Jump to content

Champions League & Europa League


Tim14

Recommended Posts

Poeh, heeft Celtic het toch nog gered. 2-0 verloren vorige week bij Shakhtar Astana uit Kazachstan, maar gisteren mooi met 3-0 gewonnen. De winnende viel in de blessuretijd. Aan de ene kant was het wel interessant om zo'n Kazachstaanse ploeg te zien in de Champions League, maar die thuiswedstrijden van Celtic zijn schitterend. Ben dus blij dat ze erbij zijn

PSV voetbalde leuk, maar verloor duidelijk op effectiviteit. Die bal van Wijnaldum vlak na rust had moeten zitten, dan was het een echte wedstrijd geworden. Nu was 't na een uur eigenlijk wel voorbij, helaas. Levert Ajax wel wat geld op natuurlijk, maar ja, 2 Nederlandse ploegen in de Champions League was wel weer 's mooi geweest...

Vanmiddag vanaf 17:45 uur de loting voor de groepsfase, met de volgende potten:

[table=header]Pot 1|Pot 2|Pot 3|Pot 4

Bayern München|Atletico Madrid|Zenit St. Petersburg|FC Kopenhagen

FC Barcelona|Shakhtar Donetsk|Manchester City|Napoli

Chelsea|AC Milan|Ajax|Anderlecht

Real Madrid|Schalke 04|Borussia Dortmund|Celtic

Manchester United|Olympique Marseille|FC Basel|Steaua Boekarest

Arsenal|CSKA Moskou|Olympiakos Piraeus|Viktoria Pilzen

FC Porto|Paris Saint-Germain|Galatasaray|Real Sociedad

Benfica|Juventus|Bayer Leverkusen|Austria Wien[/table]

Hopelijk zit het Ajax dit jaar eindelijk weer 's mee met de loting, en krijgen we 's een andere topclub als Real Madrid uit pot 1. Mijn ideale loting: uit pot 1 Arsenal, FC Porto of Benfica, uit pot 2 AC Milan, Schalke 04 of Olympique Marseille en uit pot 4 alles behalve Napoli.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NandroDavids

    145

  • TekaLoca

    136

  • MegaPilot

    124

  • Dutchy3010

    84

Top Posters In This Topic

Posted Images

Loting Champions League:

[table=header]Poule A|Poule B|Poule C|Poule D

Manchester United|Real Madrid|Benfica|Bayern München

Shakthar Donetsk|Juventus|Paris Saint-Germain|CSKA Moskou

Bayer Leverkusen|Galatasaray|Olympiakos Piraeus|Manchester City

Real Sociedad|FC Kopenhagen|Anderlecht|Viktoria Pilzen[/table]

[table=header]Poule E|Poule F|Poule G|Poule H

Chelsea|Arsenal|FC Porto|FC Barcelona

Schalke 04|Olympique Marseille|Atlético Madrid|AC Milan

FC Basel|Borussia Dortmund|Zenit St. Petersburg|Ajax

Steaua Boekarest|Napoli|Austria Wien|Celtic[/table]

Wat betreft Ajax: toen pot 3 aan de beurt was zat ik te hopen op C (Benfica en PSG), F (Arsenal en Olympique Marseille) of G (FC Porto en Atlético Madrid), want daar lagen mijns inziens op dat moment de meeste kansen. Natuurlijk, best wel wat topploegen, maar meer kans om punten te pakken dan in de andere poules, volgens mij. C én G waren helaas al vergeven toen Ajax aan de beurt kwam, dus ik zat te hopen op F, maar uiteraard werd het H: FC Barcelona en AC Milan. Gelukkig weet je dan dat je met Milan erin in ieder geval geen Napoli uit pot 4 meer kon krijgen. Daar kregen we dan Celtic uit.

Goed, dat zijn schitterende affiches, met een kansje om tweede te worden, een iets grotere kans om derde te worden, maar toch ook kans op een vierde plaats. Tegen Celtic moet je eigenlijk 6 punten pakken, tegen Barcelona kunnen we uitgaan van 0, en PSV was niet helemaal kansloos tegen Milan, dus daar valt wellicht wat te halen. Het wordt in ieder geval verschrikkelijk moeite.

