Jump to content

Het grote PSP topic


Insanity Prawn Boy

Recommended Posts

Een vriend van mij heeft een PSP gekocht via internet en kreeg hem binnen een paar dagen, dus ze leveren nog wel wat..

Dit is dan nog op vooraad. Maar zoals ik eerder had vermeld. Online bestellen kan je beter doen dan in de winkels te gaan struinen, want daar zal je ze niet veel tot niet vinden.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 504
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Tunix

    45

  • Rullez

    39

  • The GamerII

    35

  • SamShine

    32

Ik heb een vraagje. Als ik langer dan 10 min. internet, dan wordt de achterkant van linker kant van het scherm gloeiend heet. Daar zit die wi-fi-antenne. Ik heb heb het dus over het stuk waar die pijl-toetsen, analoge, mem. stick zitten. Dat stuk is 38,6 graden. Kan iemand zeggen of dit normaal is? Want als ik internet verlaat dan koelt ie af.

Apple-Mac

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een vraagje. Als ik langer dan 10 min. internet, dan wordt de achterkant van linker kant van het scherm gloeiend heet. Daar zit die wi-fi-antenne. Ik heb heb het dus over het stuk waar die pijl-toetsen, analoge, mem. stick zitten. Dat stuk is 38,6 graden. Kan iemand zeggen of dit normaal is? Want als ik internet verlaat dan koelt ie af.

Apple-Mac

Ik denk het niet, ik zit dagelijks achter internet op dat ding. En heb er nog nooit last van gehad. Verder zal ik er wel even wat strenger op letten.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zit regelmatig met mijn PSP op het internet en ik heb er nooit last van.

Ik denk dat je hem beter eens laat nakijken, om zekerheid te hebben dat er niets mis is

Bewerkt: door Ben007
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zat mijn PSP te bestuderen en zag een raar rood/zwart dingetje op de bovenkant van de PSP.

Het lijkt op infrarood maar ik denk niet dat het dat is

pspup2ut5.jpg

weet iemand wat dit is?

Alvast Bedankt,

Groetjes, Markoes

Bewerkt: door markoes
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zat mijn PSP te bestuderen en zag een raar rood/zwart dingetje op de bovenkant van de PSP.

Het lijkt op infrarood maar ik denk niet dat het dat is

pspup2ut5.jpg

weet iemand wat dit is?

Alvast Bedankt,

Groetjes, Markoes

Dat is dacht ik wel de infra rood en als jij met een paar mensen samen in een kamer gaat gamen is dat de verbinding.

P.S. dit denk ik ik heb zelf namelijk geen psp. :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zat mijn PSP te bestuderen en zag een raar rood/zwart dingetje op de bovenkant van de PSP.

Het lijkt op infrarood maar ik denk niet dat het dat is

pspup2ut5.jpg

weet iemand wat dit is?

Alvast Bedankt,

Groetjes, Markoes

Dat is dacht ik wel de infra rood en als jij met een paar mensen samen in een kamer gaat gamen is dat de verbinding.

P.S. dit denk ik ik heb zelf namelijk geen psp. :Y

Ik heb wel een PSP, en ik kan het bevestigen: Dit is wel het dingetje dat voor infrarood dient. :) Dat zou je trouwens ook gezien kunnen hebben in de gebruiksaanwijzing van je PSP, op de bladzijdes dat er met afbeeldingen wordt laten zien waar alles voor dient.

Bewerkt: door BaasB
Link to comment
Delen op andere websites

Hey,

Ik heb pas 2 weken een PSP en vroeg me aantal dingen af, nogal belangrijk voor mij ^_^ . Als jullie ze zouden kunnen beantwoorden zou dat veel betekenen voor mij, dus alvast bedankt !!

1. Is op je PSP spelen met de Adapter erin geplugd schadelijk voor je accu? (Verkort het de ''levensduur''?)

2. Word de PSP speelduur van je accu naarmate je vaker speelt korter? Zo ja, hoeveel korter ongeveer?

3. Word het scherm of andere onderdelen beschadigt als je de console in je broekzak steekt zonder bescherming?

4. Is het erg als er stof op het scherm komt of moet de PSP telkens terug in de doos?

5. Kun je de UMD's gewoon in het console laten zitten of beschadigen ze naarmate van tijd?

6. Is zonlicht schadelijk voor de PSP-scherm? Zo ja, wat zijn de verschijnselen en de oplossing?

Nogmaals, iedereen bedankt !

PS: Als je er minder dan 6 weet post het dan óók, alle beetjes helpen me enorm !!

Bewerkt: door Kinzorro
Link to comment
Delen op andere websites

Hey,

Ik heb pas 2 weken een PSP en vroeg me aantal dingen af, nogal belangrijk voor mij ^_^ . Als jullie ze zouden kunnen beantwoorden zou dat veel betekenen voor mij, dus alvast bedankt !!

