Jump to content

HoLeBi

Grand Theft Auto TOM

Recommended Posts

• Reacties 286
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Sprunk

36

• Grand Theft Auto TOM

34

• NickOwnage

21

• GolfG60

15

Geplaatst:

Heb je daar statistieken van?

Asutu en astu. En op Google is nog meer te vinden.

Hoezo visuele cirkel? Een zichtbaar rondje als dit: O ?

Klik

In 2009 waren er 371 meldingen van homogerelateerde incidenten in de stad, waarvan in 82 gevallen sprake was van fysiek geweld. Het jaar daarvoor waren er 300 homogerelateerde incidenten waarvan 54 gevallen met fysiek geweld.

Da's ontzettend laag als je weet dat Nederland zo'n 16,5 miljoen inwoners telt..82 fysieke gevallen, wat erg. :7 /sarcasm

Homogeweld wordt voorgesteld als de holocaust van de 21ste eeuw, terwijl het amper voorvalt. Als er 82 fysieke gevallen zijn op 16,5 inwoners, dan mag je écht van geluk spreken.

Geplaatst:

Als er 82 fysieke gevallen zijn op 16,5 inwoners, dan mag je écht van geluk spreken.

Ik denk eerder dat je dan moet gaan paniekeren!

Geplaatst:

Het is per stad, als ik het goed doorlees. Maar in een stad als a'dam (1 miljoen inwoners ongeveer) valt het nog redelijk mee. Toch is geweld sws -1, ongeacht geaardheid.

Geplaatst: (bewerkt)

MegaPilot, ik vind het leuk hoor dat je ook komt kijken. Maar zorg dan dat je in ieder geval weet dat Nederland een land is en geen stad... :7

Die cijfers komen uit Amsterdam, hoofdstad en dus maatstaaf voor Nederland.

Bewerkt: door Sprunk
Geplaatst:

MegaPilot, ik vind het leuk hoor dat je ook komt kijken. Maar zorg dan dat je in ieder geval weet dat Nederland een land is en geen stad... :7

Die cijfers komen uit Amsterdam, hoofdstad en dus maatstaaf voor Nederland.

Even niet gaan overdrijven, dat er in Amsterdam 82 incidenten werden gemeld met betrekking tot homo's betekend niet dat er hier in rustig Apeldoorn dat ook (in verhouding) zo is.

Geplaatst:

Hebben we het op deze manier al eens bekeken?

Er zijn altijd maar meer mensen die homoseksualiteit aanvaarden dezer dagen waardoor er ook meer en meer mensen uit de kast komen.

Terwijl vroeger dat niemand durfde is het natuurlijk wel normaal dat er nu dan ook meer geweld tegen homo's is.

Als je het niet weet, kan je er ook niks van zeggen...

Geplaatst:

Heb je daar statistieken van?

Asutu en astu. En op Google is nog meer te vinden.

Als er nog meer te vinden is, dan vraag ik me af waarom je met deze twee bronnen aan komt zetten. Die tweede geeft sowieso geen aantallen, dus bevestigt je bewering niet. De eerste laat allereerst enkel Amsterdam zien, dus daar kunnen we niet zoveel mee. Verder zegt de term homogerelateerd geweld me niet zoveel. Wanneer valt iets daaronder? Als iemand in elkaar wordt geslagen omdat hij homo is (en de dader dat dus bevestigt), of wanneer het toevallig een homo is die het slachtoffer is? Want nogmaals: dat is niet direct geweld tegen homo's, dat kan net zo goed geweld zijn tegen die ene irritante klootzak in de kroeg. Zónder te weten dat hij homo is. Plus: met enkel deze absolute cijfers kunnen we niets. Totaal 371 incidenten...ja, dus? Hoeveel incidenten zijn er per jaar in Amsterdam? Dan kunnen we 't pas vergelijken.

Hoezo visuele cirkel? Een zichtbaar rondje als dit: O ?

Klik

Waarom zeg je dan visuele cirkel? :clown:

Als er nog meer te vinden is, dan vraag ik me af waarom je met deze twee bronnen aan komt zetten. Die tweede geeft sowieso geen aantallen, dus bevestigt je bewering niet. De eerste laat allereerst enkel Amsterdam zien, dus daar kunnen we niet zoveel mee. Verder zegt de term homogerelateerd geweld me niet zoveel. Wanneer valt iets daaronder? Als iemand in elkaar wordt geslagen omdat hij homo is (en de dader dat dus bevestigt), of wanneer het toevallig een homo is die het slachtoffer is? Want nogmaals: dat is niet direct geweld tegen homo's, dat kan net zo goed geweld zijn tegen die ene irritante klootzak in de kroeg. Zónder te weten dat hij homo is. Plus: met enkel deze absolute cijfers kunnen we niets. Totaal 371 incidenten...ja, dus? Hoeveel incidenten zijn er per jaar in Amsterdam? Dan kunnen we 't pas vergelijken.

