Miek Geplaatst: 23 december 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 23 december 2008 Idd, ik spaar beter lang voor een echte machine. Liet me even gaan.. Binnenkort X-mas en Nieuwjaar, reken op een 200tal euro's, + me verjaardag 10 januari en m'n overig geld: 450 euro + elke week 5€ zakgeld, kan het zeker nog tot in augustus duren! Me vriend zei trouwens (degene die hem samensteld) dat alleen verouderde prog's niet compatibel zijn met 64 bit, maar bv Photoshop, en noem maar op, wel compatibel zijn met dit 64-bit systeem, dus so, wat heb ik te verliezen? Reageren
MegaPilot Geplaatst: 23 december 2008 Rapport Geplaatst: 23 december 2008 (bewerkt) *TEKST* Niets, want je kan in je grafische eigenschappen aanpassen op hoeveel Bit je werkt. Ik heb een 32-Bit systeem en ik kan m'n systeem dus op 16-Bit en op 32-Bit zetten. Veel succes met sparen. @ hieronder: Wist ik niet, voor sommige oudere games werkt het wel. Bewerkt: 23 december 2008 door MegaPilot Reageren
Thundercover Geplaatst: 23 december 2008 Rapport Geplaatst: 23 december 2008 Dat geldt niet voor het systeem waar je besturingssysteem op werkt. Je werkt of op 32 bit (x86) of op 64 bit (x64). Het is niet zoals met graphics. Reageren
Limbolander Geplaatst: 23 december 2008 Rapport Geplaatst: 23 december 2008 *TEKST* Niets, want je kan in je grafische eigenschappen aanpassen op hoeveel Bit je werkt. Ik heb een 32-Bit systeem en ik kan m'n systeem dus op 16-Bit en op 32-Bit zetten. Veel succes met sparen. @ hieronder: Wist ik niet, voor sommige oudere games werkt het wel. wat jij bedoelt, dat gaat over het aantal kleuren op je scherm. Reageren
Miek Geplaatst: 25 december 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 25 december 2008 Ik hoop toch al met m'n verjaardag een 400€ te hebben. M'n zus haar leraar heeft misschien wel nog een PCtje liggen, zoiets met een prutsprocessor en rond de 200 RAM, zo'n oud standaard beestje. Beter dan niet, dan kan ik tenminste weer surfen... Maar dan heb ik zeker nog 600€ tekort als ik er 400 heb... Weet iemand hoe ik wat sneller aan geld kan geraken, aub? Misschien een domme vraag. Merry Christmas! Miek Reageren
Thundercover Geplaatst: 26 december 2008 Rapport Geplaatst: 26 december 2008 Een baantje zoeken misschien? In None of the Above staan daar vast een aantal topics over, zoals deze. Reageren
wesley123 Geplaatst: 26 december 2008 Rapport Geplaatst: 26 december 2008 (bewerkt) wat ik persoonlijk misschien wel verstandig vind is dat jew nu gewoon xp neemt(alles werkt er gewoon nog voor, behalve halo 3 en een paar andere dingen, en het geheugen word nuttiger gebruikt) en dat je gewoon een jaartje wacht voor windows 7 die waarschijnlijk alleen een 64 bits versie krijgt. Dan maak je dan een multi boot systeem zodat je gta4 en oudere spellen optimaal kunt spelen. Tegen de tijd komen er steeds meer programmas/games die 64 optimaal ondersteunen. Zo heb je nu geloof ik al Photoshop GTA4 3ds max en een boel andere programmas die een 64 bits versie hebben of voor 64 bits gemaakt is. zodra windows 7 dan uit komt en je hem hebt kun je zoveel extra geheugen bijsteken als je mobo aankan. En een baantje zoeken is ook wel handig, reken dan op 150 euro per maand dus dan moet je nog 3 maanden sparen. Bewerkt: 26 december 2008 door wesley123 Reageren
