Arjen Geplaatst: 12 januari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 12 januari 2008 Zo bedoel ik het niet. Andere partijen komen hun beloftes lang niet altijd na, maar ik bedoel dat Geert Wilders leugens vertelt om een bevolkingsgroep zwart te maken, en daarmee stemmen wint. Dat heeft niets te maken met loze beloften. Hoe weet jij nu al of de film een leugen is? Reageren
Pietje II Geplaatst: 12 januari 2008 Rapport Geplaatst: 12 januari 2008 Hoe weet jij nu al of de film een leugen is? Volgens mij is dat al door meerdere personen (waaronder ik) in dit topic uitgelegd. Nog een keertje proberen dan: ik heb de Koran gelezen. Meerdere mensen die de Koran gelezen hebben zullen ook zeggen dat het boek totaal niet tot geweld e.d. aanspoort. De islam is dan ook een paar duizend jaar geleden opgericht met als doel de wereldvrede te hanteren. Andere religies werden zelfs gerespecteerd, want volgens de islam bestaat er maar één god (Allah) en als hij gewild zou hebben dat andere volkeren op een andere manier in hem geloven, dan is er niks aan de hand. Vreedzaam, toch? Moet je eens kijken wat de christenen allemaal niet gedaan hebben om hun geloof te verspreiden. Dát was pas écht wreed. Volgens Geert Wilders, echter, bevat de Koran zó ontiegelijk veel aansporingen tot geweld, moord e.d. dat als je al die negativiteit eruit zou filteren, je een boekje over zou houden ter dikte van de Donald Duck. Wat een onzin! Zoals ik in de vorige alinea al zei is de Koran totaal niet geweld-aansporend, sterker nog, de islam was (nogmaals) opgericht met de doelstelling: wereldvrede. Als dus Geert Wilders toch vol blijft houden dat de Koran zo fout is, dan weet je gewoon dat 'ie onzin uitkraamt. Ik kan bijvoorbeeld ook wel roepen dat het papier dat wij bijvoorbeeld voor de printer gebruiken niet van bomen gemaakt is, maar dat is onzin, want het is juist wel van bomen gemaakt. Dat weten jij en ik. Geert Wilders gaat zó ver dat hij een film wil maken om aan te tonen dat er geweld in de Koran staat. Je weet gewoon, vooral omdat we Geert Wilders zo goed kennen (hij maakt namelijk constant racistische, discriminerende en haatzaaiende opmerkingen, net alsof de man niet anders kan), dat hij alleen maar verdraaide interpretaties van de Koran in die film zal plaatsen. Alleen maar onzin dus, want in de Koran staat niets over geweld. Snap je nu waarom ik niet zoveel zin heb in die film van Geertje? Reageren
Ewoud Geplaatst: 12 januari 2008 Rapport Geplaatst: 12 januari 2008 (bewerkt) Ja, want alles wat in die film komt zal waar zijn Iedere loser kan de Koran wel als gewelddadig aan proberen af te schilderen, maar ik denk dat het gros van de Geert Wilders-stemmer het verschil niet ziet tussen waarheden en leugens. Anders zouden ze al veel eerder op een normale partij gestemd hebben. Alsof andere partijen niet liegen. Elke politieke partij liegt tegenwoordig om zieltjes te winnen. Loze beloften doe en uit eindelijk als een haas ervan doorgaan. Dus wat is een betere partij hedendaags. Ik kan er geen een noemen. Zo bedoel ik het niet. Andere partijen komen hun beloftes lang niet altijd na, maar ik bedoel dat Geert Wilders leugens vertelt om een bevolkingsgroep zwart te maken, en daarmee stemmen wint. Dat heeft niets te maken met loze beloften. Elke politieke partij discrimineert op zijn eigen manier. Misschien niet zo opvallend als Wilders, maar het gebeurd wel, zoals rijk en arm. Ook nog een erg moeilijk bespreekbaar punt. Vertel? Het fabeltjesboek lezen? Uiteraard lijkt het mij het meest voor de hand-liggend om, als je iets over een boek wil weten, het dan gewoon een keer te lezen. Of wil jij beweren dat, als je een objectief beeld wil vormen van de Koran, dat je dan beter naar een extreem-provocerende film van Geert Wilders kunt kijken over dat onderwerp dan gewoon het boek zelf lezen? Zelf moet ik het boek ook nog lezen, maar ik ga het wel doen. Kan ik tenminste me eigen objectieve mening nog beter vormen. @Pietje, misschien moeten de moslims dat is ook is een film maken over al het goede wat er in het boek gebeurt. Een positieve tegen reactie dus. Kan nu al niet wachten op de positieve en negatieve film, want ik ga ze zeker kijken. Bewerkt: 12 januari 2008 door Ewoud Reageren
Arjen Geplaatst: 12 januari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 12 januari 2008 [...] En hoe verklaar je hoe Geert Wilders er bij komt dat er wel zoveel onzin in staat? Verzint hij dat dan gewoon? Dan zou hij zelf toch ook zo slim zijn dat hij dan door de mand valt. En dat is hetgene wat ik niet snap, hij vind de Koran onzin, maar jij niet omdat JIJ niets hebt gevonden. Reageren