Het gezeur over wel of geen geweld vanwege de geaardheid is en blijft een wellus nietus spel. Ik raad je aan de krant eens te lezen. Ik baseer mijn mening op een aantal artikelen uit de krant. Helaas kan ik die dus niet altijd als bronvermelding bijvoegen. Ik heb wel artikelen kunnen vinden uit Spits, die zou je eens kunnen doorlezen: Klik, Klik.

En voor de cijfertjes uit dezelfde krant: Klik. Ik citeer: "Cijfers van Justitie laten zien dat de laatste tijd geweld tegen minderheden als homo's en joden in 2009 behoorlijk is toegenomen; anti-homogeweld is 13 procent gestegen en vormt ruim eenderde van het totaal"

Touché. Maar flauw hoor, om me daarop te pakken...

Geplaatst:

Het gezeur over wel of geen geweld vanwege de geaardheid is en blijft een wellus nietus spel. Ik raad je aan de krant eens te lezen.

Ehm, ik studeer journalistiek en lees dagelijks minimaal één krant, vaak meerdere.

Ik heb wel artikelen kunnen vinden uit Spits, die zou je eens kunnen doorlezen: Klik, Klik.

En voor de cijfertjes uit dezelfde krant: Klik. Ik citeer: "Cijfers van Justitie laten zien dat de laatste tijd geweld tegen minderheden als homo's en joden in 2009 behoorlijk is toegenomen; anti-homogeweld is 13 procent gestegen en vormt ruim eenderde van het totaal"

Kijk, dat zijn de betere bronnen, daar kunnen we wat mee. Ik vraag echt niet enkel om de bron om een beetje simpel tegen je in te gaan, maar ik was wel benieuwd of er iets zwart op wit stond. En da's dus wel het geval...nou ja, dat is absoluut ernstig en zou niet moeten gebeuren. Wel blijf ik erbij dat ik het gevoel heb dat het een beetje wordt opgeblazen door de media.

Touché. Maar flauw hoor, om me daarop te pakken...

Joh, ik pak je daar niet op, ik probeer enkel de discussie op sommige punten een beetje luchtig te maken ;)

Ik en journalistiek gaan ook niet echt hand in hand. Het is dat ik gewoon vrij veel gelezen heb / lees hierover omdat hij mij persoonlijk natuurlijk aangaat, maar als ik dan die bronnen moet gaan terug zoeken krijg ik altijd jeuk. Mja goed, dan moet ik ook geen discussie aan gaan... :puh:

Overigens weet ik dat het een geintje van je was. Mijn opmerking was ook met een sarcastisch tintje.

Geplaatst:

Sowieso is het al stom om homo's te haten.

Ik snap nog steeds niet wat er zo erg aan is..

Dit doen mensen meestal om dat ze 8/10 keer zelf Homo zijn, wat zich daar achter verschuilt weet ik niet. En eerlijk gezegd intreseert het me ook niet, dat kan alleen zo'n persoon zelf vertellen.

Geplaatst:

Sowieso is het al stom om homo's te haten.

Ik snap nog steeds niet wat er zo erg aan is..

Dit doen mensen meestal om dat ze 8/10 keer zelf Homo zijn, wat zich daar achter verschuilt weet ik niet. En eerlijk gezegd intreseert het me ook niet, dat kan alleen zo'n persoon zelf vertellen.

Ik denk eerder dat homo haters juist homo's haten omdat het volgens hun geloof een homo-relatie niet mag of dat ze gelijk aan homoseks denken waardoor ze homo's vies vinden of onnatuurlijk, of juist het gedrag van homo's niet aanstaat of dat volgens hun land geen homo's mogen trouwen, of gewoon omdat homohaat in hun kop zit geprent(kijk maar naar die redneck sukkels uit Amerika, homo's haten maar ondertussen wel hun zus zwanger maken :schater: )

Geplaatst:

hmm ik denk eerder dat het ligt aan een aantal dingen:

1. de cultuur -> populisme

2. bang zijn dat de omgeving negatief reageert

3. bang zijn dat men op jou valt, terwijl jij op het andere ras valt

4. het "nichterige gedrag" wat sommige homo's hebben niet appreciëren

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...