Miek Geplaatst: 9 januari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 9 januari 2009 (bewerkt) Hey, me pa heeft me voorgesteld om zijn PC op te drijven, nieuwe onderdelen kopen. Hij zou RAM geheugen tot 4 GB gaan en een nieuwe Videokaart. Mijn vraag is: zal ik er dan mooie games op kunnen spelen? Of wat moet ik bijsteken van onderdelen dat ik dat wel kan? Het belangrijkste is dat ie de toekomstige GTA's zal aankunnen. Welke onderdelen moeten worden vernieuwd? En zal ik er goedkoper van afkomen? Dus ik wil van deze PC van me vader (met de volgende onderdelen) een soort van Game PC maken. Kan het? Hier de volgende onderdelen: Computer Fabrikant: BIOSTAR Group Computermodel: P4M89-M7A Computernaam: 16GKNM0O0H2N1LT Systeemtype: x86 (32-bits) systeem Moederbord Fabrikant: BIOSTAR Group Model: P4M89-M7A BIOS Fabrikant: Phoenix Technologies, LTD BIOS Model: Ver:1.0, versie 6.00 PG Aansluitingen: PCI0 (Vrij), PCI1 (Vrij), PCI2 (Vrij), PCI3 (Vrij), PCI4 (Vrij), PCI5 (Vrij), AGP (Gebruikt) Poorten: PRIMARY IDE (Geen), SECONDARY IDE (Geen), FDD (Diskettestation), COM1 (Serieel), LPT1 (Parallel), Keyboard (Toetsenbord), PS/2 Mouse (Muis), USB0 (USB) Processor Model: Intel® Celeron® D CPU 3.06GHz Kloksnelheid: 3066 MHz Socket: Socket 775 Geheugen Grootte: 446 MB RAM Type(s): 512 MB RAM (Onbekend, DIMM) Hardeschijf Bestandstype(s): NTFS (C:), NTFS (D:) Grootte: 74,53 GB (54,99 GB (C:) + 19,53 GB (D:) ) Vrije ruimte: 48,7 GB (35,3 GB (C:) + 13,41 GB (D:) ) Stations Type(s): A: 3,5-inch diskettestation, C: Lokale vaste schijf, D: Lokale vaste schijf, E: CD- of DVD-ROM station, G: Verwisselbare schijf Model(len): A: Onbekend, C: ST380021A IDE, D: Brother DCP-115C USB Device USB, E: HL-DT-ST DVDRAM GSA-H10N, G: Onbekend Geluidskaart Fabrikant: Realtek Model: Realtek High Definition Audio Videokaart Model: VIA/S3G UniChrome Pro IGP Beeldprocessor: VIA/S3G UniChrome Pro IGP Geheugengrootte: 64 MB VRAM Stuurprogramma: vtdisp.dll, versie 6.14.10.0359-22.00.01e Beeldscherm Fabrikant: (Standaardbeeldschermtypen) Model: Plug en Play-monitor Schermresolutie: 1024x768 Kleurdiepte: 32-bits Frequentie: 60 Hz Muis Fabrikant: Microsoft Model: HID-compliant muis Aantal knoppen: 5 Aansluiting: USB Toetsenbord Model: Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord Type: Uitgebreid (101 of 102 toetsen) Functietoetsen: 12 Netwerkkaart Model(len): VIA Rhine II Fast Ethernet Adapter (Ethernet 802.3) Adressen: IP: 192.168.2.2, MAC: 00:E0:4D:2D:2F:17, DHCP: 192.168.2.1 DirectX Versie: 9.0c Besturingssysteem Naam: Microsoft Windows XP Home Edition Versie: 5.1.2600 Service Pack: Service Pack 3 Dus ik wil van deze PC van me vader (met de volgende onderdelen) een soort van Game PC maken. Kan het? Dit is de hoofdzaak. Verder dan de bak zelf moet je niet kijken, ik krijg alleen de PC-bak zelf .Groeten, Miek Bewerkt: 9 januari 2009 door Miek Reageren
