Limbolander Geplaatst: 10 januari 2009 Rapport Geplaatst: 10 januari 2009 Jij zegt wel dat scrtz hem niet gek moet maken met core i7's, maar jij hebt het ook over een HD4870 X2, de snelste videokaart op dit moment. En die kost ook nog steeds klauwen met geld. Bovendien, een Q9550 kost evenveel als een i7 920. En een i7 is nog altijd een stuk sneller als de i7. Het verschil zit hem vooral in de prijs van het moederbord en het nogal dure DDR3 geheugen. Een set van 3 gig triple channel geheugen, een i7 920 en een Gigabyte GX-58 DS4 moederbord kost zo'n 550 euro, terwijl je voor een set van 4 gig OCZ geheugen, een MSI P35 moederbord en een Q9550 150 euro minder kwijt bent. Maar als je daar een HD4870x2 bij zou doen, kom je voor die 4 onderdelen op een prijs van 800 euro, daar klopt gewoon niks van. Dat soort kaarten zijn nog redelijk overpriced en gebruiken veel stroom, je zou veel beter een HD4850x2 kunnen nemen. Geef je helemaal gelijk, wou precies hetzelfde gaan zeggen rofl, maar zowiezo Sprunk, Miek wilt ook komende GTA's kunnen gaan spelen, daarom ging ik dus van een core i7 uit, en zo'n systeem kost nu eenmaal wat maar dat krijg je als je komende games wil spelen moet je ook aardig wat neer tellen. Reageren
Galiorix Geplaatst: 10 januari 2009 Rapport Geplaatst: 10 januari 2009 wat ik persoonlijk misschien wel verstandig vind is dat jew nu gewoon xp neemt[...] De nieuwe generaties Quad Cores wordt niet meer door XP ondersteund en het performancen verschil tussen XP en Vista met een i7 920 is rond de 40 procent... Reageren
Limbolander Geplaatst: 10 januari 2009 Rapport Geplaatst: 10 januari 2009 wat ik persoonlijk misschien wel verstandig vind is dat jew nu gewoon xp neemt[...] De nieuwe generaties Quad Cores wordt niet meer door XP ondersteund en het performancen verschil tussen XP en Vista met een i7 920 is rond de 40 procent... Mag ik vragen waar dat staat dat de nieuwe generaties quadcores niet ondersteund worden door XP? niet dat ik je niet geloof maar zou het graag willen lezen dan Reageren
Sprunk Geplaatst: 10 januari 2009 Rapport Geplaatst: 10 januari 2009 (bewerkt) Ik gaf alleen aan dat Miek met een Core 2 Quad echt GTA IV wel kan draaien. Hij wilt meteen een PC waar die de volgende GTA's ook op kan draaien. Maar voordat er weer een nieuwe GTA komt zijn wij al weer 5 jaar verder schat ik zo, en dan moet die nog op de PC komen. Daar gaat ook wel weer een jaartje overheen. Dan zitten we 5 jaar verder. In die 5 jaar heeft de i7 genoeg tijd gehad om zich te bewijzen. Nu geef je, in mijn ogen, teveel geld uit aan een processor, die nog in de kinderschoenen staat. Voor hetzelfde geld steft de processor een stille dood en heeft over 2 jaar nog niemand de core i7. Of misschien komt er in die 5 jaar wel een veel betere processor van Intel, of komt AMD over een paar jaar met een superding op de markt. (het lijkt wel of AMD helemaal word vergeten hier) Want de dual-core processoren bestaal volgens mij ook nog niet zo gek lang, en nu zijn ze alweer oud onderhand. Neem de Pentium Dual Core. Die is nu al te zwak voor GTA IV. Misschien is de core i7 ook over 5 jaar wel oud. Dus koop gewoon een Core 2 Quad is mijn advies. Dan zien we bij de volgende GTA wel weer verder. En game PC die langer dan 5 jaar mee gaat is nou eenmaal onmogelijk, niet? En de HD4870x2 is inderdaad de beste kaart op het moment. Ik weet niet precies hoe de prijzen liggen, maar misschien ben ik inderdaad een beetje overdreven. Een HD4870 of HD4850 kan GTA IV ook wel aan. Maar zoals ik al eerder dit bericht schreef, zal die kaart over 5 jaar ook wel een stuk minder goed zijn. Een game PC is iets, wat je eigenlijk constant aan het upgraden bent. Dan weer een ramlatje hier, dan weer een blu-ray spelertje daar. En ik spreek uit ervaring, want wij hebben een PC thuis met een Pentium Dual-Core. En toen wij hem destijds kregen (2-3-hooguit 4 jaar) was het dé processor van het moment. En moet je nu zien. Elke PC waar het woord Pentium op staat is oud... (Qua games dan he, voor de zakelijke markt valt het allemaal best mee.) Bewerkt: 10 januari 2009 door Sprunk Reageren