Ewoud Geplaatst: 12 januari 2008 Rapport Geplaatst: 12 januari 2008 [...] En hoe verklaar je hoe Geert Wilders er bij komt dat er wel zoveel onzin in staat? Verzint hij dat dan gewoon? Dan zou hij zelf toch ook zo slim zijn dat hij dan door de mand valt. En dat is hetgene wat ik niet snap, hij vind de Koran onzin, maar jij niet omdat JIJ niets hebt gevonden. Jij als ghristen ben wel erg onverdraagbaar tegen de Koran. De bijbel en koran is toch een pot nat? Allebij voor wereldvrede alleen elk op een andere manier geschreven. Reageren
Arjen Geplaatst: 12 januari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 12 januari 2008 Dat ik onverdraagbaar ben kan ik me in jou ogen voorstellen. Ik vraag me alleen af wat men aanspoort om dit soort dingen te doen. En dan heb ik het over de film van Geert Wilders, maar net zo goed over terroristische aanslagen. Reageren
Pietje II Geplaatst: 12 januari 2008 Rapport Geplaatst: 12 januari 2008 (bewerkt) En hoe verklaar je hoe Geert Wilders er bij komt dat er wel zoveel onzin in staat? Verzint hij dat dan gewoon? Dan zou hij zelf toch ook zo slim zijn dat hij dan door de mand valt. En dat is hetgene wat ik niet snap (...) En dáárom is Geert Wilders alleen maar kortzichtig en racistisch bezig. Vraag het mij ook niet waarom, maar kennelijk doen toch een heleboel mensen heel leuk met hem mee. hij vind de Koran onzin, maar jij niet omdat JIJ niets hebt gevonden. Niet alleen ik, hoor. Vraag maar referenties aan anderen die zo slim geweest zijn om de Koran eens te lezen en op die manier hun mening te vormen. Bewerkt: 12 januari 2008 door Pietje II Reageren
Arjen Geplaatst: 12 januari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 12 januari 2008 Dan kom ik tot de conclusie dat jij beweerd dat Geert Wilders er iets bij heeft verzonnen. En daarmee ben ik het niet mee eens, omdat je hem niet de kans geeft om het te laten zien. Reageren
DJRobin Geplaatst: 12 januari 2008 Rapport Geplaatst: 12 januari 2008 tuurlijk mag hij het uitzenden, vrijheid van meningsuiting. En btw de film is nog niet eens uit en sommige mensen zitten al te praten 'hoe erg' die film wel niet zal worden. Reageren
Pietje II Geplaatst: 12 januari 2008 Rapport Geplaatst: 12 januari 2008 Dan kom ik tot de conclusie dat jij beweerd dat Geert Wilders er iets bij heeft verzonnen. En daarmee ben ik het niet mee eens, omdat je hem niet de kans geeft om het te laten zien. Nee, Geert wil natuurlijk wel zo geloofwaardig mogelijk overkomen. Hij verdraait dus het een en ander. Op die manier kun je alles wel kwaadaardig maken. Geloof me, Geert is echt niet dom, hoor. Maar als je een beetje verder kijkt dan je neus lang is, zul je zien dat het uiteindelijk alleen maar verkeerde interpretaties van de Koran zijn en Geert Wilders wel degelijk onzin aan het uitkramen is. Reageren
PowerPats Geplaatst: 12 januari 2008 Rapport Geplaatst: 12 januari 2008 een ander zijn geloof zwartmaken vindt ik nou niet egt normaal van die geert,maar ik heb de film nog niet gezien en mischien valt het wel mee. Reageren
TomHagen Geplaatst: 12 januari 2008 Rapport Geplaatst: 12 januari 2008 tuurlijk mag hij het uitzenden, vrijheid van meningsuiting. En btw de film is nog niet eens uit en sommige mensen zitten al te praten 'hoe erg' die film wel niet zal worden. Haha misschien is hij wel bekeerd tot Moslim en gaat hij van de koran een bestseller maken...We weten dat het fout zit omdat we weten dat het gaat over de koran die in zijn ogen slecht is, terwijl de Islam een vrede-lievend geloof is. Maar de ogen van Wilders zijn gericht op de extremisten, niet op de rest van de Islam. Reageren
Arjen Geplaatst: 12 januari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 12 januari 2008 Nee, Geert wil natuurlijk wel zo geloofwaardig mogelijk overkomen. Hij verdraait dus het een en ander. Op die manier kun je alles wel kwaadaardig maken. Je zegt eerst nee, en daarna zeg je dat hij het verdraait. Snap ik het nou niet? Als je iets verdraait dan is dat net zo goed verzinnen, als hij iets verdraait dan zeggen mensen toch ook 'Nee Geertje, dat staat er niet'. Reageren
Pietje II Geplaatst: 12 januari 2008 Rapport Geplaatst: 12 januari 2008 Je zegt eerst nee, en daarna zeg je dat hij het verdraait. Snap ik het nou niet? Als je iets verdraait dan is dat net zo goed verzinnen, als hij iets verdraait dan zeggen mensen toch ook 'Nee Geertje, dat staat er niet'. Op die manier is Geert Wilders inderdaad aan het liegen, ja. Reageren
Mirrrr Geplaatst: 12 januari 2008 Rapport Geplaatst: 12 januari 2008 Je zegt eerst nee, en daarna zeg je dat hij het verdraait. Snap ik het nou niet? Als je iets verdraait dan is dat net zo goed verzinnen, als hij iets verdraait dan zeggen mensen toch ook 'Nee Geertje, dat staat er niet'. En wie geloof je dan? 1000 moslims die zeggen dat het niet zo is. Of 1 debiel die beweert dat het wel zo is? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.