Nstyle08Z Geplaatst: 9 januari 2009 Rapport Geplaatst: 9 januari 2009 (bewerkt) Hey, me pa heeft me voorgesteld om zijn PC op te drijven, nieuwe onderdelen kopen. Hij zou RAM geheugen tot 4 GB gaan en een nieuwe Videokaart. Mijn vraag is: zal ik er dan mooie games op kunnen spelen? Of wat moet ik bijsteken van onderdelen dat ik dat wel kan? Het belangrijkste is dat ie de toekomstige GTA's zal aankunnen. Welke onderdelen moeten worden vernieuwd? En zal ik er goedkoper van afkomen? Dus ik wil van deze PC van me vader (met de volgende onderdelen) een soort van Game PC maken. Kan het? Hier de volgende onderdelen:[systeem] Dus ik wil van deze PC van me vader (met de volgende onderdelen) een soort van Game PC maken. Kan het? Dit is de hoofdzaak. Verder dan de bak zelf moet je niet kijken, ik krijg alleen de PC-bak zelf .Groeten, Miek Nieuwe RAM-latje is hier wel enorm nodig als je vlot goeie games wilt bespelen en dat geld ook voor je videokaart. En je geheugen moet je ook wat bijfixen. Verder ziet alles er tot nu toe goed uit. Vergelijk eerst eens voordat je spullen koopt zoals geheugen: KLIK en dat is hetzelfde voor RAM latjes. Je moet niet hopen dat het er misschien alleen dat is, want ik ben geen computerexpert maar ik ken er wel een beetje van zulke hardware-stuff. Succes! Bewerkt: 9 januari 2009 door Thundercover Systeemeigenschappen uit quote gehaald. ~~ Thundercover Reageren
Miek Geplaatst: 9 januari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 9 januari 2009 (bewerkt) Laat dit eerst even aan een expert over Nikita . Niet dat jij het niet goed doet. Ik heb even gekeken op CanYouRunIt.com en ik moet waarschijnlijk dit bijkopen om het aan te kunnen: CPU Minimum: Intel Core 2 Duo 1.8GHz, AMD Athlon X2 64 2.4GHz You Have: Intel® Celeron® D CPU 3.06GHz FAIL: Sorry, your CPU does not meet this minimum requirement. It may be time to purchase a more powerful computer to make your life easier. Click the 'We Recommend' button to discover how you can. CPU Speed Minimum: 1.8 GHz You Have: 3.07 GHz PASS System RAM Minimum: 1 GB for Windows XP / 1.5 GB for Windows Vista) You Have: 446 MB FAIL: Sorry, your computer does not meet this minimum requirement. You may be able to add more RAM which could make your computer more powerful. Click the 'We Recommend' to see how. Operating System Minimum: Windows Vista - Service Pack 1 / XP - Service Pack 3 You Have: Microsoft Windows XP Home Edition (Build Service Pack 32600) PASS Video Card Minimum: 256MB NVIDIA 7900+ / 256MB ATI X1900+ You Have: VIA/S3G UniChrome Pro IGP (VIA/S3G UniChrome Pro IGP) FAIL: Sorry, your video card does not meet this minimum requirement. Upgrade to a more powerful video card will make all your applications look better. Click the 'We Recommend' button to see some great options. Video Card Features - Minimum attributes of your Video Card Video RAM: Required - 256 MB , You have - 64 MB Video Card 3D Acceleration: Required - Yes , You have - Yes Video HW Transform & Lighting: Required - Yes , You have - No Vertex Shader Ver.: Required - 3.0 , You have - 0.0 Pixel Shader Ver.: Required - 3.0 , You have - 0.0 Kan iemand me helpen met die onderdelen? En de kosten berekenen? En verder: Hey, me pa heeft me voorgesteld om zijn PC op te drijven, nieuwe onderdelen kopen. Hij zou RAM geheugen tot 4 GB gaan en een nieuwe Videokaart. Mijn vraag is: zal ik er dan mooie games op kunnen spelen? Of wat moet ik bijsteken van onderdelen dat ik dat wel kan? Het belangrijkste is dat ie de toekomstige GTA's zal aankunnen. Welke onderdelen moeten worden vernieuwd? En zal ik er goedkoper van afkomen? Dus ik wil van deze PC van me vader (met de volgende onderdelen) een soort van Game PC maken. Kan het? Please reageer ook nog es op deze quote. Bewerkt: 9 januari 2009 door Miek Reageren