Thundercover Geplaatst: 10 januari 2009 Rapport Geplaatst: 10 januari 2009 Miek, geef aan hoe lang je games er goed mee wilt kunnen spelen. Als je zegt 'de komende GTA's', dan is dat a) tasten in het duister aangezien we niet weten wanneer de volgende GTA uitkomt en b) onrealistisch omdat met een paar GTA's er vele jaren overheen kunnen gaan. Je kan beter zeggen dat je de komende drie jaar spellen goed wilt kunnen spelen. Dan blijft het voor jou betaalbaar en werkt iedereen hier met dezelfde maatstaven. Over drie jaar zie je dan vanzelf weer hoe goed je PC op dat moment nog is en tot die tijd kan je ook gewoon rustig sparen voor upgrades. Reageren
Limbolander Geplaatst: 11 januari 2009 Rapport Geplaatst: 11 januari 2009 Ik gaf alleen aan dat Miek met een Core 2 Quad echt GTA IV wel kan draaien. Hij wilt meteen een PC waar die de volgende GTA's ook op kan draaien. Maar voordat er weer een nieuwe GTA komt zijn wij al weer 5 jaar verder schat ik zo, en dan moet die nog op de PC komen. Daar gaat ook wel weer een jaartje overheen. Dan zitten we 5 jaar verder. In die 5 jaar heeft de i7 genoeg tijd gehad om zich te bewijzen. Nu geef je, in mijn ogen, teveel geld uit aan een processor, die nog in de kinderschoenen staat. Voor hetzelfde geld steft de processor een stille dood en heeft over 2 jaar nog niemand de core i7. Of misschien komt er in die 5 jaar wel een veel betere processor van Intel, of komt AMD over een paar jaar met een superding op de markt. (het lijkt wel of AMD helemaal word vergeten hier) Want de dual-core processoren bestaal volgens mij ook nog niet zo gek lang, en nu zijn ze alweer oud onderhand. Neem de Pentium Dual Core. Die is nu al te zwak voor GTA IV. Misschien is de core i7 ook over 5 jaar wel oud.Dus koop gewoon een Core 2 Quad is mijn advies. Dan zien we bij de volgende GTA wel weer verder. En game PC die langer dan 5 jaar mee gaat is nou eenmaal onmogelijk, niet? En de HD4870x2 is inderdaad de beste kaart op het moment. Ik weet niet precies hoe de prijzen liggen, maar misschien ben ik inderdaad een beetje overdreven. Een HD4870 of HD4850 kan GTA IV ook wel aan. Maar zoals ik al eerder dit bericht schreef, zal die kaart over 5 jaar ook wel een stuk minder goed zijn. Een game PC is iets, wat je eigenlijk constant aan het upgraden bent. Dan weer een ramlatje hier, dan weer een blu-ray spelertje daar. En ik spreek uit ervaring, want wij hebben een PC thuis met een Pentium Dual-Core. En toen wij hem destijds kregen (2-3-hooguit 4 jaar) was het dé processor van het moment. En moet je nu zien. Elke PC waar het woord Pentium op staat is oud... (Qua games dan he, voor de zakelijke markt valt het allemaal best mee.) Tja je zegt wel Neem een quadcore, maar de huidige quadcores, zijn zoals hierboven al gezegt ongeveer even duur als een i7 wat overigens ook gewoon een nieuwe quadcore is, onder een andere socket. Daarom raadt ik dus i7 aan, heb zelf al wat benchmarks gelezen e.d. en de i7 presteert weer een stuk beter dan andere processors, dus ook quadcores. Je praat hier over pentium dualcores, die zijn wel verouderd nu ja, maar de nieuwe core2duo's gaan nogaltijd goed mee, zo gaan de E8400/E8500/E8600 qua performance gelijk op tegen AMD's X4 (quadcores). Reageren