Wat betreft Anderlecht: die mogen zeker niet klagen over de loting, met Benfica, PSG en Olympiakos. Daar liggen zeker kansen om derde te worden, en met wat geluk zelfs een kans om lange tijd mee te strijden om de tweede plaats.

De bekende Poule des Doods is wat mij betreft toch poule F, ondanks dat ik even hoopte dat Ajax daar kwam. Dat zijn namelijk 4 ploegen die én tot de (sub)top van Europa behoren, én aan elkaar gewaagd zijn. Iedereen kan daar sneuvelen dus, en dat definieert voor mij de Poule des Doods.

Wat tof was aan de uitzending: de terugblik op de Champions League van vorig seizoen, met opening en sluiting van het filmpje met een uitspraak van een Nederlander. Seedorf opende, de enige speler die met 3 verschillende clubs de cup won, en Robben sloot af, de maker van het winnende doelpunt in de finale van vorig jaar. Daarnaast was ook Johan Cruijff er, die een deel van de loting mocht doen. Spelen we als Nederlanders wat dat betreft in ieder geval al een grote rol, nu hopen dat Ajax en alle andere Nederlandse spelers dat deze editie ook kunnen doen :)

Goed nieuws voor Feyenoord (en wellicht AZ) als het vanavond wordt uitgeschakeld in de laatste voorronde van de Europa League: de verbanning van Fenerbahçe betekent dat we een 'lucky loser' gaan krijgen. Alle clubs die vanavond worden uitgeschakeld maken morgenvroeg bij een extra loting om 9:00 uur alsnog kans om zich te 'plaatsen' voor de Europa League, en dus mee te gaan met de loting later die dag.

Oh, en nog een faal van commentator Arno Vermeulen, een opmerking over het speelschema: "Om te voorkomen dat AC Milan en Inter in dezelfde week thuis moeten spelen..." Inter doet niet eens mee :7

Link to comment
Delen op andere websites

Heel pittige loting voor mijn twee favoriete ploegen. Ajax zal moeten vechten om de derde plaats, met een kleine kans om tweede te worden. Wel prachtige clubs om tegen te spelen, ook Celtic, die aanhang is één grote labrador. Ben benieuwd hoe het allemaal gaat uitpakken. Kijken of ik nog kaartjes voor een of meerdere matches kan regelen.

Arsenal is helaas in één van de, misschien wel de lastigste poule terechtgekomen. Marseille moeten ze kunnen hebben, maar Dortmund en Napoli kunnen nog weleens héél erg lastig gaan worden. Als je kijkt naar de staat waarin het team nu verkeert, denk ik dat ze met een beetje gunstige fixtures maximaal de kwartfinale halen, tenzij Wenger voor maandag nog een aantal ingrijpende wijzigingen aanbrengt. Flamini is terug, maar als dat 'de grote aankoop van deze zomer' moet voorstellen, hebben ze jammerlijk gefaald.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kijk nu al uit naar de uitwedstrijd tegen Celtic, dat gaan een prachtige wedstrijd worden. :D Nu maar hopen dat Barca alles wint (behalve van Ajax natuurlijk) en Celtic alles verliest. :puh: AC Milan viel mij best tegen in de voorrondes en in de Serie A doen ze het ook niet goed, maar zonder Eriksen en De Jong wordt het zeer moeilijk. Waarschijnlijk is De Jong er de eerste wedstrijd niet bij, hopelijk wordt de eerste wedstrijd dan Barca uit. Hoe dan ook, het zijn weer prachtige affiches. De afgelopen jaren heeft Ajax in prachtige atmosferen gespeeld en nu komen Barca en Celtic er nog bij.