1. Is op je PSP spelen met de Adapter erin geplugd schadelijk voor je accu? (Verkort het de ''levensduur''?)

2. Word de PSP speelduur van je accu naarmate je vaker speelt korter? Zo ja, hoeveel korter ongeveer?

3. Word het scherm of andere onderdelen beschadigt als je de console in je broekzak steekt zonder bescherming?

4. Is het erg als er stof op het scherm komt of moet de PSP telkens terug in de doos?

5. Kun je de UMD's gewoon in het console laten zitten of beschadigen ze naarmate van tijd?

6. Is zonlicht schadelijk voor de PSP-scherm? Zo ja, wat zijn de verschijnselen en de oplossing?

Nogmaals, iedereen bedankt !

PS: Als je er minder dan 6 weet post het dan óók, alle beetjes helpen me enorm !!

Ik weet ze niet alle 6, maar ik weet er wel een paar. :)

1. Ik dacht wel eens zoiets gehoord te hebben, maar ik kan het niet met zekerheid bevestigen. In ieder geval, ik speel zelf nooit als de PSP aan het opladen is, omdat ik het risico niet wil lopen dat het de levensduur verslechterd. Maar ik durf het niet met 100% zekerheid te zegen.

2. Ja, dit wordt wel wat korter, maar dat is eigenlijk wel bij alle oplaadbare accu's/batterijen. Maar het kan geen kwaad om hem vaak op te laden hoor. :) Als je je accu op een gegeven moment zo verschrikkelijk vaak hebt opgeladen (maar dan hebben we het echt over 500 keer zoiets), en je accu gaat echt niet lang meer mee, dan kun je altijd nog een nieuwe kopen. Ik heb wel een tip voor je: Het beste voor je accu is eigenlijk: Helemaal opladen, helemaal leegspelen. Dan weer helemaal opladen, dan weer helemaal leegspelen. Het is niet goed voor je accu om hem steeds maar een klein stukje op te laden. Het is dus beter om je PSP niet constant aan de adapter te zetten omdat hij niet meer helemaal 100% geladen is.

3. Hierdoor komen er waarschijnlijk wel krassen op je scherm, en je hebt de kans, dat als je per ongeluk tegen iets hards aanloopt, het scherm barst. Ik heb dat met mijn mobiele telefoon gehad. Maar verder kan het niet echt kwaad voor de PSP zelf: Het scherm wordt er niet bepaald mooier op, maar de PSP gaat er niet kapot door ofzo. Maar ik zou zeggen: Ga gewoon even informeren voor een hoesje. Voor €10,- heb je al een zeer fatsoenlijke beschermhoes.

4. Dat is totaal niet erg. :) Stof kan geen kwaad voor je scherm. Stof zorgt er wel voor dat je soms wat minder goed kan zien wat er op het scherm gebeurt, maar dat stof kun je er dan gewoon met een droog doekje even afvegen.

5. Dit kan geen kwaad, als je maar zuinig met de PSP zelf omgaat. Als je bijvoorbeeld met je PSP gaat gooien terwijl er een UMD inzit, dan is dat natuurlijk niet goed voor je PSP en ook niet goed voor de UMD. :puh:

6. Ik had zoiets wel gelezen in de gebruikershandleiding van de PSP volgens mij. Maar dan hebben ze het er echt over als je je PSP de hele dag in de zon te laat liggen. Als je gewoon een paar uurtjes buiten op je PSP zit te spelen, kan dat geen kwaad. Maar je moet er dus niet voor zorgen dat je PSP de hele dag in het zonlicht ligt. De verschijnselen als je dat wel doet, waren constante lichte vlekken op het scherm volgens mij.

Ik hoop dat ik je vragen voldoende heb beantwoord. :)

Bewerkt: door BaasB
Link to comment
Delen op andere websites

1. Is op je PSP spelen met de Adapter erin geplugd schadelijk voor je accu? (Verkort het de ''levensduur''?):

In het boekje staaT. Dat je gewoon kans pelen. Alleen het opladen duurt langer. Nou was het bij Gameboy Advance zo dat je accu minder lang mee ging. Daarom speel ik niet als ik aan eht opladen ben.

2. Word de PSP speelduur van je accu naarmate je vaker speelt korter? Zo ja, hoeveel korter ongeveer?:

Dit is verschillend, maar volkomen normaal. Kijk is bij www.bol.com. Daar kan je volgens mij een accu voor 10 euro bestellen als hete cht te slecht word.

3. Word het scherm of andere onderdelen beschadigt als je de console in je broekzak steekt zonder bescherming?:

Licht eraan wat je in je broekzak heb. Stel ej voor je heb er een hoes opheen maakt het niet uit. Heb je sleutels in je broekzak lijkt het me geen verstandig idee op je PSP erbij te doen.

4. Is het erg als er stof op het scherm komt of moet de PSP telkens terug in de doos?: Na een tijdje kan het stof er volgens mij in gaan branden. Koop een schoonmaak setje/Brillendoekje. Hiermee kan je makkelijk je scherm schoonmaken.