Miek Geplaatst: 14 januari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 14 januari 2009 Oops! Zelf de processer kan IV niet aan! . Jullie hebben gelijk, ik zou beter wat langer sparen voor een PC die echt goed is, ook al kost me dat een duizendje. Ik laat me namelijk makkelijk verleiden, omdat ik eigenlijk hard een PC nodig heb, want ik wil gewoon weer onbeperkt surfen. Ik ga gewoon sparen, ik heb met kerstmis en nieuwjaar 260€ euro, nu komende zaterdag is het m'n feest met familie voor me verjaardag, hier hoop ik toch veel centen bij te verdienen. Het enige waar je me nu mee kan helpen, is gewoon even een paar PC's samen te stellen voor even te experimenteren. Reageren
Limbolander Geplaatst: 14 januari 2009 Rapport Geplaatst: 14 januari 2009 Oops! Zelf de processer kan IV niet aan! . Jullie hebben gelijk, ik zou beter wat langer sparen voor een PC die echt goed is, ook al kost me dat een duizendje. Ik laat me namelijk makkelijk verleiden, omdat ik eigenlijk hard een PC nodig heb, want ik wil gewoon weer onbeperkt surfen. Ik ga gewoon sparen, ik heb met kerstmis en nieuwjaar 260€ euro, nu komende zaterdag is het m'n feest met familie voor me verjaardag, hier hoop ik toch veel centen bij te verdienen. Het enige waar je me nu mee kan helpen, is gewoon even een paar PC's samen te stellen voor even te experimenteren. voor zon 600-800 euro heb je toch echt al een aardige pc ja, en beter wat meer doorsparen dan dat je nu een budget pctje haalt die over een jaar weer geen zak meer waard is. Reageren
Miek Geplaatst: 24 januari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 24 januari 2009 (bewerkt) Hey! Ik ben even gaan rondkijken in folders en ik vond dit: een PC in de plaatselijke winkelketen Lidl. Daarom post ik even het hiet. Als jullie deze PC goedkeuren, dan zal ik deze kopen. Zo niet, dan niet . Bekijk maar even de info in de pics: Ik noteer even de interresante Specs die jullie zeker moeten lezen: Processor: AMD AthlonTM64 X2 5200 + Dual Core met Hyper Transport en QunatiSpeed| Naar mijn mening is deze processor wel krachtig, AMD's staan er toch bekend om? Moederbord: ASUS M2A-VM Micro ATX AMD 690G Chipset| Hmm, ken ik niets van, heb alleen nog van het computermerk ASUS gehoord. Is deze goedgekeurd? Werkgeheugen: 2 GB MB RAM kan echt wel door de beugel, maar ik zou nooit een PC kopen met maar 2 GB RAM, en er staat bij dat deze uitbreidbaar is tot 8 Giga, waarbij ook verklaard word dat de bijgeleverde Vista een 64-bit besturingssysteem is. Harde Schijf: SATA 500 GB, + 7.200 rpm.| Genoeg ruimte volgens mij, volgens jullie goed genoeg? HD-DVD Toshiba| HD-DVD ? Die is toch dood en begraven, overtroffen door de Blu-Ray Disc? Dit snap ik echt niet.. DVD CD brander| OK, heb ik niet echt nodig.. Of wel? ATI Radeon HD 2600 Pro, 512 MB DDR 2, 2 X DVI.| Ik ben er bijna zeker van dat deze videokaart echt goed is. Ik hebv al veel gehoord over ATI en die blijken beter te zijn dan nVidea. Met 512 RAM kan ik echt een mooi beeld verwachten denk ik. Voor de rest onbelangrijke dingen, voor meer details, bekijk die folder nog es. Laten we doorgaan met het scherm. Ik zou dit scherm kopen, maar ik ben niet echt overtuigd. Is LCD niet beter dan TFT? Die soort word toch gebruikt bij GSM schermen? Ik weet het niet. Ik weet nu alleszins dat TFT een stuk goedkoper is dan LCD (gemiddeld TFT scherm: 99€, en een LCD scherm normaal rond de 160€. Jullie weten nu alles wat jullie zouden moeten weten: moet ik deze PC kopen: ja of nee? Wel snel antwoorden want het is een éénmalige verkoop op de dag 5 februari. Miek, geef aan hoe lang je games er goed mee wilt kunnen spelen. Als je zegt 'de komende GTA's', dan is dat a) tasten in het duister aangezien we niet weten wanneer de volgende GTA uitkomt en b) onrealistisch omdat met een paar GTA's er vele