Arsenal zit ook in een pittige poule, ik weet niet of ik dat de echte poule des doods vind. Het gekke is dat de pot 1 en pot 2 teams lang niet de sterkste zijn, die van pot 3 en pot 4 daarintegen zijn wel de sterkste van hun pot. Maar de pot ligt open, lijkt me dat Dortmund eerste wordt, Marseille laatste en Napoli en Arsenal om de twee plaats gaan strijden waarin ik Arsenal het voordeel van de twijfel geef.

Al met al vind ik het een mooie loting, groep B is ook een erg interessante poule. Juventus is in Europa niet zo sterk als in de Serie A, im geef Gala nog wel een kans. Kopenhagen zal niet vee wedstrijden winnen en Real, met hoogstwaarschijnlijk Bale erbij, zal ongetwijfeld eerste worden indien ze hun niveau halen.

Link to comment
Delen op andere websites

Oei, AZ toch flink in de problemen na de overwinning vorige week in Griekenland tegen Atromitos, toen het 1-3 werd. Niet alleen moest AZ al na 1 minuut verder met 10 man, vlak na rust viel de 0-1 voor de Grieken, en daarna was er een brandje in een skybox. Flinke rookontwikkeling, wedstrijd stilgelegd, stadion ontruimd, verlichting uitgevallen. En nu is de wedstrijd definitief gestaakt. De kans op een reglementaire nederlaag van 0-3, en dus uitschakeling, is zeer zeker aanwezig. Ik lees her en der op Twitter en andere sites dat AZ en Atromitos allebei maar gewoon door moeten, wat kan met die uitsluiting van Fenerbahçe, maar ik vrees eerder dat de UEFA de 'gewone' regels toepast. Dit wordt afwachten... :{

Nu maar hopen dat Feyenoord zich straks vanaf 21:00 uur tegen Kuban Krasnodar wel rechtstreeks weet te plaatsen.

Link to comment
Delen op andere websites

Mag ik even zeggen dat ik het belachelijk vindt dat Ribery tot beste speler van Europa is uitgeroepen? Hij heeft een goed seizoen gehad, maar hij haalt lang niet het niveau van Ronaldo, en al helemaal niet dat van Messi. Het lijkt nu een beetje of Messi aan het Michael Jordan-syndroon lijdt.

Link to comment
Delen op andere websites

Mag ik even zeggen dat ik het belachelijk vindt dat Ribery tot beste speler van Europa is uitgeroepen?

Ik moet zeggen dat Messi, Ronaldo en Iniesta ook geen topseizoen hebben gedraaid, dus dat het een keer iemand anders werd kan ik wel begrijpen. Eigenlijk sprong er niemand echt bovenuit, maar Ribéry? Nee, die keuze vind ik ook onbegrijpelijk.

Overigens hoeft AZ niet te vrezen voor een reglementaire nederlaag van 0-3: morgenvroeg om 11:00 wordt de wedstrijd hervat en uitgespeeld :)

Link to comment
Delen op andere websites

Volgens mij is iedereen een beetje vergeten dat 40-50 doelpunten per seizoen scoren niet normaal is, en dat eigenhandig een team naar de halve finale van de Champions League brengen ook niet echt veel voorkomt. Ik snap niet waarom mensen zeggen dat Messi een slecht seizoen had, hij had misschien wel zijn beste seizoen ooit, maar het lijkt een beetje alsof iedereen alleen maar naar de laatste 3/4 weken kijkt, toen Messi geblesseerd was.

Link to comment
Delen op andere websites

Mooizo, ook het programma van Ajax is bekend. Heel mooi dat de eerste wedstrijd uit tegen Barca is.

Het Michael Jordan-syndroom is niet echt de juiste benaming, maar ik snap wat je bedoeld Rinaldootje. Persoonlijk vond ik dat Ronaldo de prijs verdiende. Topscorer van de CL, onderling beter dan Messi. Ik vond hem over het algemeen een beter seizoen draaien. Ik had het ook begrepen als Messi weer was gekozen, maar Ribery zal gekozen zijn omdat hij de grootste rol vertolkte in het Bayern dat de treble won. Het is natuurlijk een fantastische voetballer, maar in het rijtje Messi/Ronaldo hoort hij niet thuis.