Limbolander Geplaatst: 9 januari 2009 Rapport Geplaatst: 9 januari 2009 (bewerkt) Laat dit eerst even aan een expert over Nikita . Niet dat jij het niet goed doet. Ik heb even gekeken op CanYouRunIt.com en ik moet waarschijnlijk dit bijkopen om het aan te kunnen:[systeemeigenschappen] Kan iemand me helpen met die onderdelen? En de kosten berekenen? En verder: Hey, me pa heeft me voorgesteld om zijn PC op te drijven, nieuwe onderdelen kopen. Hij zou RAM geheugen tot 4 GB gaan en een nieuwe Videokaart. Mijn vraag is: zal ik er dan mooie games op kunnen spelen? Of wat moet ik bijsteken van onderdelen dat ik dat wel kan? Het belangrijkste is dat ie de toekomstige GTA's zal aankunnen. Welke onderdelen moeten worden vernieuwd? En zal ik er goedkoper van afkomen? Dus ik wil van deze PC van me vader (met de volgende onderdelen) een soort van Game PC maken. Kan het? Please reageer ook nog es op deze quote. Om daar een "gamepc" van kunnen te maken die toekomstige GTA's aankunnen zul je toch echt alles moeten vervangen, want niks in die PC heeft eigenlijk nog veel waarde, alles is te sterk verouderd, en vooral niet als je er toekomstige games mee wilt gaan spelen, dan moet je toch al echt bij een i7 systeem wezen wat ook flink wat gaat kosten In andere woorden, nee die PC is niks meer waard, koop een nieuwe pc Bewerkt: 9 januari 2009 door Thundercover Systeemeigenschappen uit quote gehaald. ~~ Thundercover Reageren
Hayte Geplaatst: 9 januari 2009 Rapport Geplaatst: 9 januari 2009 (bewerkt) Laat dit eerst even aan een expert over Nikita . Niet dat jij het niet goed doet. Ik heb even gekeken op CanYouRunIt.com en ik moet waarschijnlijk dit bijkopen om het aan te kunnen:Kan iemand me helpen met die onderdelen? En de kosten berekenen? En verder: Hey, me pa heeft me voorgesteld om zijn PC op te drijven, nieuwe onderdelen kopen. Hij zou RAM geheugen tot 4 GB gaan en een nieuwe Videokaart. Mijn vraag is: zal ik er dan mooie games op kunnen spelen? Of wat moet ik bijsteken van onderdelen dat ik dat wel kan? Het belangrijkste is dat ie de toekomstige GTA's zal aankunnen. Welke onderdelen moeten worden vernieuwd? En zal ik er goedkoper van afkomen? Dus ik wil van deze PC van me vader (met de volgende onderdelen) een soort van Game PC maken. Kan het? Please reageer ook nog es op deze quote. ik vind het ook heel slim van hem om 4 GB aan RAM te nemen met een 32 bit besturingssysteem je kan beter 2 of 3 halen, of je wilt een 64 bit OS ergens hebben liggen... Bewerkt: 9 januari 2009 door Hayte Reageren