5. Kun je de UMD's gewoon in het console laten zitten of beschadigen ze naarmate van tijd?:Zover ik weet kan je dit er gewoon in laten zitten. Het is toch een handheld. Dan lijkt het bij dat je hem er gewoon in kan laten zitten.

6. Is zonlicht schadelijk voor de PSP-scherm? Zo ja, wat zijn de verschijnselen en de oplossing?:

Zover ik weet niet.

Handig topic voor vraag drie Het Topic

Bewerkt: door Rullez
Link to comment
Delen op andere websites

M'n broer (die tevens in consoles enz. handelt) zei dat een PSP een Lithium-batterij heeft en dat kun je vergelijken met een laptop, daarmee kun je ook gewoon met een adapter erin blijven gamen zonder ''schade''. Ook al heeft hij hier veel verstand van ik vertrouw de meerderheid :) .

Zoals jullie misschien al wisten had ik een probleem met m'n analoge stick van de PSP. Ik heb het teruggestuurd en als het goed is krijg ik een nieuwe daarvoor in de plaats terug...Het nadeel is dat ik mijn screen protector erop heb laten zitten dus die ben ik dan kwijt.. Ik denk dat ik dan voortaan héél erg voorzichtig ermee moet doen.

Rullez, bij vraag 4 had je gezegd dat er na een tijdje het stof in het scherm kan gaan branden...Dit gaat een groot probleem worden voor mij want ik doe de PSP meestal in m'n TV-meubel rekje en daar is best veel stof. Moet ik dan de PSP elke keer wikkelen in zo'n groot,zacht brillendoekje? Ik ben namelijk voorlopig over mijn geld-limiet heen aangezien ik niet werk (ben namelijk 14 jaar) :puh:.

BaasB, bij vraag 2 zei je toch dat het beter is om je PSP vol te laden en dan weer helemaal leeg te spelen hè? De PSP kan ook in een sluimerstand (''stand-by'') en in die stand gaat de PSP als de accu leeg is, is het dan niet zo dat de sluimerstand alsnog wat stroom kost? Dan geeft ie wat stroom af terwijl het aan het opladen is, of ik moet de PSP telkens aanzetten om vervolgens echt úit te zetten (3 sec. inhouden).

Link to comment
Delen op andere websites

M'n broer (die tevens in consoles enz. handelt) zei dat een PSP een Lithium-batterij heeft en dat kun je vergelijken met een laptop, daarmee kun je ook gewoon met een adapter erin blijven gamen zonder ''schade''. Ook al heeft hij hier veel verstand van ik vertrouw de meerderheid :) .

Zoals jullie misschien al wisten had ik een probleem met m'n analoge stick van de PSP. Ik heb het teruggestuurd en als het goed is krijg ik een nieuwe daarvoor in de plaats terug...Het nadeel is dat ik mijn screen protector erop heb laten zitten dus die ben ik dan kwijt.. Ik denk dat ik dan voortaan héél erg voorzichtig ermee moet doen.

Rullez, bij vraag 4 had je gezegd dat er na een tijdje het stof in het scherm kan gaan branden...Dit gaat een groot probleem worden voor mij want ik doe de PSP meestal in m'n TV-meubel rekje en daar is best veel stof. Moet ik dan de PSP elke keer wikkelen in zo'n groot,zacht brillendoekje? Ik ben namelijk voorlopig over mijn geld-limiet heen aangezien ik niet werk (ben namelijk 14 jaar) :puh:.

BaasB, bij vraag 2 zei je toch dat het beter is om je PSP vol te laden en dan weer helemaal leeg te spelen hè? De PSP kan ook in een sluimerstand (''stand-by'') en in die stand gaat de PSP als de accu leeg is, is het dan niet zo dat de sluimerstand alsnog wat stroom kost? Dan geeft ie wat stroom af terwijl het aan het opladen is, of ik moet de PSP telkens aanzetten om vervolgens echt úit te zetten (3 sec. inhouden).

Stof kan er alleen inbranden. Als hij vol in de zon licht, Of als je lang speelt en je PSP word heet. Maar dat inbranden duurt wele en tijdje. Maar ik neem aan dat jij je Stof eraf haalt. Anders wordt het zichtbelemerd.

Link to comment
Delen op andere websites

BaasB, bij vraag 2 zei je toch dat het beter is om je PSP vol te laden en dan weer helemaal leeg te spelen hè? De PSP kan ook in een sluimerstand (''stand-by'') en in die stand gaat de PSP als de accu leeg is, is het dan niet zo dat de sluimerstand alsnog wat stroom kost? Dan geeft ie wat stroom af terwijl het aan het opladen is, of ik moet de PSP telkens aanzetten om vervolgens echt úit te zetten (3 sec. inhouden).

Er gaat bijna geen stroom verloren als je hem op standby zet. Ik zet hem namelijk altijd op standby, en hij is nog nooit leeggegaan bij mij.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...