Link to comment
Delen op andere websites

Mooizo, ook het programma van Ajax is bekend. Heel mooi dat de eerste wedstrijd uit tegen Barca is.

Het Michael Jordan-syndroom is niet echt de juiste benaming, maar ik snap wat je bedoeld Rinaldootje. Persoonlijk vond ik dat Ronaldo de prijs verdiende. Topscorer van de CL, onderling beter dan Messi. Ik vond hem over het algemeen een beter seizoen draaien. Ik had het ook begrepen als Messi weer was gekozen, maar Ribery zal gekozen zijn omdat hij de grootste rol vertolkte in het Bayern dat de treble won. Het is natuurlijk een fantastische voetballer, maar in het rijtje Messi/Ronaldo hoort hij niet thuis.

Ronaldo onderling beter dan Messi? Ja, vast.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, inderdaad, kijk maar even naar de uitslagen van de Clasicos vorig jaar en kijk als je tijd hebt de wedstrijden nog maar eens.

Clasico's zijn Madrid tegen Barcelona, niet Ronaldo tegen Messi. Kijk maar naar de individuele prestaties, dan zie je wie er beter is. En als je er dan nog niet uit bent, vergelijk maar hoeveel Balon d'Ors ze ieder hebben.

Link to comment
Delen op andere websites

Volgens mij is iedereen een beetje vergeten dat 40-50 doelpunten per seizoen scoren niet normaal is (...)

De Spaanse competitie wordt echt zwaar overschat. Je hebt Barça en Real, dan nog Atletico en Valencia, daarachter (en Sociedad dan een keer daartussen afgelopen seizoen) kan van alles gebeuren, maar niet van een bijster hoog niveau. Die onderste 10 ploegen stellen echt niets voor hoor, dan is het vrij makkelijk scoren, helemaal met zo'n team om je heen. Als die ploegen zouden ruilen met de onderste 10 uit de Premier League zouden spelers als Van Persie en Suárez er afgelopen jaar 40 hebben gemaakt.

(...) en dat eigenhandig een team naar de halve finale van de Champions League brengen ook niet echt veel voorkomt. (...)

Eigenhandig? Ga weg man. Hij maakte in de tweede ronde geen enkele keer de beslissende goal. Dan breng je je club niet eigenhandig naar de halve finales. Hij was simpelweg minder beslissend dan in het verleden, toen hij wel echt eigenhandig bijvoorbeeld Arsenal uitschakelde.

Ik snap niet waarom mensen zeggen dat Messi een slecht seizoen had, hij had misschien wel zijn beste seizoen ooit (...)

Nee. In je beste seizoen pak je ook prijzen. Ja, ze werden kampioen, maar voor een speler van zijn kaliber is dat weinig en dan draai je niet je beste seizoen ooit. Hij scoorde niet meer dan ooit, gaf niet meer assists dan ooit, was niet beslissender dan ooit, en pakte niet meer prijzen dan ooit. Ik rust mijn zaakje.

En als je er dan nog niet uit bent, vergelijk maar hoeveel Balon d'Ors ze ieder hebben.

Ja, heel leuk, maar het gaat om afgelopen seizoen, niet om de laatste 5 jaar. Non-argument dus.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik bedoel overduidelijk het Ronaldo vs. Messi in de clasico's. Dat heeft niets te maken met de hoeveelheid Gouden Ballen of individuele preststies..

Je bent duidelijk een fan van Messi, ik van geen van beiden en het heeft geen zin om deze discussie te voeren aangezien je.hoogstwaarschijnlijk voet bij stuk gaat houden hoe dan ook. Natuurlijk is het legendarisch hoeveel doelpunten Messi maakt en zijn de statistieken van hem beter dan die van Ronaldo, maar er zijn ook redenen waarom je voor Ronaldo kan kiezen, hetzelfde geldt voor Ribery, hoewel ik me daar minder in kan vinden.

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...