Limbolander Geplaatst: 10 januari 2009 Rapport Geplaatst: 10 januari 2009 Laat dit eerst even aan een expert over Nikita . Niet dat jij het niet goed doet. Ik heb even gekeken op CanYouRunIt.com en ik moet waarschijnlijk dit bijkopen om het aan te kunnen:Kan iemand me helpen met die onderdelen? En de kosten berekenen? En verder: Hey, me pa heeft me voorgesteld om zijn PC op te drijven, nieuwe onderdelen kopen. Hij zou RAM geheugen tot 4 GB gaan en een nieuwe Videokaart. Mijn vraag is: zal ik er dan mooie games op kunnen spelen? Of wat moet ik bijsteken van onderdelen dat ik dat wel kan? Het belangrijkste is dat ie de toekomstige GTA's zal aankunnen. Welke onderdelen moeten worden vernieuwd? En zal ik er goedkoper van afkomen? Dus ik wil van deze PC van me vader (met de volgende onderdelen) een soort van Game PC maken. Kan het? Please reageer ook nog es op deze quote. ik vind het ook heel slim van hem om 4 GB aan RAM te nemen met een 32 bit besturingssysteem je kan beter 2 of 3 halen, of je wilt een 64 bit OS ergens hebben liggen... Er zijn heel veel mensen met 4gb en een 32bit os hoor, kortweg omdat xp 64bit niet zo geweldig schijnt te zijn, en omdat vista (64bit ) al standaard bijna 1gb aan geheugen vreet, en dan heb je nog geen programma/spel van je zelf draaiende, dan heb ik ook liever maar 3.25gb ram in xp 32bit, neemt wel niet weg dat je geheugen wel optimaler en sneller gebruikt wordt in 64bit, dit merk je het meeste in laadtijden hier zijn twee tests over 2 of 4gb ram en 32/64bit: http://www.hardware.info/nl-NL/articles/am...2bit_of_64bit/1 http://www.bouweenpc.nl/artikel/46 Tevens is 3gb een afrader want dan moet je in singlechannel draaien, met 2x2 gb of 2x1gb kan je dual-channel draaien en dat levert weer zo'n 10% prestatiewinst, alhoewel er verouderde borden zijn die nog geen dual-channel ondersteunen. zowiezo ook alleen al voor dat weinig geld wat DDR2 geheugen nog kost, kun je 4gb al niet meer laten liggen Reageren
Sprunk Geplaatst: 10 januari 2009 Rapport Geplaatst: 10 januari 2009 (bewerkt) Tuurlijk, begin hem gelijk gek te maken met een Core i7. Maar Miek, laat je niet gek maken door mensen die je een Core i7 aansmeren. Die dingen zijn net op de markt en kosten klauwen met geld. Een Core 2 Quad is ook een quad core en presteerd ook heel erg goed. Haal dus gewoon een nieuw goed moederbord en 4 GB geheugen. (DDR2 of DDR3 moet je zelf weten), een Core 2 Duo/Quad, en Koop ook een lekker grafisch kaartje (HD4870x2) en je kunt er voorlopig nog wel mee door. Dit moederbord is verouderd en ik kan niet vinden of je er ook een Core 2 op kan plakken, maar ik denk van niet. Bewerkt: 10 januari 2009 door Sprunk Reageren
Galiorix Geplaatst: 10 januari 2009 Rapport Geplaatst: 10 januari 2009 (bewerkt) Jij zegt wel dat scrtz hem niet gek moet maken met core i7's, maar jij hebt het ook over een HD4870 X2, de snelste videokaart op dit moment. En die kost ook nog steeds klauwen met geld. Bovendien, een Q9550 kost evenveel als een i7 920. En een i7 is nog altijd een stuk sneller als de i7. Het verschil zit hem vooral in de prijs van het moederbord en het nogal dure DDR3 geheugen. Een set van 3 gig triple channel geheugen, een i7 920 en een Gigabyte GX-58 DS4 moederbord kost zo'n 550 euro, terwijl je voor een set van 4 gig OCZ geheugen, een MSI P35 moederbord en een Q9550 150 euro minder kwijt bent. Maar als je daar een HD4870x2 bij zou doen, kom je voor die 4 onderdelen op een prijs van 800 euro, daar klopt gewoon niks van. Dat soort kaarten zijn nog redelijk overpriced en gebruiken veel stroom, je zou veel beter een HD4850x2 kunnen nemen. Bewerkt: 10 januari 2009 door Galiorix Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.