit land en valt daar niks aan te doen.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...