jaren overheen kunnen gaan. Je kan beter zeggen dat je de komende drie jaar spellen goed wilt kunnen spelen. Dan blijft het voor jou betaalbaar en werkt iedereen hier met dezelfde maatstaven. Over drie jaar zie je dan vanzelf weer hoe goed je PC op dat moment nog is en tot die tijd kan je ook gewoon rustig sparen voor upgrades. Liefst toch 2 à 3 jaar, en ik wil hem dan nog upgraden als ie dan toch geen nieuwe games aankan. Is deze goed genoeg of niet? Moet Miek nog even op z'n tanden bijten en sparen voor een betere goeie PC? You can be the decision. Bewerkt: 28 januari 2009 door Miek Reageren
wesley123 Geplaatst: 24 januari 2009 Rapport Geplaatst: 24 januari 2009 sorry dat ik het zeg hoor, maar als je die koopt ben je echt gek. Die videokaart is oud(ik heb een nieuwere HD2600 en die is ook al veroudert), de cpu is niks. Hier ga je echt gta4 niet op spelen hoor. je kijkt echt te veel naar de prijs, en als je dat doet kom je bedrogen uit. mijn pc is beter dan wat daar inzit en was ook nog eens goedkoper. Je moet vooral niet bij een lidl of aldi gaan kopen, daar is de kwaliteit vaak slechter van het spul. Stel zelf een goede samen en zoek een baan(als je die nog niet hebt) Reageren
Limbolander Geplaatst: 24 januari 2009 Rapport Geplaatst: 24 januari 2009 TFT zou ik ook niet kopen, 5ms kan wel door de beugel maar zou gewoon voor 2 ms gaan. LCD is trouwens gewoon een andere benaming vaak voor TFT. Reageren
.Spongerob. Geplaatst: 24 januari 2009 Rapport Geplaatst: 24 januari 2009 @ wesley, de lidl zou ik idd niet kopen maar de aldi heeft no wel kwalitatief goede systemen hor, medion is een goed merk, maar dan nog zou ik idd zelf wat samenstellen voor de rest ben ik het met em eens Reageren
Hayte Geplaatst: 24 januari 2009 Rapport Geplaatst: 24 januari 2009 Als je naar een graphische kaart kijkt, moet je niet alleen naar het merk en de MB kijken, maar ook naar het type zie het als een Ford Mustang, heeft veel PK, maar bij de bochten werkt het niet echt Reageren
Miek Geplaatst: 24 januari 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 24 januari 2009 Hmmm, jullie zijn nu wel duidelijk genoeg ja... Geen merk PC (merk PC's zijn goed, maar ik zou al altijd liefst iets samenstellen). Kost iets meer, dat samenstellen, maar het werkt ook beter, want dan kan ik me eiegn onderdelen kiezen. Oja, ik mag waarschijnlijk in de krokusvakantie een vakantiejob doen bij een boer, aardbeien en zo plukken, voor acht euro per uur. En ik zal dan acht uren werken, dus 64€ per dag. Dat kan iets worden ^^. Als jullie nog iets willen posten over die PC die ik net postte, is dat goed. Maar het enige wat jullie nu eigenlijk kunnen doen is een PC voor me samenstellen die een paar jaar een Game PC kan worden genoemd. Ik heb nu 425€, maar het is niet dat jullie niet iets mogen samenstellen dat iets meer kost. Doe maar gerust, maar blijf vooral onder de 999€ . Oja, en als die een paar eur's, denk aan 20/30€ enz., dan mag je die alsnog posten. Het zal er niet op aankomen van een paar euro's. Oja, en sorry dat ik allerlei bagger PC's post hier, ik ben gewoon zo naief en wanhopig omdat ik zo smacht naar een PC. Blijf vooral de waarheid vertellen wat PC's betreft, zodat ik niet de eerste beste PC in huis haal en niet naast m'n schoenen ga lopen. Als dat tenminste nog niet is gebeurt.. xD. Oja, en blijf raten of ik dat PC scherm moet kopen of niet, of dat ik beter een groter, met een betere reactietijd, scherm koop. 5 ms vind ik toch wat sloom . Reageren
Hayte Geplaatst: 24 januari 2009 Rapport Geplaatst: 24 januari 2009 bij de folder kan ik de max/native resolutie van het scherm niet zien is ook best belangerijk, vind ik... Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.